Sportoviště přicházejí o období nejvyšších tržeb. Každé šesté kvůli tomu zkrachuje

Praha, 20. 1. 2021 – Leden a únor pro většinu sportovišť tradičně znamenají nejsilnější období a tržby z těchto měsíců zpravidla pokrývají období přirozeně slabší, jímž jsou například letní prázdniny. Letos je tomu však jinak – provozovatelé místo příjmů počítají finanční rezervy na přežití. 16 % sportovišť stojí před takřka jistým krachem, téměř polovina zařízení za současného stavu s rezervami vydrží jen do konce února. Vyplývá to z aktuálního průzkumu, který mezi partnerskými sportovišti provedla společnost MultiSport Benefit s.r.o. 

V lednu a únoru dosahují sportoviště za běžných okolností dlouhodobě nejvyšších tržeb. Svůj podíl na tom mají novoroční předsevzetí, touha vypotit vánoční hodování i nepřívětivé počasí pro venkovní pohyb. „Období začátku roku je ve sportovním sektoru z pohledu tržeb velmi úspěšné a tyto prostředky v dalších měsících tvoří finanční polštář, kterým provozovatelé mohou vyrovnat slabší návštěvnost v létě, kdy se lidé častěji pohybují venku a tráví dovolenou v přírodě. Tato možnost zregenerovat finanční situaci nyní provozovatelům odpadla a pro sportoviště je to citelná rána. Pro některé z nich již poslední,“ říká Marián Škripecký, Country manager MultiSport Benefit pro Českou republiku. 

Celých 95 % respondentů z řad partnerských sportovních zařízení společnosti MultiSport shodně uvádí, že s omezením provozu v lednu a únoru přichází o nejsilnější období tržeb. Pětiny z nich se ztráta příjmů v tomto období dotkne natolik, že nebudou moci provozovat zařízení dále a zkrachují. 

Necelá polovina oslovených provozovatelů podle vlastních propočtů dokáže financovat své sportoviště jen 1-2 měsíce. „Za předpokladu, že se alespoň na počátku února zařízení opět otevřou, se většina provozovatelů ještě dokáže ke svému byznysu vrátit. Pokud bychom období bez tržeb v roce 2021 rozšířili na 3 měsíce, rezervy více než 70 % sportovišť budou dle našeho průzkumu vyčerpané a nezbyde jim nic jiného než za současných podmínek trvale zavřít. Činnost by pak dále vyvíjela ani ne třetina sportovišť, což je skutečně alarmující,“ dodává Škripecký. 

Na kompenzaci škod, které protiepidemická opatření na sektoru zanechala, je přitom státní podpora krátká. 14 % oslovených provozovatelů na podpůrné příspěvky nedosáhlo, polovině dotázaných podpora od státu pokryla v průměru 10 %, maximálně však 20 % režií. „Z dění ve sportovním sektoru je zřejmé, že státní podpora v současné podobě pouze pomalu oddaluje pád na dno. Ačkoliv věříme, že tvorba kompenzačních programů byla vedena s dobrým úmyslem, možnosti žadatelů o podporu jsou velmi omezené a nemají v mnoha případech žádný silnější účinek. Sportovní zařízení se vypořádávají mimo jiné například se splácením podnikatelských úvěrů nebo kompenzacemi samotných zákazníků s předplaceným členstvím. Cestou ven je tak pro mnohé pouze otevření sportovišť,“ uzavírá Škripecký.  

O společnosti MultiSport Benefit

Firma MultiSport Benefit, s.r.o., působí v ČR od roku 2010 a je dceřinou společností Benefit Systems SA. Tato mateřská společnost byla založena v roce 2001 a zaujímá vedoucí postavení na polském trhu zaměstnaneckých benefitů v oblasti sportu a relaxace. Hlavním produktem společnosti MultiSport Benefit, s.r.o., je partnerská síť zařízení, které lze navštívit s kartou MultiSport – zaměstnanecký benefit, který může zaměstnavatel pracovníkům buď plně hradit, na jeho financování se podílet, nebo si kartu zaměstnanec platí na měsíční bázi sám.

Kartu MultiSport mohou zaměstnanci využít každý den na jeden volný vstup v síti více než 2 700 sportovních a relaxačních zařízení po celém Česku a Slovensku. Na výběr zde mají přes 260 druhů aktivit. Tento benefit tedy dává svým uživatelům možnost vyzkoušet si různé aktivity a dělat zrovna to, na co mají náladu.

Karta MultiSport dnes dává více než 160 000 českým zaměstnancům příležitost, aby se cítili lépe jak po fyzické, tak i psychické stránce. Díky tomu jsou zdravější, spokojenější a v práci výkonnější. Pomáhá tak se snížením fluktuace zaměstnanců a posílením loajality vůči zaměstnavateli.