20. listopadu 2020 – Vůbec nejvyšší rating mezi velkými firmami přinesl Vodafonu letošní sedmnáctý ročník prestižního ocenění TOP Odpovědná firma, který je tak leadrem v udržitelném podnikání v Česku. Kromě toho Vodafone získal ocenění i za projekt Family Friendly Benefity, kde například nabízí nejen novopečeným tatínkům celých 16 týdnů placené dovolené. V další kategorii porotci ocenili mobilní aplikaci Bright Sky pro řešení problému domácího násilí.
Přes 50 nezávislých porotců, například z akademické sféry a neziskového i komerčního sektoru, rozhodlo o letošních oceněních TOP Odpovědná firma 2020. Jde o jediný rating svého druhu v Česku a Vodafone uspěl v několika kategoriích. V první řadě jde o kategorii TOP Odpovědná velká firma, kde operátor získal vůbec nejvyšší rating ze všech firem (96 %) a stal se tak leadrem v udržitelném podnikání v České republice. Hodnocení je sestaveno na základě bodového zisku v pěti oblastech: strategie, odpovědné HR, odpovědný přístup v dodavatelsko-odběratelském řetězci, životní prostředí a podpora komunit.
Zařazení mezi tři nejlepší firmy připadlo Vodafonu v kategorii TOP Odpovědná firma v diverzitě, a to za projekt Family Friendly Benefity. Od letošního dubna poskytuje společnost 16 týdnů plně placené rodičovské dovolené každému zaměstnanci, jehož partnerce se narodí dítě. Stejná nabídka platí i v případě adoptování dítěte. Prvních 16 týdnů mateřské dovolené dostanou plný plat i maminky – firma jim dorovná rozdíl do plné mzdy. A aby byl návrat do práce plynulejší, dostávají rodiče možnost dalších 6 měsíců pracovat na částečný úvazek za plnou mzdu.
Volno pro čerstvé rodiče, ale i na péči o nemocné
„Benefity umožňují oběma rodičům pečovat o děti společně, přinášejí flexibilitu a čerpat je mohou i stejnopohlavní páry,“ říká Zuzana Holá, ředitelka korporátní komunikace a udržitelnosti Vodafonu. „Nejvyšší hodnocení v silné konkurenci řady firem s odpovědným přístupem k podnikání nás nesmírně těší, protože oceňuje nejen naši strategii a cíle, ale především pokroky ve všech oblastech, tedy nejen v diverzitě, ale také například v přístupu k životnímu prostředí nebo dodavatelům,“ dodává.
Firma přitom myslí na své zaměstnance i v jiných situacích: například až dva pracovní týdny placené dovolené dostanou ti, kteří se potřebují postarat o vážně nemocného člena rodiny.
Aplikace pomáhá s řešením domácího násilí
Třetí ocenění přinesla Vodafonu subkategorie TOP Odpovědná firma pomáhající okolí – Anti-COVID počin, která byla vyhlášena výjimečně pro rok 2020. Vodafone uspěl s projektem mobilní aplikace Bright Sky pro řešení domácího násilí. V době karantény nebo velmi omezených společenských styků může být taková aplikace důležitější než kdykoliv dříve.
„Během jara jsme oslovili Českou poštu a šest soukromých přepravců, jejichž kurýry a doručovatele jsme společně s organizací ROSA-centrum pro ženy informovali o tom, jak rozpoznávat známky možného domácího násilí, jak reagovat a jak nabídnout pomoc skrze aplikaci Bright Sky. V době karantény byli totiž mnohdy jediní, s kým oběti domácího násilí přišli do kontaktu,“ říká o netradičním zapojení poštovních doručovatelů programová manažerka Nadace Vodafone Veronika Řídelová.
Vodafone také loni zavedl směrnici týkající se domácího násilí – oběti kromě právní a lékařské pomoci dostanou navíc až 10 dní placeného volna. Volno nebo možnost pracovat odkudkoli mohou využít i ti, kteří obětem domácího násilí pomáhají.
Organizátorem ocenění TOP Odpovědná firma je Byznys pro společnost, největší platforma pro odpovědné podnikání v České republice. Další informace o přístupu Vodafonu k udržitelnému podnikání, jeho strategii a cílech shrnuje web vodafone.cz/udrzitelne-podnikani.
O Vodafone Czech Republic
Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje přes 1,5 milionu firemních SIM karet. Po integraci UPC Česká republika v červenci 2019 se Vodafone rozrostl o 1,5 milionu domácností připojených k síti nové generace, která poskytuje více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, půl milionu zákazníků kabelovou televizi a dvě stě tisícům uživatelů pevné telefonní služby. Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností umlaut (dříve P3). Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE přes 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to 99 % českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a prostřednictvím technologií mění budoucnost k lepšímu. Vodafone chce dál přispívat k digitální společnosti, která bude pestrá a otevřená všem bez rozdílu věku nebo pohlaví, a zavázal se do roku 2025 zlepšit život miliardě lidí. Zaměstnanci firmy věnují ročně dobrovolnickým aktivitám více než 7500 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 14 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Vodafone přispívá i k ochraně životního prostředí – do pěti let chce snížit environmentální dopad svého podnikání na polovinu. Více informací na www.vodafone.cz.