Pobočky LKQ ve střední a východní Evropě zhasínají ke Dni Země světelné označení

Přední distributor na trhu s náhradními díly pro automobily, užitková a průmyslová vozidla LKQ se rozhodl ve dnech 21. – 25. dubna zhasnout světelné označení svých poboček ve střední a východní Evropě. Chce tak veřejně podpořit oslavu Dne Země a zároveň snížit a poukázat na spotřebu energií.

Praha, Česká republika. Pobočky LKQ ve střední a východní Evropě (CEE) se při příležitosti oslav Dne Země rozhodly zhasnout světelné označení, tedy loga a reklamní bannery, v celém regionu. Firma chce tímto gestem demonstrovat svůj přístup k udržitelnému rozvoji a odpovědnému zacházení s energiemi. Do projektu se zapojí téměř 300 poboček ze sedmi zemí. Kromě České republiky nebo Polska jde také o Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Slovinsko a Bosnu a Hercegovinu. Z pochopitelných důvodů se do projektu nezapojí žádná z ukrajinských poboček. 

Andras Lorincz, generální ředitel LKQ pro střední a východní Evropu, vysvětlil iniciativu těmito slovy: „V LKQ bereme udržitelný rozvoj vážně, a proto jej chceme demonstrovat také promyšlenou spotřebou energií. Zhasnutí log a reklamních bannerů na fasádách našich poboček je viditelným signálem našeho připojení k ostatním společnostem po celém světě, které veřejně podporují Den Země a udržitelné chování nás všech. Chceme také praktickým činem ukázat, jak s energiemi šetřit.“ Firma chce v rámci projektu rovněž vypočítat celkovou úsporu díky zhasnutým světelným označením v dotčeném regionu a výsledky zveřejnit 26. dubna. Propagační video k celé akci lze zhlédnout pod tímto odkazem: https://bit.ly/3KYgu72.

LKQ podporuje v rámci udržitelnosti rovněž využívání dostupných technologií ke snižování emisí CO2, dbá na udržitelnost dodavatelských řetězců, usiluje o bezpečnost a pečuje o zdraví svých zaměstnanců a zaměřuje se také na sociální odpovědnost. 

Den Země je celosvětová událost organizovaná 22. dubna a zaměřená na propagaci a podporu ochrany životního prostředí. Poprvé byl Den Země slaven v roce 1970 a v současnosti probíhá každoročně ve více než 193 zemích světa.

O působení společnosti LKQ ve střední a východní Evropě

V regionu střední a východní Evropy (CEE) působí LKQ v osmi zemích: Bosně a Hercegovině, České republice, Maďarsku, Polsku, Rumunsku, Slovensku, Slovinsku a v Ukrajině. Firma v regionu vystupuje pod několika značkami − Auto Kelly, ELIT, Stahlgruber, Láng a Simimpex. Všechny tyto značky byly v roce 2016 integrovány do skupiny LKQ Europe.

LKQ zásobuje v CEE regionu okolo 35 000 autoservisů a obsluhuje přibližně 571 000 B2B a B2C zákazníků. Firma v regionu provozuje moderní vzdělávací platformu v rámci LKQ Academy v Praze a dalších městech, která nabízí odborná školení pokrývajících kompletní péči o vozidla a jejich opravy včetně správného řízení autoservisů. Disponuje rovněž moderním inovačním a servisním centrem v polských Katovicích, které působí jako katalyzátor inovační a digitalizační strategie společnosti. 

O společnosti LKQ Europe

Společnost LKQ Europe, pobočka LKQ Corporation, s hlavním sídlem ve švýcarském Zugu, je předním distributorem náhradních dílů pro automobily, užitková vozidla a průmyslová vozidla v Evropě. V současné době zaměstnává přibližně 26 000 pracovníků, disponuje sítí více než 1 000 poboček a její tržby se v roce 2021 pohybovaly kolem 6,1 miliardy USD. Organizace zásobuje přes 100 000 autoservisů ve více než 20 evropských zemích.

Skupinu zastupují společnosti Euro Car Parts, LKQ Fource, LKQ CZ, RHIAG Group, Elit, STAHLGRUBER Group a specialista na recyklaci Atracco. LKQ má také menšinový podíl v Mekonomen.