„Šťastné slepice“ snášejí pro privátní značky Kauflandu

/Praha, 10. srpna 2021/ Obchodní řetězec Kaufland zařazuje vejce z chovů akceptujících lepší životní podmínky nosnic do svých nejvýznamnějších privátních značek. Ve stálém sortimentu nabízí již 2/3 vajec z podestýlkových chovů, volných výběhů nebo od bio producentů a jejich podíl stále roste. Také preferuje tuzemské chovatele. Privátní značka zahrnující produkty od českých výrobců K-Jarmark nově nabízí vejce z volného výběhu. Značka K-Classic, jejíž prioritou je poměr kvality a ceny, rozšiřuje nabídku o vejce z podestýlky, navíc také pouze z českých chovů. „Zákazníci se stále více zajímají o to, v jakých podmínkách se slepice chovají. Proto plánujeme vejce z klecových chovů vyřadit do konce roku 2024, ale pravděpodobně to bude ještě dříve,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí Kauflandu. 

Kaufland nabízí široký výběr vajec – ve stálém sortimentu primárně česká výjimečně slovenská a v akční nabídce se pak objevují i zahraniční vejce. Zákazník může vybírat z různých velikostí a typů chovů – od oblíbených podestýlkových vajec (značených číslem 2), vejce od slepic z volného výběhu (1), po BIO vejce (0). Novinky – vejce z volného výběhu K-Jarmark jsou nabízena ve velikosti M v balení 6 ks a podestýlková K-Classic aktuálně ve 2 typech balení – M10 (M značí velikost a číslovka počet kusů v balení) nebo L6, ale připravují se také zvýhodněná velká balení M20 a M30, všechna pouze od českých nosnic.

Spolupráci s českými chovateli a pěstiteli bere společnost Kaufland vážně. V segmentu vajec to dokazuje 3. místo v kategorii Zvláštní cena za spolupráci s lokálními dodavateli v loňském ročníku Diamantové ligy za spojení se Statkem Dvořák, který chová slepice ve volném výběhu v pojízdných kurnících. 

Spotřeba vajec meziročně roste. Je to jedna z nejvýživnějších potravin a průměrný Čech sní ročně přes 260 slepičích vajec. Důvodem je nejen jejich dostupnost, ale i zdravé složení – obsahují totiž vaječnou bílkovinu s nejvyšší stravitelností, řadu vitamínů a minerálů, což potvrdila i Světová zdravotnická organizace.  

Další tipy z Kauflandu: https://bit.ly/Kaufland_CZ

O společnosti Kaufland:

Kaufland Česká republika v.o.s. je součástí německé obchodní skupiny Schwarz. Na český trh vstoupil v roce 1998 a v současné době zde provozuje 135 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod. V České republice zaměstnává více než 23 500 lidí. Kaufland působí kromě Česka v dalších sedmi zemích světa: v Německu, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Moldávii. Celkem provozuje více než 1 300 prodejen, masozávody a logistická či distribuční centra. Zaměstnává více než 150 tisíc lidí.