Lifestylové televize od Samsungu Češi milují, je to už každá dvacátá prodaná QLED TV

Největší zájem je o televizi The Frame, která se v klidovém režimu dokáže změnit v obraz. Samsung ji v Česku a na Slovensku nabízí již rok, první tisícovku prodal už po 25 týdnech.

Praha 2. listopadu 2020 – Mimořádný zájem o lifestylové televizory QLED od Samsungu projevují diváci v České republice i na Slovensku. Aktuálně je každý dvacátý prodaný QLED televizor od tohoto výrobce jedním z lifestylových modelů. Česká republika je tak společně se Slovenskem pro Samsung jedním z pěti nejúspěšnějších trhů v Evropě z hlediska zájmu o lifestylové televize. Samsung v tuzemsku aktuálně nabízí tři modely těchto televizorů: The Frame, který se v klidovém režimu dokáže změnit v obraz, designový The Serif a otočný televizor The Sero.

Nejvíc láká televize, co se umí proměnit v obraz

Nejdéle se v Česku prodává The Frame – již od minulého roku. Není tedy divu, že je z trojice lifestylových modelů QLED televizorů od Samsungu nejprodávanější. „Prvních 100 televizorů The Frame jsme dokázali prodat za pouhých šest týdnů po uvedení na trh,“ říká Michal Forejt, ředitel divize spotřební elektroniky ve společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak. „Na první tisícovku prodaných kusů jsme se dostali již po 25 týdnech,“ dodává. Češi u modelu The Frame preferují především úhlopříčku 55“, což není příliš překvapivé, protože jde obecně o nejprodávanější velikost televizoru v Česku. Doporučená maloobchodní cena u této velikosti televizoru je 39 990 Kč.

Češi si ale hodně oblíbili i televizory The Frame nejnižší velikosti 32“, které Samsung uvedl na trh teprve letos na jaře a lze je pořídit za doporučenou maloobchodní cenu 14 990 Kč. „Během léta tvořila tato velikost televizorů The Frame dokonce 20 procent celkových prodejů tohoto lifestylového televizoru,“ prozradil Michal Forejt. Podle jeho slov se tak potvrzuje, že zákazníci hledají zajímavé technologie i v malých úhlopříčkách. The Frame o úhlopříčce 32“ je zajímavý i v tom, že jej lze umístit na stěnu i ve vertikální pozici, tedy na výšku. Na rozdíl od stejných televizorů vyšších úhlopříček má The Frame o úhlopříčce 32“ rozlišení Full HD, všechny ostatní mají obraz v rozlišení Ultra HD/4K.

Ke každému televizoru The Frame si mohou zákazníci dokoupit vyměnitelné rámečky ve čtyřech barevných variantách. Za první rok prodeje v České republice byl největší zájem o béžově zbarvené rámečky, které tvořily 40 procent poptávky. Každý desátý majitel televizoru The Frame využívá členství v Art Store, jehož prostřednictvím mohou nakupovat a měnit umělecká díla, která se jim zobrazují na obrazovce televizoru v režimu Ambient. „Předpokládáme, že tito diváci aktivně a pravidelně mění umělecká díla, které jejich Frame zobrazuje. Nyní jich prostřednictvím Art Store nabízíme na 1 400,“ upozorňuje Michal Forejt.

Boduje i designový model a unikátní otočná televize

Letos Samsung uvedl na český trh další dva modely lifestylových televizí. Nejprve The Serif, moderní designový televizor, který se přizpůsobí jakémukoli interiéru a dokonce nepotřebuje ani stojan. Umístit ho lze prakticky kamkoli a díky jedinečnému řešení rámu ve tvaru písmene I může stát dokonce i na zemi, poličce nebo v knihovně. Horní část televizoru pak může sloužit jako podložka pro květináč či vázu. Na unikátní podobě televizoru se Samsungem exkluzivně spolupracovali proslulí průmysloví designéři Ronan a Erwan Bouroulleceovi. Kromě samotného designu televize vytvořili i motivy na obrazovku v režimu Ambient, když je televizor vypnutý. The Serif je na českém trhu dostupný ve dvou barevných variantách (Cloud White a Cottin Blue) a třech úhlopříčkách (43“, 49“, 55“) za doporučenou maloobchodní cenu od 29 990 Kč.

Druhou letošní lifestylovou novinkou je The Sero, první komerčně prodávaný otoční televizor na světě, který podle formátu přehrávaného videa zůstane buď v klasické horizontální pozici, nebo pomocí speciální motoru otočí obrazovku na výšku a přehraje vertikální videa. Tento televizor nepotřebuje stojan, protože ten je už jeho součástí. Zároveň jej lze jednoduše přemisťovat po místnosti pomocí zabudovaných koleček, které lze k televizoru The Sero dokoupit. Tento unikátní televizní přijímač je určený zejména mileniálům a příslušníkům generace Z – je vhodný jak pro sledování seriálů a filmů, tak pro procházení sociálních sítí a zrcadlení mobilního obsahu. The Sero je na českém trhu dostupný v jediné úhlopříčce 43“ za doporučenou maloobchodní cenu 39 990 Kč, která odpovídá hodnotě prémiového smartphonu.

Od začátku prodejů lifestylových televizorů Samsung na českém trhu tvořil jejich podíl na celkovém prodeji všech QLED televizorů tohoto výrobce 3,3 procenta, ale neustále roste a v letošním třetím čtvrtletí dosáhl až téměř 5 procent. „Tato hodnota nás řadí mezi TOP 5 poboček Samsungu v Evropské unii,“ upozorňuje Michal Forejt. „Je vidět, že čeští zákazníci stoprocentně akceptovali nový koncept televizorů a stále více jej vyhledávají. Očekáváme tedy, že zájem o lifestylové TV nadále poroste, stejně jako jejich podíl na celkovém počtu prodaných QLED televizorů,“ dodává.

Zde si můžete stáhnout fotografie lifestylových televizorů Samsung v tiskové kvalitě: The Frame, The Serif, The Sero.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení a digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.