Zpravodajský web Lidovky.cz v novém: více orientace, více výhod i přehlednější grafika

Zpravodajský web Lidovky.cz z portfolia mediální skupiny MAFRA pravidelně navštěvují přes dva miliony čtenářů měsíčně a zájem o původní obsah s přidanou hodnotou rychle roste. S cílem dále zvýšit komfort a užitečnost pro čtenáře, a zvláště pak pro předplatitele, nyní web přichází s několika důležitými změnami. Nové Lidovky.cz mají odlehčenou grafickou podobu, přehlednější strukturu a zviditelněny jsou také exkluzivní zprávy a názory. K nejzásadnějším změnám ale dochází v obsahu. Lidovky.cz nabídnou více původních článků, více názorů i atraktivní rubriky (Orientace, Seriály, Magazín) a interaktivní křížovky.

„Lidové noviny jsou tradičně médiem, které poskytuje rozhled, kontext a přidanou hodnotu. Rozhodli jsme plně vydat tímto směrem i v nabídce zpravodajského webu Lidovky.cz. Ať už jde o naše dlouholeté čtenáře, nebo o ty, kteří právě teď objevují Lidovky.cz poprvé, věřím, že vždy najdou více než jeden důvod, proč se k nám vracet,“ říká ke změnám vedoucí redaktor webu Lidovky.cz Petr Vnouček.

Jde o významný krok v rozvoji nejstaršího českého deníku. Jsem přesvědčen, že autorské osobnosti Lidových novin zaujmou i čtenáře, kteří dávají přednost internetu – spolehlivostí informací i hlubokým porozuměním tématům, o kterých píší,“ dodává šéfredaktor deníku Lidové noviny Petr Bušta.

Více původních článků

Lidovky.cz jsou plnohodnotným zpravodajským webem. I nadále proto budou pro čtenáře v rubrice Události vybírat to nejdůležitější z aktuálního dění v politice, ekonomice, či sportu doma a ve světě. Zároveň zde najdou výrazně více prémiového obsahu: exkluzivní zprávy, analýzy, velké rozhovory i živé reportáže – zkrátka to nejlepší od zkušených novinářů Lidových novin a autorů oblíbených příloh Medicína a věda, Akademie, Pátek LN či Esprit, které se objeví v rámci rubriky Magazín.

Více názorů

Souvislosti jsou důležité. Názorům, komentářům i sloupkům od kmenových komentátorů a dalších významných osobností bude nově věnováno jedno z předních míst na hlavní stránce. A v rubrice Názory si čtenáři mohou snadno zobrazit komentáře jen od svého oblíbeného autora.

Více orientace

Rubrika Orientace je pro všechny, kteří vyhledávají hlubší čtení. Vychází z obsahu intelektuální přílohy Orientace tištěných Lidových novin, ale navíc nabízí aktuální filmové, hudební či divadelní recenze a další kulturní novinky okořeněné vědeckými a historickými články.

Edukativní seriály

Trendu delšího a hlubšího čtení s přidanou hodnotou vychází vstříc nová výhradně prémiová rubrika Seriály. Čtenáři se zde aktuálně dozvědí o málo známých detailech z druhé světové války, krvavém tažení Jana Žižky z Trocnova, mohou si nechat vyprávět o „divokých devadesátkách“ od budovatelů českého kapitalismu nebo absolvovat školu pečení pro začátečníky a pokročilé. Anebo se před olympiádou v Tokiu vydat na historickou exkurzi po olympijských hrách z uplynulých desetiletí. Na řadu dalších seriálů se mohou těšit v příštích měsících. 

Interaktivní křížovky

Psal se rok 1925. Lidové noviny v tehdejším Československu masově rozšířily zájem o luštění křížovek. V té době jim podle vlastních slov propadl i Karel Čapek. Tradiční chytrou zábavu z papírových novin nyní Lidovky.cz přinášejí v interaktivní podobě na monitory počítačů a displeje mobilních telefonů. Každý den a v jakoukoliv denní dobu si čtenáři v nové rubrice Křížovky mohou snadno zaluštit o atraktivní ceny.

Více fotografií

Domácí i zahraniční dění redakce nesleduje jen slovem, ale i obrazem. V nové rubrice Obrazem čtenáři najdou výběr nejzajímavějších fotopříběhů od oceňovaných fotoreportérů a také pozoruhodné záběry ze světových agentur.


Skvělé výhody iDNES Premium

Prémiové členství odemyká čtenářům přístup nejen k úplnému obsahu webu Lidovky.cz. Zároveň je vstupenkou do rychle rostoucího světa iDNES Premium s tisíci exkluzivních článků na sesterských webech iDNES.cz či Expres.cz. Nechybí v něm ani digitální verze časopisů a denního tisku z portfolia vydavatelství MAFRA, včetně tištěných Lidových novin. Členům prémiového klubu se zpřístupní také sekce Zábava, která přináší každý týden obměňovanou nabídku filmů, e-knih nebo audioknih, prémiové sekce Sport, Zdraví či České léto s nabídkou exkluzivních výhod napříč Českou republikou.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,02 milionu čtenářů, což představuje 56,8 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,5 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.