Nový průzkum ukazuje, jakým kyberbezpečnostním výzvám čelí organizace v souvislosti s koronavirovou pandemií

Průzkum společnosti Check Point ukazuje, že 75 % IT a bezpečnostních odborníků se obává dalšího nárůstu kybernetických útoků a zneužití zranitelností, jakmile se naplno otevřou kanceláře, zároveň však bude potřeba zaměstnancům i nadále umožnit práci z domova

PRAHA – 17. června 2020 Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), přední světový poskytovatel kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil výsledky nového průzkumu, který ukazuje, jak organizace vnímaly kyberbezpečnost během karantény vynucené pandemií COVID-19, a také jaké jsou bezpečnostní priority a obavy pro nadcházející měsíce při přechodu do „nového normálu“.

Více než 86 % respondentů uvedlo, že největší IT výzva během pandemie byl nárůst práce z domova, největším bezpečnostním problémem bylo zajistit dostatečnou VPN kapacitu pro zaměstnance. Z průzkumu mezi více než 270 IT a bezpečnostními odborníky z celého světa například vyplývá:

  • Největší bezpečnostní obavy na začátku COVID-19 karantény: 62 % respondentů uvedlo, že hlavní starostí na začátku karantény bylo zachování bezpečného vzdáleného přístupu a VPN kapacity pro zaměstnance, následovala prevence útoků využívajících sociální inženýrství (47 %) a zabezpečení koncových bodů v domácnostech zaměstnanců a domácích sítí (52 %).
  • Postupné otevírání kanceláří a návrat do „nového normálu“: 75 % respondentů uvedlo, že po skončení karantény byly kanceláře znovu otevřeny pro omezený počet zaměstnanců. V průměru však zaměstnanci stále pracují 4 z 5 dnů doma, což znamená, že zranitelnosti a hrozby pro vzdálené pracovníky jsou stále aktuální.
  • Slabiny v zabezpečení práce na dálku: Zatímco 65 % respondentů uvedlo, že jejich společnost nedovoluje vzdálený VPN přístup k podnikové síti nespravovaným počítačům, pouze 29 % nasadilo zabezpečení koncových bodů na domácích počítačích zaměstnanců a pouze 35 % provádí kontrolu souladu s předpisy a nařízeními (regulátory compliance). 42 % tvrdí, že jejich společnost investuje do školení v oblasti kybernetické bezpečnosti. Celkově se ukazuje, že organizace stále nejsou řádně připravené na kybernetické útoky 5. generace, které se zaměřují na vzdálené pracovníky.
  • Bezpečnostní priority v nadcházejících měsících: 79 % respondentů uvedlo, že hlavní prioritou je zpřísnění bezpečnosti a prevence útoků, protože zaměstnanci nadále často pracují z domova. 43 % uvedlo, že plánují implementovat mobilní bezpečnostní řešení a 39 % plánuje konsolidaci bezpečnosti kvůli odstranění „slepých míst“ napříč zvětšeným perimetrem sítě.
  • Největší kyberbezpečnostní obavy pro následujících 12 měsíců: Více než 75 % respondentů uvedlo, že je nejvíce znepokojuje nárůst kybernetických útoků, zejména phishingu a útoků využívajících sociální inženýrství. 51 % respondentů uvedlo, že je znepokojují útoky na nezabezpečené domácí koncové body, následují útoky na zaměstnanecká mobilní zařízení (33 %).

„Organizace musely v reakci na pandemii COVID-19 restrukturalizovat své síťové a bezpečnostní struktury téměř přes noc. Nevyhnutelně to ale způsobilo trhliny v zabezpečení a přineslo nové příležitosti pro zločince,“ říká Daniel Šafář, Country Manager CZR regionu ve společnosti Check Point. „Opatření po celém světě se postupně uvolňují, takže se pomalu vracíme k ‚normálnímu‘ způsobu práce. Organizace musí odstranit jakékoli bezpečnostní slabiny a zabezpečit sítě komplexní architekturou, od domácích počítačů a mobilních zařízení až po podniková datová centra. Pandemie COVID-19 postupně mizí, ale kyberzločin tu s námi zůstává. Správný přístup k bezpečnosti může zabránit útokům a masivním škodám.“

Dubnový průzkum společnosti Check Point ukázal, že organizace čelily během pandemie nebezpečné kombinaci kyberhrozeb a musely se vypořádat s rychlou změnou pracovních postupů. 71 % respondentů sledovalo nárůst kybernetických útoků v únoru a březnu 2020 a 95 % čelilo dalším bezpečnostním výzvám spojeným s masivním nárůstem práce z domova a stínovým IT.

Check Point nabízí kompletní portfolio bezpečnostní řešení, což zaručuje nejlepší konektivitu a zabezpečení pro vzdálenou práci, aby zaměstnanci mohli dále v klidu pracovat. Check Point Remote Access VPN Software, Endpoint Threat Prevention, Mobile Security a Mobile Secure Workspace praktickým způsobem řeší zabezpečený přístup vzdálených pracovníků. Check Point SandBlast Agent poskytuje úplnou prevenci před útoky nultého dne a poskytuje 100% úspěšnost blokování i neznámých hrozeb s nulovou falešnou detekcí.

Průzkumu se zúčastnilo 271 respondentů z organizací z celého světě. Pro více informací navštivte:  https://www.checkpoint.com/cybersecurity-the-new-normal/ 

Více podrobností o řešeních Check Point pro bezpečnou práci z domova najdete na stránce  https://www.checkpoint.com/solutions/secure-remote-workforce-during-coronavirus/

Sledujte novinky o společnosti Check Point:
Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw a www.twitter.com/CheckPointCzech
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com 
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.