Nákupy voucherů před Vánoci lámou rekordy. Zájem je zejména o předplacené karty pro PlayStation Store nebo o kredity na Steam.
Koupě dárku na poslední chvíli může často znamenat, že jej kurýrní služba nestihne doručit včas. Kvůli tomu, a také nižší ochotě tlačit se před Vánoci v obchodních centrech a riskovat svátky s covidem, se lidé stále častěji obrací k nákupu digitálních voucherů.
Prodejní data e-shopu smarty.cz ukazují, že před Vánoci vystřelil zájem o nákup voucherů o 70 %. „Nejprodávanější jsou předplacené karty pro PlayStation Store, kupují se ale i kredity na Steam,“ popisuje Jan Linhart, IT Product Management Leader ze smarty.cz. Vedle voucherů ale také vzrostl zájem o digitální licence her, a to jak na konzole, tak i na počítače.
Lidé, kteří nákupy dárků odkládali na poslední chvíli, můžou nákupem digitálních voucherů nebo licencí zachránit Vánoce. „Voucher zákazníkovi přijde na mail během chvilky po zaplacení. Z mailu ho jednoduše vytiskne a dá do obálky pod stromeček,“ vysvětluje Jan Linhart.
Například u poukázek pro PlayStation značka JRC ze skupiny Smarty nově nabízí i možnost jejich personalizace. „Na webu https://psdarkovevouchery.cz/jrc/ lidé mohou podobu zakoupené poukázky upravit a dát druhému pod stromeček velmi pěkný dárek,“ uzavírá Jan Linhart.
O Smarty:
Společnost Smarty založil v roce 2012 Petr Syrůček. Navázal tak na své předchozí podnikatelské zkušenosti například s provozováním sítě franšízových prodejen O2 či distribucí elektroniky do celé CEE. Se svým spolužákem založil společnost Kiboon a do ČR dovezli první mobily značek Samsung a HTC. Do společnosti Smarty dnes patří mimo jiné multibrandový e-shop s elektronikou smarty.cz a prémiový prodejce značky Apple iWant. Ten v České republice kromě e-shopu provozuje 10 značkových kamenných prodejen. Společnost Smarty nabízí také vlastní značku počítačů TIGO. V roce 2020 společnost dosáhla obratu 2,3 miliardy korun. V roce 2021 získala značku a síť prodejen JRC, s nimiž chystá rozsáhlou expanzi. Značky smarty.cz a iWant se kromě nabídky komplexního portfolia telco&IT&smart elektroniky zaměřují také na celorepublikovou obsluhu B2B zákazníků všech velikostí, poskytování IT služeb, vlastní financování či pronájem koncových zařízení, servisní i bazarové služby či pořádání pravidelných workshopů a školení na míru pro firemní i běžné zákazníky.