Paralyzovaný přístav v Číně způsobil dominový efekt v globálních dodavatelských řetězcích

Z důvodu šíření koronaviru mezi zaměstnanci jednoho z nejrušnějších kontejnerových přístavů na světě, Yantian International Container Terminal (YICT) v Číně, byla v květnu na přístav uvalena karanténní opatření. To bude mít podle nejnovější studie Dun & Bradstreet dominový efekt pro globální dodavatelské řetězce.  Dun & Bradstreet předpokládá, že s ohledem na délku trvání, budou dopady větší než v případě několikadenního zablokování Suezského průplavu počátkem letošního roku. 

Praha, 30. 6. 2021 – Jakákoliv mimořádná událost, která ovlivní některý z článků globálního dodavatelského řetězce, posiluje realitu vzájemné propojenosti firem po celém světě a jejich závislost na spolehlivosti dodavatelů a třetích stran z jiných zemí. Na rozdíl od Suezského průplavu, který zůstal zablokován šest dní, yantianský přístav se sníženou kapacitou pracoval zhruba měsíc, což způsobilo zpoždění v dodavatelských řetězcích. „Paralyzovaný přístav v Číně připomíná firmám, aby investovaly do dat a technologií, které jim pomohou vytvořit agilní a geograficky rozptýlený dodavatelský řetězec, který může rychle nahradit nezrealizované dodávky během neočekávaných událostí,“ uvedl Brian Alster, ředitel pro rizika a dodržování předpisů třetích stran Dun & Bradstreet. 

Analytický tým Dun & Bradstreet sledoval roční přepravní data kontejnerového přístavu Yantian International Container Terminal a přišel s těmito závěry:

  • Snížená kapacita YICT v Evropě nejvíc ovlivnila Spojené království, Nizozemí, Německo, Španělsko, Francii, Belgii, Itálii, Polsko, Švédsko a Dánsko
  • Mezi deset typů nejčastěji přepravovaného zboží z YICT do Evropy patří audiovizuální zařízení, nábytek a ložní prádlo, hračky a hry, mechanická zařízení, obuv, oděvy, ocel, keramika, kovy a související kovové výrobky
  • K nejvíce zasaženým průmyslovým odvětvím patří maloobchod, maloobchod s potravinami, velkoobchod, oděvy, elektrická zařízení a komponenty, nábytek, stavební materiály, hardware a stavebnictví.

V rámci identifikace dopadů na globální dodavatelské řetězce byl využíván Dun & Bradstreet Data Cloud, který obsahuje informace o 420 milionech firmám po celém světě. Data odráží objednávky přepravy společnostmi přes YICT během sledovaného období. Společnosti zahrnuté v této analýze byly identifikovány na základě SIC kódu (obor činnosti) a identifikace odesílatele a příjemce, které jsou rovněž propojeny na D-U-N-S číslo. 

„V následujících týdnech a případně měsících výpadek čínského přístavu YICT bude mít velký vliv na globální dodavatelské řetězce,“ uzavírá zpráva Dun & Bradstreet.

O Dun & Bradstreet

Dun & Bradstreet je světový lídr v poskytování klíčových obchodních dat a analytických řešení, která firmám po celém světě pomáhají zlepšovat jejich rozhodovací procesy a zvyšovat výkonnost. Dun & Bradstreet Data Cloud podporuje řešení, která zákazníkům pomáhají v růstu tržeb, snižování nákladů, zmírnění rizik a transformaci jejich podnikání. Od roku 1841 firmy všech velikostí spoléhají na Dun & Bradstreet v řešení pro řízení rizik a rozšiřování obchodních příležitostí. 

Disclaimer

Bisnode je nyní součástí Dun & Bradstreet. Název společnosti, IČO, DIČ a IČ DPH zůstávají až do odvolání nezměněné.

dnb.com | bisnode.cz