Blokuje vám Facebook reklamu? Odborník radí, jak chybám algoritmů předcházet

Odborníci na digitální marketing si z kraje tohoto roku všimli nárůstů stížností týkajících se blokací reklam na Facebooku. V některých případech sociální síť zablokovala celý Business Manager a v případě opakovaného porušení nebo hromadění chyb může dojít dokonce k odstavení profilu. Vojtěch Lambert z LCG New Media radí malým firmám, jak se blokacím kampaní ze strany Facebooku vyhnout a ušetřit si tak spoustu času a potenciálně nemalé starosti.

Na Facebook se každý den valí obrovské množství obsahu, který není možné ručně kontrolovat, takže první revize kontoluje algoritmus/robot. Ten čas od času špatně vyhodnotí obsah reklamy a následně ji zamítne. Vždy máte možnost „odvolání“, tedy poslat reklamu na ruční revizi člověkem. To ale samozřejmě není efektivní, pokud k chybovosti řešení dochází často, jako tomu bylo například začátkem tohoto roku. Navíc může dojít k hromadění chyb a hrozbě odstavení profilu. Proto je lepší zaměřit se na to, jak blokacím předcházet.

Příprava vám ušetří čas a starosti

Může se to zdát jako banální rada, ale mnoho lidí se o pravidla začne zajímat až ve chvíli, kdy jim Facebook začne reklamy blokovat. Pokud budete pravidla přesně dodržovat, ušetříte si do budoucna pravděpodobně dost času s odvoláváním se na ruční kontrolu. Reklamní pravidla Facebooku najdete zde: https://www.facebook.com/policies/ads/. Kromě toho se ujistěte, že máte ověřenou doménu, stránku i Business Manager (BM). 

Chybně zamítnutý Business Manager

Při update iOS14 jsme zaznamenali velký počet chybně zamítnutých BM. Předejít tomu můžete ověřením BM na svoji firmu. Pak by k tomuto při dodržování pravidel nemělo docházet.

Nenechte zamítnuté reklamy hromadit

Kvalitu reklam si můžete kontrolovat nově v části „Kvalita účtu“ v BM. Tam doporučuji nemít žádnou zamítnutou reklamu a každý jednotlivý případ se pokusit opravit, případně post smazat včetně reklamy. Při nakupení problému může dojít k blokaci.

Využívejte chat podporu

I firmám s minimálním rozpočtem na reklamu je k dispozici vcelku kvalitní chat podpora, která je součástí každého BM, pokud ho zaregistrujete do Facebook Partners. Nebojte se ji v případě nejasností využívat. Pro účty, kde se obrat výdaje na reklamu pohybují okolo 100 tisíc Kč měsíčně, jsou pak k dispozici tzv. Facebook Experti, které Facebook přiděluje sám od sebe. 

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Mezi aktuální klienty patří BAYER, STOCK, HONOR (Huawei), CinemaCity, Schuelke, festivaly HradyCZ, MAPO Group, Nemocnice Šumperk, Loterie Korunka, Festo, Grandhotel Pupp, Bondster, Perrigo a další firmy. V referencích má agentura společnosti jako Omega Pharma, OC Harfa, Bubbleology, Edenred, BTL, Tour Espana, ERV pojišťovna, ERGO, BigBoard nebo Ferring. V roce 2020 se agentura stala absolutním vítězem soutěže WebTop100 se svou kampaní na podporu dárcovství plazmy pro klienta MAPO plasma. Více informací najdete na www.lcgnewmedia.cz.


O LCG NEW MEDIA:

LCG New Media je fullservisová digitální agentura specializující se na brandovo-výkonnostní kampaně. Zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v digitálním prostředí. Navrhujeme unikátní ekosystémy pro společnosti na míru ať už prodejní, brandové nebo v rámci reputation managementu. Specializujeme se na propojování akvizičních kanálů a budování značky skrze sociální sítě a influencer marketingu. Jsme partnerem Google. Pro naše klienty řídíme kampaně na území Evropy, Ruska a US. Propojujeme online a offline strategie pro dosažení maximálních výsledků. Více informací na www.lcgnewmedia.cz/.