Aktuálně publikované výsledky národního výzkumu čtenosti Media projekt za 4. čtvrtletí 2019 a 1. čtvrtletí 2020 potvrdily silnou pozici mediální skupiny MAFRA jakožto jedničky domácího tiskového trhu. Nárůst čtenosti zaznamenalo 20 z celkových 33 měřených titulů MAFRA. Úspěch zaznamenaly tituly MAFRA ve všech sledovaných segmentech. Mediální skupina MAFRA je aktuálně největším multimediálním domem v ČR, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,4 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu.
Deníky:
Mladá fronta DNES se 494 tisíci čtenářů je nadále nejčtenějším celostátním zpravodajským deníkem.
Lidové noviny se 180 tisíci čtenářů bodují i díky čtenářsky atraktivním seriálům, jako například Budovatelé kapitalismu – sérii exkluzivních rozhovorů s aktéry velkého ekonomického třesku u příležitosti 30. výročí sametové revoluce, který je aktuálně k dispozici v rámci prémiového obsahu na iDNES Premium.
Metro zůstává nejčtenějším deníkem v Praze.
Týdeník 5plus2 překonal hranici 700 tisíc čtenářů na vydání.
Zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA dosahuje se 198 tisíci čtenářů dosud nejvyšší čtenosti, s téměř 10% meziročním růstem.
Lifestylové a společenské časopisy:
Meziročně i ve srovnání s posledními publikovanými údaji za 2. pololetí 2019 zaznamenaly nárůst tituly pro ženy, zejména tituly životního stylu, kde mediální skupina MAFRA dlouhodobě čtenářsky dominuje:
Žena a život, čtrnáctideník – nárůst čtenosti na 238 tisíc čtenářek a čtenářů na vydání.
Cosmopolitan, měsíčník – roste na 116 tisíc a Harper’s Bazaar, měsíčník – nárůst na 51 tisíc čtenářů a čtenářek na vydání.
Můj svět, měsíčník – s 92 tisíci čtenářů zaznamenal nejvyšší nárůst, když meziročně vzrostl o čtvrtinu a od posledních měřených dat o více než 40 %.
Tina, týdeník – čtenost roste na 154 tisíc čtenářů.
Rytmus života, týdeník, osloví téměř 400 tisíc čtenářů na vydání.
Pestrý svět, týdeník si přečte 237 tisíc čtenářů.
Televizní časopisy:
Meziročně i ve srovnání s posledními publikovanými údaji za 2. pololetí 2019 roste čtenost také všem televizním titulům MAFRA:
TV Max, čtrnáctideník, leader v segmentu – vede se 422 tisíci čtenáři.
Týdeník Televize, týdeník (104 tisíc čtenářů), TV Revue, čtrnáctideník (91 tisíc čtenářů) a TV Plus 14, čtrnáctideník (81 tisíc čtenářů) zaznamenaly od posledních zveřejněných výsledků nárůst o 10 a více procent.
Zdroj: Media projekt za 4. čtvrtletí 2019 a 1. čtvrtletí 2020
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,4 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 5,1 milionu čtenářů, což představuje 58 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,8 milionu reálných uživatelů.
Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty, od deníků s vkládanými magazíny, přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma, po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.
Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.
Skupina je členem holdingu Agrofert.