Letošní ročník Effie Czech Republic se zaměří na digitální marketing. Nejpopulárnější reklamní a marketingová soutěž uzavřela partnerství s českým Googlem a chystá velké věci. Soutěžícím nabídne novou kategorii Digitální marketing, udělovat se bude i Cena za nejefektivnější využití YouTube.
S velkou novinkou přichází pro tento rok reklamní a marketingová soutěž Effie Czech Republic. Podařilo se jí získat výjimečného partnera – Google, se kterým se nově zaměří především na oblast digitálního marketingu a on-line video obsahu.
„Světem hýbou digitální technologie a je potřeba si všímat i jejich využití v reklamě,“ uvádí Marie Krátká, Google Enterprise Business Lead pro český a slovenský trh, a dodává: „Effie vnímáme dlouhodobě (nejen v ČR) jako jednu z nejkvalitnější značek na poli efektivity marketingu, a tudíž pro nás bylo vzájemné propojení logickou cestou. Půjde o výměnu zkušeností, myšlenek, příkladů, ale i odborníků, například porotců“.
„Když vytváříte kampaň, musíte vždy chtě nechtě počítat se zapojením digitálu. Efektivita je však jen jedna. Když firmy využívají digitál a sociální sítě pouze proto, že to doba vyžaduje, nemusí to fungovat, a naopak full servisové kampaně bez digitálu a digitálního video obsahu dnes prakticky nemají smysl,” vysvětluje propojení reklamy a digitálu Ondřej Novák z týmu Effie. Jedná se tak především o full servisové kampaně, které se nebojí využít vícero kanálů jako je například i YouTube. „Co se týká digitálních médií, včetně YouTube, trpěly kampaně Effie zatím jistým ostychem. Jako by se přihlašovatelé digitálu tak trochu báli,” dodává Novák.
Právě z toho důvodu se spojila Effie s Googlem. Digitálnímu marketingu se tak bude věnovat nová samostatná kategorie. Stejně tak se bude nově udávat i Cena za nejefektivnější využití YouTube.
Jak se přihlásit do nových kategorií se dozvíte na společném workshopu Effie a Googlu
8. června. Workshop je zdarma a je určený pro všechny potenciální zájemce o přihlášení do Effie. Čekají vás ukázky úspěšných kampaní na YouTube i těch nejlépe zpracovaných přihlášek z Effie.
Dopolednem návštěvníky provedou experti z oboru. Za Google, Enterprise Business Lead CZ/SK Marie Krátká a YouTube Lead pro CZ/SK Petr Houzar, za digitální agentury Managing Director WMC | GREY Adéla Krausová a výkonný ředitel ASMEA a projekt manažer Effie Awards Czech Republic Ondřej Novák.
Přihlášky bude možné podávat od 28. června do 19. srpna 2022. Vyhlášení proběhne na galavečeru 23. listopadu v Kino Lucerna.
O Effie, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), roste každým rokem zájem. „Ročník 2021 měl druhý největší počet přihlášek v novodobé historii soutěže. Obecně musíme uznat, že byly velmi kvalitně zpracované a často se v nich objevoval důraz na sociální odpovědnost,“ komentoval výsledky soutěže ředitel AKA Marek Hlavica.
Celkem se v minulém roce do soutěže přihlásilo 85 soutěžících nejen z řad členských subjektů AKA, hlásili se také zástupci soukromé a veřejné sféry, například sportovní klub nebo vysoká škola. V roce 2021 rozdali pořadatelé celkem 27 cen včetně dvou speciálních ocenění a Grand Prix. Porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur – členů sdružení SIMAR a zástupců odborných médií, vybírala vítěze celkem ve čtrnácti různých kategorií.
O Effie
Effie je zkratka slova Effectiveness (efektivnost) a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Ve dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Kreativita, k níž se přihlíží ve druhém kole hodnocení, je zde chápána v širším slova smyslu: jako inspirativnost strategického řešení a nápaditost komunikačního mixu i jako účelnost a cílevědomost, s nimiž ztvárnění kampaně slouží zvolené strategii.
Effie překračuje hranice reklamy a tradičních médií, protože moderní marketing kombinuje různé komunikační disciplíny a využívá nová média. Podle mezinárodního průzkumu reklamy (GWA) je Effie nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Koná se ve více jak třiceti vyspělých zemích světa a má i dva nadnárodní formáty: Euro Effie, evropskou soutěž o nejefektivnější kampaň, kde podmínkou účasti je úspěšné využití alespoň ve dvou zemích starého kontinentu, a Gobal Effie, kde je podmínkou využití aspoň v šesti zemích světa.
V České republice byl uspořádán první ročník v roce 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. V prvním ročníku soutěžilo 23 kampaní.
Více na www.effie.cz
O AKA
AKA – Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem.
Více na www.aka.cz
O Google Czech Republic
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než sto čtyřicet lokalizovaných služeb. Kromě Vyhledávače Google, který se pro české uživatele stal jedničkou, přinesl také služby jako Mapy Google, prohlížeč Chrome, videoportál YouTube, Překladač Google nebo operační systém Android a multimediální platformu Google Play.