Praha, 16. března 2022 – Alza.cz investuje více než miliardu korun do rozvoje svého nejnovějšího logistického centra v Chrášťanech u Prahy. Jedná se o dosud nejvyšší jednorázovou investici v historii firmy. E-shop zde kromě rozšíření stávající plochy o dalších 15 000 m2 implementuje novou technologii AutoStore. Tím výrazně zvýší efektivitu skladu a zkrátí dobu odeslání zboží k zákazníkovi. Dodavatelem technického řešení je společnost Element Logic Czech Republic.
Alza pokračuje v investicích do svých logistických center a jejich robotizace. Společnosti to umožní ještě více zrychlit expedici objednávek a dodání zboží zákazníkům. Po loňském otevření první části skladu v Chrášťanech s tradiční technologií se na letošek chystá zprovoznění druhé, robotizované části logistického centra. Celková investice přesahuje miliardu korun a jedná se o dosud největší jednorázovou investici společnosti. Samotný rozvoj automatizovaných technologií firmu přijde na téměř 900 milionů korun. Alza bude ve svém nejnovějším logistickém centru využívat technologii AutoStore, jejíž dodavatel a integrátor je společnost Element Logic Czech Republic.
„Cílem bylo najít řešení, které nabídne nejlepší možné využití skladovacích prostor a vyšší produktivitu práce, abychom opět o něco zrychlili odeslání objednávek zákazníkům. Během jediného roku jsme s vítězem výběrového řízení dokázali vytvořit zadávací dokumentaci i návrh řešení a následně po podpisu smlouvy doladit detaily celého projektu,“ uvádí Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva, Alza.cz.
„Máme zkušenosti s automatizací skladů pro zákazníky nejrůznějších velikostí i odvětví. Každé řešení AutoStore je jedinečné a vytvořené na míru potřebám zákazníka. Navrhujeme systémy s ohledem na maximalizaci denních transakcí a efektivitu, zároveň klademe velký důraz na ochranu zboží, kontrolu materiálů a likvidaci odpadu,“ popisuje Jindřich Kadeřávek, ředitel Element Logic Czech Republic a dodává: „Máme radost, že Element Logic se stal partnerem Alzy, která díky systému AutoStore dokáže zrychlit vychystávání objednávek o 75 %.“
Bude se jednat o jednu z největších instalací systému AutoStore v Evropě, která bude pokrývat přibližně 8 000 m2 ploch a obsluhovat ji bude přes 400 robotů. Systém bude dále vybaven více než 40 příjmovými a 30 pickovacími stanicemi. Pohyb zboží mezi pracovišti zajistí dopravníkové technologie o délce 2,5 km. Díky tomu bude tato část logistického centra sama o sobě schopná ročně vyexpedovat 40 milionů kusů zboží.
„Během integrace dojde i k řadě procesních změn. Například zavedeme automatické zaskladňování na příjmu zboží a na expedici zase minimalizujeme potřebu další manipulace, jako je balení objednávky,“ upřesňuje Havryluk. Právě pro balení zakázek se budou využívat automatické a poloautomatické stroje, které po naplnění zredukují balíky, sáčky a obálky na nejmenší možnou velikost. Dodávky na výdejní místa budou i nadále probíhat ve vratných obalech. Tím se ještě sníží spotřeba obalového materiálu i potřeba manipulace a zvýší ochrana zboží při přepravě. „Systémy Element Logic pomáhají redukovat odpady, a přispívají tak k celkové udržitelnosti firem,” doplňuje Kadeřávek.
E-shop plánuje spuštění technologie na podzim letošního roku a plné zprovoznění v roce 2023. „Nasazení nové technologie nejen zvýší kapacity a výkon skladu, ale také významně zkrátí dobu expedičního procesu z aktuálních 2 hodin na méně než 30 minut. To umožní nabídnout zákazníkům expresní doručení zakázek s expedicí do několika minut,“ uzavírá Havryluk.
Součástí logistického centra v Chrášťanech je největší český showroom specializovaný na velké domácí spotřebiče a nechybí ani oblíbený AlzaDrive pro bezkontaktní odběr zboží přímo z automobilu. První část logistického centra o rozloze téměř 20 000 m2 otevřela Alza.cz již v říjnu 2021 a vybavila ji ručně obsluhovanými regály propojenými téměř 2 km dopravníkových tratí pro přesun drobného a středně velkého zboží mezi vychystáním, balením a sorterem na expedici.
O společnosti Alza.cz a.s.:
Alza.cz je lídrem a udavatelem trendů na poli středoevropské e-commerce. Svědčí o tom nejen kontinuálně rostoucí obrat, který v roce 2021 činil téměř 45 miliard korun, budování sítě AlzaBoxů jako jediné otevřené platformy samoobslužných výdejních schránek a sílící pozice na evropských trzích. Základem růstu firmy je neustálé vyhledávání příležitostí k inovacím jako např. spuštění služby doručení do vozu, využívání sdílené logistiky Liftago, unikátní fintechové služby (oceněná Alza Invoice Financing nebo Alza Financing by Lemonero), platforma Alza Marketplace pro externí dodavatele nebo rozvoj privátních značek, jejichž portfolio se ke konci roku 2021 rozrostlo na 19 značek. Společnost každým rokem rozšiřuje své CSR aktivity, dlouhodobě podporuje desítky neziskových organizací a to, jak přímými dary, tak v rámci své CSR platformy Souhvězdí pomoci. Nejdůležitější milníky historie firmy Alza naleznete zde.
O Element Logic
Element Logic je norská společnost, která se za posledních třicet let stala přední technologickou a intralogistickou společností. Navrhuje, implementuje a dodává širokou škálu automatizovaných a statických skladových řešení pro společnosti/firmy různých velikostí a různých odvětví v Evropě. Chytrá řešení zrychlují expediční proces. Robotická řešení a softwarové řešení pomáhají optimalizovat intralogistické procesy a současně velmi efektivně snižují náklady, čímž pomáhají společnostem dosáhnout vyšší ziskovost. Optimalizace skladů je možná pro všechny velikosti ve všech odvětví – od elektronických součástek, spotřební elektroniku, přes farmaceutika, po oděvy a sportovní vybavení.