13. ledna 2022 – Dvě české ikony, Mattoni a Budvar, se spojily, aby na trh přinesly unikátní ochucené nealkoholické pivo. Novinka se objeví v obchodech již brzy. Je výsledkem spolupráce dvou renomovaných nápojářských expertů – příchutě od lídra nealkoholického trhu, Mattoni 1873, se snoubí s nealkoholickým pivem uvařeným v národním pivovaru Budějovický Budvar, jenž má světové renomé.
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2022/01/Novy-beermix-od-Mattoni-a-Budvar-vizual-1024x724.jpg)
Spolupráci, která si vyžádala několikaměsíční vývoj novinky, zpečetil podpis smlouvy těsně před Vánoci 2021. Společná inovace těží z expertiz obou partnerů – největšího středoevropského výrobce nealkoholických nápojů, Mattoni 1873, a národního pivovaru Budějovický Budvar. Jde o dosud zcela ojedinělé propojení dvou tak významných zástupců světa alkoholických a nealkoholických nápojů, jejichž historická tradice navíc sahá do 19. století.
„Ze spolupráce s Budějovickým Budvarem jsem nadšen. Vyvinuli jsme fascinující, skvěle chutnající, prostě ten nejlepší produkt a já jsem šťasten, že naše firma může nyní spotřebitelům přinést kompletní nabídku všech druhů nealkoholických nápojů. Mattoni si zakládá na inovacích a dlouholeté znalosti chuťových trendů
na trhu a v Budvaru jsme našli toho nejlepšího partnera, který nám pomůže vykročit novým směrem,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.
„Máme radost, že jako národní pivovar budeme spolupracovat s tradiční a prvotřídní českou značkou. Hodnoty, zodpovědný přístup k podnikání a vize udržitelné budoucnosti se totiž v mnohém prolínají s přístupem a posláním našeho pivovaru. Spolupráce s ostatními, často nezvyklými partnery nás vždy rozvíjí a posouvá, ale především nás prostě baví,“ doplňuje Petr Dvořák, generální ředitel Budějovického Budvaru.
Nový výrobek z kategorie tzv. beermixů je výsledkem usilovné spolupráce společného týmu expertů, kteří se zápalem a zaujetím vyvinuli vynikající produkt pro české milovníky ochucených nealkoholických piv. Novinka se bude vyrábět výhradně v Budějovickém Budvaru, a to na nové, moderní lince s hodinovou kapacitou 55 000 plechovek, jejíž instalaci oznámil pivovar začátkem roku. Mattoni, jež má dlouhou zkušenost s chuťovými preferencemi českých spotřebitelů, pro tuto příležitost vyvinula zcela nové příchutě. Kromě tradičních a oblíbených citrusových mixů přinese novinka také některé nové chuťové kombinace, které zatím na trhu k dostání nejsou.
„Na uvedení novinky jsme se intenzivně připravovali, aktivně jsme zapojili i spotřebitele. Velice nás potěšilo zjištění, že zejména mladí vítají samotnou spolupráci dvou českých tradičních značek a jejich společné úsilí přinést na trh atraktivní novinku,“ dodává Alessandro Pasquale.
Spotřebitelské testování produktu tak potvrdilo vysokou oblibu produktu a pozitivní vnímání spojení značek s velkým renomé a technologickým know-how.
O Budějovickém Budvaru
Budějovický Budvar je největší pivovar v České republice, který je stále v českých rukou. Jako národní pivovar patří navíc tak trochu nám všem. I vám.
Pivovar si zakládá na kvalitě svého piva. Všechna piva vaří pouze v Českých Budějovicích, z kvalitních surovin a nechává je zrát (ležet) v pivovarských ležáckých tancích. Dělá tak dobré jméno celému pivovarskému řemeslu nejen v České republice, ale i ve světě, kam exportuje přes 1,2 milionů hektolitrů piva ročně – nejvíce ze všech českých značek.
O Mattoni 1873
Mattoni 1873 je největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě, s kořeny sahajícími
do roku 1873 a ke karlovarskému rodákovi Heinrichu Mattonimu. Současnou podobu získala skupina
v 90. letech díky výrazným investicím italské rodiny Pasquale.Své produkty Mattoni 1873 vyváží do téměř 20 zemí světa a vlastní zahraniční značky minerálních vod
v Rakousku, Maďarsku a Srbsku. V Bulharsku, Slovensku a Maďarsku je výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek firmy PepsiCo. Ve všech zemích, kde skupina operuje, zaměstnává na 3 200 zaměstnanců.