Praha 3. listopadu 2020 – Kvůli omezení provozu kamenných obchodů stále víc retailových podnikatelů rozjíždí i e-shopy. Ti, kteří kombinují několik prodejních kanálů – například klasický a online prodej – často řeší problém se synchronizací skladových zásob. Mnohdy na to nemají nástroje ani know-how. Uživatelé pokladního systému Dotykačka však nyní mohou jásat. Poskytovatel pokladního řešení vyvinul pro nejrozšířenější českou e-shopovou platformu Shoptet praktický doplněk, který skladové zásoby v pokladním systému a e-shopu jednoduše sjednocuje.
„Realita je taková, že obchodníci upravují záznamy o skladových zásobách v obchodě a na e-shopu často ručně. Je to náročné a způsobuje to komplikace. Leckdy je nutné stornovat některé objednávky, protože zboží z e-shopu se v mezičase prodá na prodejně, ale Shoptet o tom neví. Technicky pokročilejší uživatelé zas tu a tam propojují e-shop s Dotykačkou prostřednictvím API rozhraní, ale investice do individuální integrace obou systémů bývá neadekvátní. Proto jsme na vlastní náklady vyvinuli řešení,“ vysvětluje ředitel Dotykačky Petr Menclík. Jiný pokladní systém podobné řešení nenabízí.
Jednoduchá instalace i použití
Uživatelé Shoptetu si mohou doplněk nazvaný jednoduše Dotykačka nainstalovat prostřednictvím distribučního kanálu platformy. Nastavení i ovládání je velmi jednoduché. Po prvotním spárování produktů mezi Dotykačkou a e-shopem se automaticky začnou synchronizovat skladové pohyby. Samotné párování produktů probíhá automaticky v prostředí doplňku, na základě čárových kódů. Stačí tedy evidovat čárové kódy v obou systémech. Doplněk tyto produkty rozpozná a propojí.
Zásadní přidanou hodnotou nástroje je mimo jiné i celkové zjednodušení prodejního procesu. „Shoptet dosud umožňoval zjednodušený prodej třeba v případech, kdy provozovatelé e-shopů jednou za čas vyrazili prodávat ve stánku na trh. K vytištění účtenky však potřebovali extra tiskárnu, k přijetí platby kartou zase terminál. A neustále museli být online. To vše odpadá díky synchronizaci s Dotykačkou, která nabízí all-in-one řešení kombinující pokladní systém, tiskárnu i platební terminál v jediném zařízení. Dotykačka navíc funguje i offline,“ vysvětluje její projektový manažer Tomáš Martinec.
Řešení inspirované klienty
Vývojáři Dotykačky uvedený doplněk vyvinuli v reakci na množící se žádosti uživatelů pokladního systému. „Je to standardní praxe. Od zákazníků nám neustále chodí podněty k možným vylepšením. Pokud se žádostí na jedno téma sejde víc, začneme se danou věcí zabývat. To byl i případ tohoto doplňku,“ komentuje Petr Menclík.
Úspěšně uvedeno do praxe
Uplynulé dva týdny testovali nové řešení první „early adopters“ z řad zákazníků Dotykačky. Testování dopadlo úspěšně, takže od konce října je doplněk k dispozici všem uživatelům Shoptetu. Za jeho stažení a užívání obchodníci platí poskytovateli e-shopové platformy mírný paušál v řádu stokorun měsíčně. Cena pokladního systému se však nijak nenavyšuje.
Jedním z podniků, které aplikaci využívají mezi prvními, je pražský obchod Never Enough. Prodává oblečení a zároveň provozuje i bar. „Oblečení jsme odjakživa prodávali přes Shoptet, bar zase obsluhujeme přes Dotykačku. Často se nám tedy stávalo, že zákazníci museli platit dvakrát. Nebyli jsme totiž schopní dostat produkty z baru a obchodu na jednu účtenku. Díky integraci tenhle problém odpadá,“ pochvaluje si majitel Daniel Göringer.
Dotykačka je poskytovatelem řešení a služeb v oblasti pokladních systémů pro malé a střední podnikatele v segmentu Horeca, obchodu a služeb. Společnost vznikla v roce 2015 a z dynamicky se rozvíjejícího start-upu je v současnosti jedním z evropských lídrů na trhu moderních pokladních systémů. Úspěšné pokladní řešení vyvinuté na platformě Android poskytuje živnostníkům, malým a středně velkým firmám spolehlivý nástroj pro zefektivnění jejich podnikání. Skupina Dotykačka s.r.o., do které kromě Dotykačky patří také Smart Software s pokladnou Markeeta zaměstnává 130 lidí ve třech zemích a obsluhuje dohromady více než 24 000 platících uživatelů. Celosvětově si aplikaci Dotykačka stáhlo na svá zařízení přes 75 000 uživatelů. Společnost má nyní obchodní zastoupení v České republice, Polsku a Německu. Už v roce 2016 se firma zařadila mezi Českých 100 Nejlepších. Dotykačka poskytuje v zahraničí svoje služby také pod značkou Dotypos. Více informací viz www.dotykacka.cz.