Důležitá úloha vrtulníků Bell při hašení požárů

Potřeba leteckého hašení požárů celosvětově roste a vrtulníky Bell v této oblasti  hrají důležitou úlohu. S ohledem na skutečnost, že četnost lesních požárů každoročně neustále stoupá a jejich ohniska jsou hůře předvídatelná, je naprosto zásadní zajistit flotilu strojů, které umí tyto nebezpečné situace perfektně zvládnout. 

V Německu sídlící Agrarflug Helilift GmbH & Co. KG je hlavním provozovatelem letounů Bell v Evropě a zároveň zastřešuje i jejich oficiální zákaznické servisní středisko (CSF). V letošním roce se 60 % flotily společnosti podílelo na hasičských misích napříč kontinentem.

Jednalo se zejména o operace ve Španělsku a Portugalsku, nicméně stroje byly rovněž vyslány k hašení požárů, které vypukly v důsledku extrémně vysokých teplot na začátku letoška v jihovýchodní Evropě.

Společnost Agrarflug Helilift odhadla, že flotila jejích strojů nalétala v rámci protipožárních misí v roce 2021 více než 5 000 letových hodin. Jedním z vrtulníků, jež k tomuto účelu používá, je ikonický Bell 412.

„Bell 412 představuje ideální řešení pro hasičské mise,“ řekl Dennis Beese, majitel a generální ředitel Agrarflug Helilift. „Díky dvěma motorům a kabině, která je dostatečně prostorná pro 13 hasičů i jejich specializované vybavení, nabízí 412 výjimečnou bezpečnost a flexibilitu. Výkon stroje i kapacita jeho nákladního háku zajišťují, že 412 najednou dokáže uzvednout 1 200 až 1 500 litrů vody a umí plnit všechny úkoly rychle, spolehlivě a jednoduše.“  

Vrtulníky 412 od Agrarflug Helilift slouží nejen k přepravě vody pro hašení a kontrolu požárů, ale také k přepravě personálu do kritických oblastí. Díky pokročilým schopnostem stroje lze obě operace provádět současně a zároveň přepravovat specializované vybavení. Letouny jsou vybaveny specializovanými ližinami, jež umožňují vysazení hasičů i v nehostinném terénu.

„Leteckým pracím a hašení požárů ve vrtulnících Bell se věnuji už přes 20 let a po celou tuto dobu považuji jejich stroje za naprosto výjimečné. Celkem se mi podařilo bez nehod nalétal přes 6 500 letových hodin a vrtulníky Bell bych na základě své zkušenosti popsal dvěma slovy: spolehlivost a bezpečnost,“ dodal José Rabal, pilot a instruktor společnosti Rotorsun se sídlem ve španělském Águilasu.

Joel Rabassedas je hasičským pilotem již 13 let: „Při hašení požárů mám nalétáno na Bell 412 přes 700 hodin a považuji ho za ideální stroj pro tuto činnost. Disponuje velkou kapacitou pro přepravu personálu i vybavení a umí se dobře přizpůsobit rozmanitému španělskému terénu. Nejvíce se mi líbí jeho vysoká mechanická spolehlivost – Bell je velmi zkušený výrobce, což mi jako pilotovi dává klid.“

Ve Španělsku letouny společnosti Agrarflug Helilift obvykle operují mezi hladinou moře a nadmořskou výškou zhruba 2 500 m. V kombinaci s velkým rozsahem tamějších teplot to znamená, že je nezbytné používat vrtulník, který nabízí vynikající výkon i spolehlivost v jakémkoli prostředí, což Bell 412 splňuje.

„Bell 412 nabízí nejlepší řešení pro požární mise, navíc jeho provoz skvěle posiluje podpůrná zákaznická síť, kterou Bell vybudoval,“ dodal Beese a pokračoval: „Vynikající technická podpora výrobků, dostupnost náhradních dílů, podpora školení a vztahy se zákazníky jsou pro naši činnost zásadní, proto již 45 let spolupracujeme se společností Bell.“

###

O společnosti Bell 

Myslíme nad rámec toho, co děláme. Již více než 85 let měníme zážitek z létání a toho, kam až se můžeme dostat. Byli jsme prvními, kdo prolomil hranici zvuku a kdo získal certifikaci pro komerční vrtulník. Byli jsme na palubě první lunární mise NASA a uvedli jsme na trh pokročilý systém s překlopnými rotory. Dnes definujeme pokročilou leteckou mobilitu a nastavujeme její standardy. Kromě centrály ve Fort Worth v americkém Texasu působíme jako dceřiná společnost Textron Inc. v dalších strategických lokalitách po celém světě. Díky tomu, že více než čtvrtina našich kolegů sloužila v armádě, je naší vášní pomáhat právě armádě plnit její mise. Naše průlomové inovace přinášejí zákazníkům výjimečné zážitky. Efektivně, spolehlivě a v první řadě bezpečně.

O společnosti Textron

Textron Inc. je multioborová společnost, která využívá svou globální síť leteckých, obranných, průmyslových a finančních podniků k tomu, aby zákazníkům poskytovala inovativní řešení a služby. Textron je známý po celém světě díky svým silným značkám, jako jsou Bell, Cessna, Beechcraft, Hawker, Jacobsen, Kautex, Lycoming, E-Z-GO, Arctic Cat, Textron Systems a TRU Simulation + Training. Další informace naleznete na adrese: www.textron.com.

Některá prohlášení v této tiskové zprávě jsou plánovaná prohlášení, které mohou obsahovat výnosy a tržby nebo popisovat strategie, cíle, výhledy apod. Toto prohlášení se vztahuje pouze k datu, kdy bylo vydáno, a naší povinností není jej v budoucnosti aktualizovat či revidovat. Tato tvrzení podléhají známým a neznámým rizikům, nejistotám a dalším faktorům, které mohou způsobit, že se naše skutečné výsledky budou významně lišit od těch, které jsou v těchto výhledových prohlášeních uvedeny, včetně mimo jiné efektivnosti investic do výzkumu a vývoje nových produktů, případně neočekávaných výdajů nebo zpoždění v souvislosti se uváděním významných nových produktů nebo programů. Dále mezi tyto okolnosti patří změna priorit nebo snížení výdajů na obranu vlády USA, včetně těch, které se týkají vojenských operací v zahraničí; změny celosvětových ekonomických nebo politických podmínek, které ovlivňují poptávku po našich produktech, úrokové sazby nebo směnné kurzy; naše schopnost fungovat podle očekávání a kontrolovat náklady na základě smluv s vládou USA; kompetence vlády USA jednostranně upravovat nebo ukončovat své smlouvy s námi podle potřeb vlády USA nebo pro naše neplnění, měnit platné zásady zadávání veřejných zakázek a účetnictví nebo za určitých okolností zadržovat platby nebo nás pozastavit nebo vyloučit jako dodavatele způsobilého k získání budoucích zakázek; změny v prioritách financování zahraničního vojenského sektoru nebo rozpočtová omezení a rozhodnutí anebo změny vládních nařízení nebo politik týkajících se vývozu a dovozu vojenských a komerčních produktů; a problémy s výkonem u klíčových dodavatelů, subdodavatelů nebo obchodních partnerů.