Astratex v 1. čtvrtletí zvýšil obrat o 90 procent

Největší internetový prodejce spodního prádla ve střední Evropě Astratex zvýšil v 1. čtvrtletí tržby meziročně o 90 procent na více než 300 milionů korun. Obrat rostl na všech deseti trzích, kde společnost působí. Růstu pomohly rozsáhlé slevové a marketingové akce na začátku roku i nové zákaznické služby.

„Náš obrat výrazně roste již od loňska, nicméně v 1. čtvrtletí nárůst ještě zrychlil. Jedním z důvodů byl samozřejmě i loňský jarní pokles kvůli pandemii.  Nicméně očekáváme, že tempo růstu nejméně o 25 procent udržíme i po zbytek letošního roku. To by znamenalo tržby přes jednu miliardu korun,“ říká generální ředitel Astratexu Miroslav Tesař.

Astratex stále realizuje téměř polovinu tržeb v ČR, zaznamenává ale výrazný růst i na dalších trzích. V Polsku například letos rostl jako jeden z mála prodejců a stal se největším specializovaným on-line obchodem se spodním prádlem. Po nedávném opětovném vstupu na ukrajinský trh se firmě během několika měsíců podařilo překonat hranici milionového čistého obratu.

V létě nebo v druhé polovině roku Astratex chystá vstup na západoevropské trhy v Německu a Rakousku. Spustil také prodej zboží na on-line tržištích jako je Amazon nebo polské Allegro. V Praze pak otevřel kamenné poradenské centrum.

Výměna zboží online zdarma nebo rozšíření letecké přepravy

Firma rovněž pracuje na rozšiřování zákaznických služeb. Patří k nim například pomocník pro nalezení správné velikosti nebo výměna zboží on-line bez platby za dopravu. Rozšiřovat rovněž hodlá leteckou přepravu zásilek na vybrané trhy, čímž se zkrátí doba doručení na méně než polovinu.

Astratex loni zvýšil tržby meziročně o 20 procent na 804 milionů korun. Zhruba polovinu prodejů stále připadá na Česko, ale prodeje rostly i v dalších devíti zemích, kde Astratex působí. Silné prodeje byly vedle Česka zejména na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku. Firma loni vstoupila na ukrajinský trh.

Astratex funguje od roku 2000, o pět let později se firma začala věnovat výhradně prodeji přes internet. Většinu sortimentu tvoří dámské spodní prádlo a plavky, ale i pánský sortiment, sportovní prádlo a prodává také ložní prádlo.