Hyundai Motor v rámci expanze vylepšuje design a provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell Truck

  • Nákladní Hyundai XCIENT Fuel Cell 2021 přichází s odvážným designem masky chladiče a vylepšenými provozními vlastnostmi
  • Hyundai do Evropy v roce 2021 dodá dalších 140 vozidel XCIENT Fuel Cell v souladu se svým plánem uvést jich na trh 1600 do roku 2025
  • Při budování vodíkového ekosystému Hyundai v Evropě, Severní Americe a Číně využívá více než 20 let zkušeností s palivovými články

Společnost Hyundai Motor Company dnes zveřejnila fotografie modernizovaného modelu XCIENT Fuel Cell, celosvětově prvního velkosériově vyráběného nákladního vozidla s vodíkovým pohonem.

Model s nulovými emisemi bude díky modernizovanému designu a vylepšeným provozním vlastnostem ještě atraktivnější pro firemní zákazníky s vozovými parky na celém světě.

„Hyundai Motor k realizaci své vize ekologické vodíkové společnosti využívá více než 20 let zkušeností s technologií palivových článků“ řekl Jaehoon (Jay) Chang, generální ředitel a prezident divize užitkových vozidel ve společnosti Hyundai Motor Company. „Hyundai přispěje svým modelem XCIENT Fuel Cell 2021 k širokému přijetí užitkových vozidel s pohonem na vodík.“

Hyundai zahájí výrobu vozidel XCIENT Fuel Cell 2021 letos v srpnu. 

Lepší zážitky z jízdy díky modernizovanému designu a vylepšeným provozním vlastnostem

Hyundai upravil design i provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell, a zvýšil tak jeho konkurenceschopnost. 

Modernizovaný vnější design naznačuje dynamické a ekologické provozní vlastnosti modelu XCIENT Fuel Cell. Nová maska chladiče, ozdobená chromovanými prvky v lineárním a odvážném tvaru písmene „V“ a vícerozměrnými síťovými vzory, dodává nákladnímu vozidlu s technicky vyspělým elektrickým pohonem napájeným palivovými články na silnici jedinečný vzhled, ale současně také plní technickou funkci. Modrá barva na rámečku masky chladiče a dalších grafických prvcích dává jasně najevo, že XCIENT Fuel Cell používá ekologickou vodíkovou energii.

XCIENT Fuel Cell 2021 je vybaven systémem palivových článků na vodík o celkovém výkonu 180 kW. Systém sestává ze dvou 90kW sad palivových článků, které byly pro tento model těžkého nákladního vozidla nově optimalizovány. Systém palivových článků nabízí ještě větší odolnost a delší životnost a také zvyšuje celkovou hospodárnost vozidla. Hyundai tím vychází vstříc požadavkům zákazníků, kteří provozují flotily užitkových vozidel. Elektromotor s nejvyšším výkonem 350 kW a maximálním točivým momentem 2237 Nm umožňuje dynamickou jízdu.

Sedm velkých nádrží na vodík nabízí celkovou kapacitu 31 kg paliva. Dalším zdrojem elektrické energie jsou tři vysokonapěťové sady akumulátorů s kapacitou po 72 kWh. XCIENT Fuel Cell 2021 má maximální dojezd cca 400 km. Doplnění vodíku do prázdných nádrží zabere 8 až 20 minut v závislosti na venkovní teplotě. 

XCIENT Fuel Cell 2021 bude dodáván nejen v konfiguraci 4×2 jako jeho předchůdce, ale nově také jako podvozek 6×2.

XCIENT Fuel Cell vyjíždí na silnice v Evropě, Severní Americe a Číně

Hyundai plánuje, že představením vylepšeného modelu urychlí uvádění svého těžkého nákladního vozidla s palivovými články do provozu na celém světě. 

Hyundai v loňském roce dodal do Švýcarska celkem 46 vozidel XCIENT Fuel Cell. Tato nákladní vozidla ujela do května 2021 celkem více než 750 000 km. Nákladní vozidla s pohonem na vodík tak snížila emise oxidu uhličitého o cca 585 tun v porovnání s vozidly s pohonem na naftu.

Hyundai doveze do konce letošního roku do Švýcarska dalších 140 vozidel nového modelu XCIENT Fuel Cell v rámci svého plánu uvést v Evropě do roku 2025 do provozu 1600 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným palivovými články. Hyundai Hydrogen Mobility, společný podnik firem Hyundai Motor a H2 Energy, pracuje na uvedení modelu XCIENT Fuel Cell na další evropské trhy. 

„Zákazníci jsou velmi spokojeni s kvalitou a jízdním komfortem těchto nákladních vozidel, o která je velký zájem i mimo Švýcarsko. Jsme pevně přesvědčeni o tom, že v příštím roce se nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell objeví na silnicích i v dalších evropských zemích,“ říká Mark Freymueller, generální ředitel společnosti Hyundai Hydrogen Mobility. 

Základní technické údaje: 

* POZNÁMKA: Specifikace a výbava se mohou změnit bez předchozího oznámení.

XCIENT Fuel Cell 2021
Model4×2 Cargo 6×2 Cargo
Druh vozidlanákladní (podvozek s kabinou)nákladní (podvozek s kabinou)
Druh kabinypro regionální provoz (bez prostoru pro přespání)pro regionální provoz (bez prostoru pro přespání)
Systém pohonulevostranné řízení/4×2levostranné řízení/6×2
Rozměry [mm]
Rozvor náprav51305000 + 1350
Vnější (podvozek s kabinou)
délka97459745
šířka2540 (s bočními ochrannými panely; EU a Švýcarsko)2540 (s bočními ochrannými panely; EU a Švýcarsko)
výška3730 (se standardním spoilerem) 3900 (s přídavným spoilerem)3730 (se standardním spoilerem) 3900 (s přídavným spoilerem)
Hmotnosti [kg]
Max. celková hmotnost19 50027 500
Zatížení nápravy vpředu/vzadu8000/11 500 8000/11 500 + 8000
Max. celková hmotnost soupravy36 00040 000
Provozní vlastnosti (předběžné údaje)
Max. rychlost85 km/h85 km/h
Pohon 
Sada palivových článků180 kW (2x 90 kW)180 kW (2x 90 kW)
Sada akumulátorů630 V/72 kWh630 V/72 kWh
Elektromotor350 kW/2237 Nm350 kW/2237 Nm
Převodovka Allison ATM (6stupňová)Allison ATM (6stupňová)
Nádrže na vodík
Kapacita (využitelná)31 kg H2 (dostupné množství vodíku po naplnění nádrží na 100 %)31 kg H2 (dostupné množství vodíku po naplnění nádrží na 100 %)
Brzdová soustava
Provozní brzdykotoučovékotoučové
Pomocná brzdaretardér + rekuperace kinetické energieretardér + rekuperace kinetické energie
Podvozek
Odpruženívpředu/vzaduvzduchové pružinyvzduchové pružiny
Pneumatikyvpředu/vzadu315/70 R 22,5315/70 R 22,5
Výbava
Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Front Collision-avoidance Assist)standardní výbavastandardní výbava
Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control)standardní výbavastandardní výbava
Elektronicky řízená brzdová soustava EBS (Electronic Braking System) +asistent pro řízení jízdní dynamiky vozidla VDC (Vehicle Dynamic Control)standardní výbava (ABS je součástí systému VDC)standardní výbava (ABS je součástí systému VDC)
Pasivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning)standardní výbavastandardní výbava
Airbag řidičestandardní výbavastandardní výbava
Řízení s elektrohydraulickým posilovačem MAHS (Motor Assist Hydraulic Steering)volitelnévolitelné