Česká vývojová firma Combatra přichází s novým konceptem výroby malého městského elektromobilu. Firma plánuje vyrábět svoje vozidla v malých závodech doma i po světě, aby výroba byla blízko konečným uživatelům, uvedl ředitel společnosti Miloslav Kolomazník.
Combatra hledá zapálené partnery, aby naskočili na rozjetý vlak elektromobility a následovali úspěšnou dráhu Tesly, Rivianu a dalších, řekl Kolomazník.
Standartní startovací výrobní jednotka s roční kapacitou 6 000 vozidel bude vybavena technologií vlastní konstrukce, což výrazně sníží investiční náklady a zajistí rychlou návratnost investice. Až budou mít vozidla pevnou pozici na trhu, lze kapacitu snadno navýšit díky sofistikovanému designu vozidla, které se skládá minima dílů.
Nejen ucpané ulice, hluk a znečištěný vzduch, ale také pandemie COVID-19 významně zvýšila poptávku po malých vozidlech. Combatra vyvinula jednoduché, dostupné, ekologické vozidlo kategorie „L“ (L6 max. 45km/h, 6 kW nebo L7 max. 80km/h, 15 kW) pro městský provoz, které vyžaduje minimální údržbu a má minimální provozní náklady. Základní verze má pouze výbavu nutnou pro provoz a bezpečí. Pro snadnou a levnou výrobu je karoserie vyrobena z lehkého, pevného a levného termoplastu, čímž odpadá drahé lakování, lehký samonosný podvozek je vyroben ze speciálně navržených hliníkových profilů. Díky atypicky šikmo za sebou umístěným sedadlům je docílena délka pouze 2 500mm, což umožňuje parkovat kolmo k chodníku.
Malé elektrické vozidlo pro 2 osoby se pyšní atraktivní, nadčasovou karoserií a pro tak malé vozidlo má neobvykle velký kufr (430 l).Od této základní verze je odvozena dodávka, která má nákladní prostor 900 l. Po odmontování nákladní skříně je možné připojit unikátní návěs, který je vybaven vlastními bateriemi, 2 motory a fotovoltaickými panely pro nabíjení baterií po odpojení návěsu pro projížďku samostatného vozidla po okolí.
Vozidlo je vybaveno originálními pružícími jednotkami, které fungují současně jako tlumič a péro a nahrazují ramena, péra a tlumiče.
Za účelem snížení výrobních nákladů bude aplikována technologie vakuového lisování dílů exteriéru a interiéru. Elektrické vybavení bylo vyprojektováno a odladěno na Technické univerzitě v Liberci. Dojezd 140 – 160 km s 16 kWh bateriemi je pro městský provoz dostatečný a může být upraven.
Potenciál malého městského elektromobilu využijí zejména rozvážkové služby (pizza, kurýři, …), poštovní služba, policie, samosprávy, které uvítají výhodu snadného parkování, neomezeného vjezdu do centra měst a levný provoz díky nabíjení ve vlastních objektech), car-sharing, autopůjčovny, mladí lidé, kteří využijí možnost řídit vozidlo L6 od 15 let, senioři, rodiny jako druhé auto pro nákupy, na cestu do práce a pro dopravu po městě místo hromadné dopravy. Provozní náklady malého městského elektromobilu jsou velmi nízké a znamenají výraznou úsporu v porovnání s jinými typy vozidel.
Malý městský elektromobil má předpoklad se stát symbolem nezávislosti pro mládež, módní ikonou, ukázkou ekologického chování firmy. Malý městský elektromobil je nejlepší řešení pro individuální dopravu po městě. Informace o spolupráci a investičních možnostech lze získat na www.combatra.cz.