Praha 18.10. – Porota EFFIE složená ze zástupců zadavatelů, agentur, výzkumných agentur SIMARu a odborných medií vybrala z 85 přihlášených prací na short list 54. S odstupem nejsilnější kategorií jsou s devíti nominacemi Ostatní služby. Nejvíce nadějí na ocenění mají tradiční rivalové McCann a Ogilvy, oba s osmi short listy.
Čtyři nominace má ještě Saatchi&Saatchi a po třech Wunderman Thompson a Momentum. Mezi nadějemi na cenné kovy ovšem zůstávají i nováčci v soutěži a netradiční přihlašovatelé, například vysoké školy a sportovní kluby. Letošní ročník EFFIE pořadatelé kvůli pandemickému roku vyhlašovali s očekáváním a nejistotou. Přesto je počet prací druhý nejvyšší v novodobé historii soutěže. Porota vysoce ocenila úroveň přihlášek v dříve problematických kategoriích Sociálního, kulturního a ekologického marketingu a Kampaních veřejné správy. U nich se obvykle obtížněji prokazují dosažené cíle. Letos z hlediska doložených výsledků patřily přihlášky v těchto kategoriích k nejlepším vůbec.
Překotná doba přináší i paradoxy. „Doslova ve chvíli, kdy porota posunula dlouhodobou kampaň pro Bohemia Energy na short list, proletěla éterem zpráva o jejím krachu. Porota je ve shodě, že úspěšné budování značky komunikačními nástroji a lapsus obchodního modelu nejsou v rozporu. Proto tuto práci najdete na short listu,“ upozorňuje nehlasující předseda poroty Marek Hlavica. Kdo získá ocenění EFFIE bude známo 24. listopadu. Slavnostní vyhlášení proběhne tentokrát ve velkém studiu televize Prima. Po loňském on-line přenosu z obýváku opět naživo před publikem. Přímo na místě, před zraky diváků také úzká porota vedená ředitelem FTV Prima Markem Singerem rozhodne o držiteli letošní Grand Prix. Vstupenky na večer můžete získat zde