Český startup Apify má nového provozního ředitele. Současný CEO Apify, Jan Čurn si do management tandemu vybral jednoho z dlouholetých zaměstnanců Apify. Pozici COO od července zastává Ondřej Urban, který si v Apify od svého nástupu vyzkoušel již několik pozic, naposledy Head of Growth. Ondřejova hlavní zodpovědnost v jeho nové roli je pomoci řídit mladou firmu a projekty, které jdou napříč agendami jednotlivých týmů.
Nově vybraný COO bude primárně dohlížet na každodenní provoz společnosti a zajišťovat plnění jejích strategických cílů a dlouhodobé vize, ladit chod společnosti a přicházet s nápady, jak zlepšovat fungování startupu. Do jeho zodpovědností patří i zástup současného CEO, takže má v agendě i udržování vztahů s investory, nebo externí právní agendu a spolutvorbu jedinečné firemní kultury.
„Dlouho jsme se s management týmem bavili, zda COO potřebujeme. Máme velmi kompetentní šéfy jednotlivých oblastí, ale i tak se nám hodí jeden člověk, který Apify zná a dokáže si vzít plnou zodpovědnost za projekty, které jdou napříč agendami jednotlivých týmů. Ondra si nejen u nás prošel různými pozicemi, firmu zná napříč a jeho zápal je vidět i v hmatatelných výsledcích. Má moji plnou důvěru, že svoji roli zvládne. Věřím, že i díky němu bude Apify optimálně fungovat dovnitř i ven, a tím se nám povede i nadále růst minimálně stejným tempem jako doposud,“ komentuje Jan Čurn, CEO a jeden ze zakladatelů technologického startupu Apify a dodává: “Jak Ondru znám, je více než pravděpodobné, že se nevzdá ani svých velkých koníčků – růstu, vývoji a produktu -, takže čekám, že si v agendě nechá čas, kdy se bude dál podílet i na těchto oblastech.”
Ondra Urban je vystudovaný právník, který se vlastně náhodou zamiloval do programování, když hledal novou kariérní příležitost. Do Apify přišel ze společnosti Unicorn v roce 2018. Nastoupil jako full-stack vývojář, ale brzy se přes roli team leada dostal k vedení několika vývojářských týmů. Posledního půl roku byl jako Head of Growth zodpovědný za rozvojové projekty Apify.
“Ve startupu je vždy spousta důležité práce, která přesahuje hranice jednotlivých týmů. Jenže když firma rychle roste, a každý je zavalený vlastními úkoly, není jednoduché zastavit se a udělat si čas na strategické projekty. Protože jsem si v Apify prošel vývojem, produktovým řízením, právničinou a dalšími rolemi, dostal jsem se do unikátní pozice. S každým jsem mohl mluvit jeho jazykem, všude přiložit ruku k dílu a rozpohybovat klíčové mezi-týmové projekty. V roli provozního ředitele mám za úkol přesně tohle. Pomáhat našim týmům, aby společně byly úspěšnější,” popisuje svoji novou roli Ondra Urban.
Informace pro editory
O Apify
Český startup Apify založili v roce 2015 spolužáci z MatFyzu Jakub Balada a Jan Čurn. Jejich vize byla od začátku jednoduchá: otevřít web větší automatizaci a umožnit tak vznik nových internetových služeb a nástrojů. Apify provozuje softwarovou platformu pro web scraping a webovou automatizaci v reálném čase. Na jejich platformě firmy najdou odborníky na web scraping a vývojáři či datoví analytici zase nástroje pro automatizaci své práce.
Apify tvoří 30 interních a přibližně 90 externích vývojářů. Tým pravidelně rok od roku roste. Tržby této firmy za rok 2021 vyšplhaly na 5,5 milionu USD. Meziroční nárůsty tržeb má přitom Apify přes stovku procent. Více než 500 tisíc dolarů z tržeb přitom přitom plyne z pravidelně opakujících se příjmů (recurring revenue). Registrovaných uživatelů má přes 60 000 registrovaných uživatelů a jejich služby využívá více než 1 000 klientů – od neziskových projektů jako Hlídač státu, Hlídač Shopů, nebo Thorn až po globální korporace, jako je Microsoft, Eaton, nebo E.ON.
Svým klientům pomáhá Apify zlepšovat jejich produkty, marketing a obchodní rozhodnutí pomocí strukturovaných dat z webu. Nejčastějším případem použití jejich nástrojů je sledování konkurence, porovnávání cen, dynamická tvorba cen a získávání podkladů pro strojové učení a analýzu.