Češi ztrácejí zájem o večerní doručování zásilek

Balíkové přepravní služby u nás využívá alespoň občas 97 % lidí. Doručování balíků prostřednictvím kurýrů ve večerních hodinách však není mezi příjemci v České republice příliš populární. Podle průzkumu společnosti GLS realizovaného agenturou Ipsos na vzorku 1050 respondentů by tuto variantu bez ohledu na příplatek uvítalo pouze 5 % lidí. Nezájem o doručování zásilek mezi 18. a 21. hodinou meziročně vzrostl o dva procentní body (z 21 % v roce 2019 na letošních 23 %). 

Podle průzkumu, který si nechala vypracovat společnost GLS, si tři čtvrtiny respondentů (74 %) nechávají zásilky doručovat domů. Většina příjemců přitom požaduje doručení během pracovního dne ve standardních doručovacích časech, tedy mezi 8. a 18. hodinou. Pouze 5 % lidí by mělo zájem o večerní doručování bez ohledu na příplatek. Zároveň však 23 % lidí tvrdí, že by večerní doručování nevyužilo vůbec. V porovnání s předchozími lety procento lidí, kteří nemají zájem o večerní doručování, roste (v roce 2018 to bylo 16 %, loni 21 % a letos dokonce 23 %).

 „Výsledky průzkumu nám potvrdily, že večerní doručování vnímají příjemci pouze jako doplněk, pokud balík nejde doručit jindy (40 %). Z tohoto důvodu je klíčová flexibilita našich služeb, které umožňují příjemcům využít výdejní místa s dlouhou otevírací dobou nebo možnost přizpůsobit si doručení vlastním potřebám. V rámci služby FlexDelivery zákazníkům umožňujeme zásilku jednoduše přesměrovat na jinou adresu nebo odložit na jiný den,“ potvrzuje nízký zájem o večerní doručování Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika. 

 Z průzkumu vyplývá, že o večerní doručování není příliš velký zájem nejen ve velkých městech, ale ani v obcích do 5000 obyvatel.  „I v menších obcích si mohou lidé, kteří nejsou k zastižení doma, zásilku přesměrovat do nejbližšího výdejního místa. Naše ParcelShopy jsou rozmístěny tak, aby byly lidem nablízku napříč celou Českou republikou,“ uvádí Pavel Včela. 

GLS v České republice a skupina GLS

GLS Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností General Logistics Systems B.V. (s centrálou v Amsterdamu). GLS zajišťuje spolehlivé a vysoce kvalitní služby přepravy balíků pro více než 240 000 zákazníků, doplněné logistickými a expresními službami. „Lídr kvality v balíkové přepravě“, to je hlavní motto GLS. Prostřednictvím vlastních a partnerských společností skupina GLS provozuje síť pokrývající 40 zemí. Díky propracované pozemní síti je GLS jedním z předních poskytovatelů balíkové přepravy v Evropě. GLS působí také v Kanadě a na západním pobřeží USA. GLS má k dispozici vice než 70 centrálních a regionálních třídících středisek a více než 1 400 dep. GLS čítá na 19 000 zaměstnanců, na silnicích 28 000 doručovacích vozidel a vice než 4 000 dálkových nákladních vozidel. Ve fiskálním roce 2019/20 dosáhla GLS obratu ve výši 3,6 miliardy EUR a přepravila 667 milionů balíků.