Zalando se opět zaměřuje na udržitelnost, tentokrát společně s osmi evropskými značkami

BERLÍN, 26. ŘÍJNA 2020 // Společnost Zalando, přední evropská online platforma pro módu a životní styl, nově spolupracuje s předními módními designéry za účelem vytvoření udržitelnější, kapsulové kolekce pro zimu 2020. Kolekce s názvem Malé změny. Velký dopad. od Zalanda. bude exkluzivně dostupná pouze na platformě Zalando a spotřebitele povede k udržitelnějším módním rozhodnutím, a to aniž by byli nuceni slevit ze svého stylu. Po úspěšném uvedení první kolaborace v rámci Malé změny. Velký dopad. od Zalanda. jež proběhlo v lednu 2020, se společnost rozhodla rozšířit koncept tak, aby zahrnoval jak pánskou, tak dámskou módu. Na aktuální kolekci se podílelo osm evropských značek: Closed, Designer’s Remix, Henrik Vibskov, Holzweiler, House of Dagmar, Mother of Pearl, Mykke Hofmann a Progetto Quid.


Nová kapsulová kolekce čítá celkem 116 kousků a na jejím vzniku spolupracovalo několik nejkreativnějších a nejinovativnějších tvůrců z módního průmyslu. Oslovené značky pocházejí ze Skandinávie, Německa, Velké Británie a Itálie. Vybrány byly na základě svých hodnot týkajících se udržitelnosti. Zalando je následně vyzvalo k vytvoření odpovědné kolekce, jejímž společným jmenovatelem bude jednotná estetika a důraz na použití certifikovaných, udržitelných materiálů. Malé změny. Velký dopad. od Zalanda. je tak příkladem konstruktivního dialogu a spolupráce s cílem nalézt udržitelnější přístup v rámci módního průmyslu.

Udržitelnost se stala jedním z nejdůležitějších témat pro návrháře z naší kategorie Designer. Žijeme ve světě, ve kterém se neustále zvyšuje sociální a environmentální uvědomění. Je tedy důležité, abychom našim zákazníkům poskytovali možnosti, které je nebudou nutit dělat rozhodnutí na úkor svého stylu či kvality oblečení,“ říká Lena-Sophie Roeper, ředitelka nákupu kategorie Premium & Luxury v Zalandu. „Usilujeme o to, abychom zákazníky inspirovali k udržitelnějším nákupům a jsme rádi, že tak můžeme učinit skrze spolupráci se značkami, které jsou již na platformě dostupné. Tento způsob kolaborace je pro nás důkazem, že svého cíle můžeme dosáhnout.” 

Kolekce je navržena s ohledem na přechodné období mezi letní a podzimní módou. Vybraná barevná paleta doplňuje přírodní estetiku měnících se ročních období a jednotlivé kousky se hodí jak do teplejšího, tak do chladnějšího počasí. Kvalitní materiály jako organická vlna a bavlna, jemný lyocell a ekologický triacetát dokládají, že ani v rámci udržitelného nakupování není nutné dělat kompromisy. Recyklovaná bavlna, polyester a vlna poté snižují dopad výroby oděvů na životní prostředí. Veškeré kousky, jež splňují dané podmínky udržitelnosti, jsou označeny nezávislými certifikáty GOTS, OCS či GRS. 

Během několika uplynulých let jsme ušli dlouhou cestu, zejména co se týče poskytování větší transparentnosti za účelem jednodušší identifikace udržitelnějšího sortimentu. Usilujeme o to, aby bylo nakupování udržitelné módy nejen snadné, ale také zábavné. Zákazníkům, kteří u nás hledají inspiraci a informace, bychom dále chtěli umožnit najít obojí jednoduše na jednom místě,“ dodává Kate Heiny, ředitelka udržitelnosti v Zalandu. „Přední postavení Zalanda v rámci módního průmyslu nám dává jedinečnou příležitost, kdy můžeme udržitelnou módu představit našim 34 milionům aktivních zákazníků na 17 trzích. To vše díky spolupráci s partnery, se kterými sdílíme stejnou vizi i etické zásady. I nadále budeme proto společně podporovat důležitá témata, jež se módního průmyslu dotýkají.”
 

V chystané kapsulové kolekci se odráží poselství a duch udržitelné strategie Zalanda do.MORE , jež byla představena v říjnu loňského roku a vytyčuje si své cíle do roku 2023. Společnost si je vědoma, že módní průmysl je jedním z nejvýznamnějších původců světových environmentálních problémů a chce se  stát součástí jejich řešení. Proto plánuje využít svůj dosah, spojení, záběr a technologie, aby pozitivně ovlivnila změnu módního průmyslu a stala se udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu.

Iniciativa Malé změny. Velký dopad. od Zalanda. je k dispozici od 25. října 2020 na módním e-shopu Zalando.

O společnosti Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská módní a lifestyle online platforma, založená v Berlíně v roce 2008. Našich více než 34 milionů aktivních zákazníků na 17 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Platforma Zalando platí za ultimátní destinaci přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení pro každý aspekt cesty k módě: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je být prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. starting point for fashion, a zároveň udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu.