Omnivery míří na zavedené celosvětové platformy s důrazem na doručitelnost

Česká platforma pro rozesílání zpráv pomocí API a SMTP Omnivery byla spuštěna v prosinci 2021. Za jejím vznikem stojí Jakub Olexa, který se profesně v této oblasti pohybuje posledních více než 15 let a je spjat zejména se společností Mailkit. Mailkit a Omnivery si však svým zaměřením vzájemně nekonkurují a každé z řešení je určeno pro zcela rozdílné použití. Zatímco Mailkit například dokáže e-mailovu kampaň vytvořit a pomůže uživatelům s tvorbou a správou seznamu příjemců, odesláním na ně a vyhodnocením, Omnivery slouží k odeslání jednotlivých zpráv předaných pomocí API nebo SMTP konkrétním příjemcům. Veškeré sledování a reporting pak probíhá pouze na úrovni individuálních zpráv. Omnivery je proto určené ke strojovému odesílání zpráv generovaných aplikacemi nebo z no-code řešení jako jsou Integromat nebo Zappier.

“Mailkit i Omnivery budujeme na identických hodnotách. Na prvním místě dbáme na to, aby kampaně, které rozesíláme, byly realizovány v souladu s právními předpisy. Byznys jako takový stojí pro nás až na druhém místě. Dále je potřeba zdůraznit, že cítíme zodpovědnost za každý e-mail, který přes naše platformy odejde. V obou firmách pracujeme pouze pro klienty, kteří chtějí dělat dobrý e-mailový marketing. Ty subjekty, které se tomuto nechtějí podřídit, odmítáme. Proto před vpuštěním do obou platforem klienty a jejich záměry důsledně prověřujeme a pracujeme pouze s těmi zodpovědnými,” vysvětluje Jakub Olexa, ředitel Omnivery.

Spuštění Omnivery je součástí dlouhodobé snahy společnosti Mailkit, která vytváří a spravuje stejnojmenný nástroj pro online direct marketingovou komunikaci a automatizaci kampaní, nadále posilovat svou pozici na globálních trzích. Posledním dosavadním krokem v této oblasti bylo založení firmy NOTAMIQ, která má na starosti správu BIMI (Brand Indicators for Message Identification), ke kterému došlo v roce 2021. Mailkit v současné době působí na více než 100 trzích po celém světě. Mezi jeho klienty patří jak malé rodinné firmy, tak velké nadnárodní korporace nebo vládní úřady a agentury.

Zákazníci, kteří se rozhodnou platformu Omnivery využívat, musí projít důkladným prověřovacím procesem. Bez jeho absolvování nemohou jejím prostřednictvím rozesílat svá sdělení. Jeho cílem je zabránit těm subjektům, které by mohly zprávy rozesílat špatným způsobem, ve vstupu do platformy. Tím, že jsou do ní vpuštěny pouze ty firmy, které rozesílají v souladu se všemi aktuálně platnými pravidly, je zajištěna vyšší doručitelnost rozeslaných zpráv.

“Cíl Omnivery je jasný – chceme poskytovat platformu na rozesílání zpráv s lepší reputací, bezpečností a doručitelností pro všechny zodpovědné odesílatele. Chceme umožnit uživatelům různých rozesílacích platforem benefitovat z doručitelnosti, kterou Omnivery zaručuje. Migrace na Omnivery je proto velmi snadná díky API, které je kompatibilní s nejrozšířenějšími platformami jako SendGrid, Mailgun, SparkPost a další. Aktuálně pracujeme na tom, aby se mohly zapojit také firmy využívající další konkurenční řešení, které splní veškeré podmínky,” doplňuje Olexa.

Vedle odesílání zpráv na e-maily podporuje Omnivery také SMS kanál a některé komunikační aplikace, jako například Viber. Postupně bude přidávána podpora dalších komunikačních platforem.

O společnosti Omnivery

Platforma Omnivery, která slouží k rozesílání marketingových a transakčních zpráv, byla založena v roce 2021 Jakubem Olexou. Ten při jejím budování využil více než 15 let zkušeností s e-mailovým marketingem, které získal ve své firmě Mailkit. Omnivery cílí na české i zahraniční firmy, které chtějí e-mailový marketing dělat správně a v souladu s platnými právními předpisy. Před vpuštěním do platformy jsou všechny firmy důkladně prověřeny. Benefitem pro ně je poté skutečnost, že zprávy, které jsou přes ni rozesílány, dosahují vyšší doručitelnosti. Uživatelé, kteří používají konkurenční řešení, mohou k Omnivery snadno přejít díky API, které je kompatibilní s nejrozšířenějšími rozesílacími platformami.