BILLA zavádí nákupní košíky z recyklátu

  • Nové košíky obsahují mezi 75-95 % recyklovaného plastu
  • Jejich ekologická stopa při výrobě je tak oproti běžným košíkům výrazně menší
  • Nově otevřená prodejna v Praze Kbely je prvním supermarketem řetězce, vybaveným nákupními košíky z recyklovaného plastu, další budou následovat

Společnost BILLA se dlouhodobě snaží přírodě ulehčit, pravidelně proto přichází s řešeními, které jsou ekologičtější. Nejnovějším krokem ve strategii udržitelnosti, kterou společnost zastřešila názvem Plán B, je výměna dosavadních nákupních příručních košíků za nové, vyrobené z recyklátu. 

V rámci Plánu B se společnost BILLA zaměřuje na efektivní využití druhotných surovin na výrobu nákupních košů a tašek. V letošním roce se zaměřila na polypropylenové příruční nákupní košíky. Nechala vyrobit sadu šetrnějších košíku, které obsahují 75-95 % recyklovaného plastu. Před plošným zavedením společnost BILLA košíky podrobila testování na celkem čtyřech prodejnách v Praze, Brně a Havířově. První kompletně vybavenou prodejnou těmito košíky se stal nedávno otevřený supermarket v pražských Kbelích. 

„Tímto krokem podporujeme myšlenku cirkulární ekonomiky. Naší ambicí je využívat materiály co nejdéle a zamezit tak jejich plýtváním,“ říká Ivan Holub, koordinátor udržitelného rozvoje BILLA ČR. Výměna košíků na ostatních prodejnách bude probíhat v momentě, kdy se stávající opotřebují. „Nechceme vyřazovat funkční košíky jen proto, že nejsou recyklované, proto bude proces nahrazování probíhat postupně“, dodal Ivan Holub. Veškeré budoucí nově otevřené prodejny bude řetězec vybavovat jen těmito košíky. Staré, poničené košíky BILLA plánuje dále recyklovat.

Košíky z recyklátu jsou vyráběny v České republice, což je dalším pozitivním environmentálním aspektem, který řetězec při výběru nového dodavatele zohlednil. Náklady na výrobu jednoho šetrnějšího košíku z recyklátu jsou obdobné. Nový košík z recyklátu unese až 20 kg nákupu. 

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 36,5 mld. Kč (2020), s 241 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. 

Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora. 

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. 

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. 

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. 

Více informací na: http://www.billa.cz  
Více informací na: http://www.billa.cz