NN Group vykázala v 1H22 silnou provozní tvorbu kapitálu a solidní obchodní výsledky

      Praha, 18. srpna 2022 – Shrnutí hlavních bodů z výsledků NN Group za 1H 2022:

Silná tvorba kapitálu odráží solidní obchodní výsledky

  • Provozní tvorba kapitálu skupiny NN se zvýšila na 899 milionů eur ze 780 milionů eur v první polovině roku 2021, což odráží vyšší příspěvek společností Netherlands Life, Japan Life a Insurance Europe, který byl částečně neutralizován nižším příspěvkem bankovní divize, společností Netherlands Non-life a prodejem NN Investment Partners (NN IP).
  • Provozní výsledek ve výši 983 milionů eur se snížil oproti 1,119 miliardě eur v první polovině roku 2021. Zde se projevil zejména dopad únorové bouře v Nizozemsku a prodeje NN IP.
  • Čistý výsledek hospodaření činil 2,006 miliardy eur, což představuje nárůst oproti 1,414 miliardy eur v prvním pololetí roku 2021, a to zejména díky zisku z prodeje NN IP.

Dobrá obchodní dynamika

  • Hodnota nového obchodu dosáhla 254 milionů eur, což je o 5 procent více než v první polovině roku 2021, a to především díky vyšším prodejům životního pojištění v Netherlands Life.
  • NN Bank a Woonnu poskytly v první polovině roku 2022 nové hypotéky v hodnotě 4,9 miliardy eur.
  • V Nizozemsku došlo k čistému přílivu peněz do kolektivního, příspěvkově definovaného penzijního fondu ve výši 0,9 miliardy eur. 

Robustní rozvaha; zajištění atraktivních kapitálových výnosů pro akcionáře

  • Kapitálový ukazatel Solvency II NN Group se snížil na 196 % oproti 213 procentům k 31. prosinci 2021, což odráží zejména odpočet kapitálových toků akcionářům a negativní dopad tržních pohybů, částečně kompenzovaný provozní tvorbou kapitálu.
  • Hotovostní pozice holdingové společnosti se zvýšila na 2,467 miliardy eur z 1,998 miliardy eur k 31. prosinci 2021, což odráží výnosy z prodeje NN IP a volný peněžní tok do holdingové společnosti, částečně neutralizovaný kapitálovými toky akcionářům, splátkami prioritního dluhu a částkami zaplacenými za akvizice.
  • Předběžná dividenda za rok 2022 činí jedno euro na kmenovou akcii, tj. přibližně 294 milionů eur.

Trvající důraz na zákazníky, zaměstnance a komunity

  • Zákaznická spokojenost: čtyři z našich podniků dosáhly v metrice NPS nadprůměrného skóre.
  • Počet žen ve vyšších manažerských pozicích se zvýšil na 39 procent, což odráží rozšířený záběr cílové skupiny v rámci dalšího zlepšení genderové diverzity.
  • Cílem je do roku 2030 investovat dalších 6 miliard eur do řešení v oblasti klimatu; z toho bylo již alokováno 625 milionů eur.

Prohlášení generálního ředitele NN Group Davida Knibbeho: 

 „Vykazujeme vysokou tvorbu kapitálu za první pololetí roku 2022 a jsme na dobré cestě k dosažení našich finančních a dalších strategických cílů. Těchto výsledků jsme dosáhli navzdory turbulentnímu geopolitickému vývoji, který měl velký vliv na makroekonomické prostředí, například prudký nárůst inflace a také značnou volatilitu na finančních trzích. Dopad těchto turbulencí na naši obchodní výkonnost byl omezený, což dokládá silný nárůst tvorby kapitálu, taženým především nizozemskou životní pojišťovnou a také pojišťovacími aktivitami v zahraničí. Volatilita trhu však měla dopad na náš ukazatel kapitálové přiměřenosti Solvency II, konkrétně skrze rozšíření spreadů u nizozemských hypoték a pokles akciových trhů. Náš ukazatel kapitálové přiměřenosti Solvency II klesl k 30. červnu 2022 z 213 procent na 196 procent, protože výraznou provozní tvorbu kapitálu ve výši 899 milionů eur v první polovině roku neutralizoval odpočet průběžné dividendy a zpětný odkup akcií v hodnotě 1 miliardy eur, který v současné době realizujeme, a také dopad pohybů na trzích. Současně se očekává, že naše tvorba kapitálu a výnosy z investic budou i nadále těžit z tohoto prostředí vyšších spreadů a současné úrovně úrokových sazeb.

V první polovině roku 2022 jsme se dále soustředili na potřeby našich zákazníků, zaměstnanců a komunit, v souladu s nefinančními cíli naší strategie. Jsme tu pro naše zákazníky ve chvílích, kdy na tom záleží nejvíc. V Nizozemsku jsme jim byli oporou během silné únorové bouře. Zvýšili jsme kapacitu našeho zákaznického servisu, což nám umožnilo adekvátně řešit zvýšený počet pojistných událostí a zároveň jsme poskytovali rady, jak předcházet škodám na majetku. Další zlepšování spokojenosti našich zákazníků je i nadále naší klíčovou prioritou.

Probíhající konflikt na Ukrajině má v regionu závažné humanitární důsledky. NN jako velká pojišťovna působící ve střední a východní Evropě poskytla postiženým různé formy podpory. Nedávno jsme například rozšířili naši základní nabídku o poskytování služeb zdravotní péče uprchlíkům v Polsku, na Slovensku a v Maďarsku. Přímý dopad konfliktu na naše obchodní aktivity v regionu je nadále omezený.

V rámci naší ambice dosáhnout do roku 2050 vlastního uhlíkově neutrálního investičního portfolia chceme do roku 2030 dále investovat nejméně 6 miliard eur do klimatických řešení. Společně se společností CBRE Investment Management jsme proto zahájili program Positive Impact Programmatic Venture, jehož cílem je výstavba udržitelného a dostupného bydlení v Nizozemsku.“

Klíčové údaje NN Group 

v mil. eur2H222H21Změna
Provozní tvorba kapitálu                                             89978015,2 %
Hodnota nového obchodu2542424,8 %
Provozní výsledek9831 119-12,1 %
Čistý výsledek2 0061 41441,9 %


Ukazatel Solvency II

30. 6. 2022196 %

31. 12. 2021213 %

        30. 6. 2021           209 %

Hlavní výsledky divize Insurance Europe:

  • Provozní tvorba kapitálu se zvýšila na 198 milionů eur ze 182 milionů eur v první polovině roku 2021, což odráží zejména vyšší výnosy z investic v důsledku vyšších úrokových sazeb, pozitivnější rozdíly oproti předpokladům vývoje pojistných smluv, jakož i pozitivní příspěvek z čerstvě zakoupené životní pojišťovny MetLife v Řecku, který byl částečně kompenzován nižšími penzijními poplatky na Slovensku a v Rumunsku.
  • Hodnota nových obchodů se snížila na 126 milionů eur, což je o 6,7 % méně než 135 milionů eur v první polovině roku 2021, a to v důsledku diskontního efektu vyšších úrokových sazeb, jakož i změn modelu a předpokladů, což ovšem zčásti kompenzoval lepší prodejní mix.
  • Provozní výsledek v první polovině roku 2022 činil 176 milionů eur, což představuje nárůst o 9,3 procenta – po očištění o měnové vlivy, což odráží vyšší poplatky za životní pojištění, technickou marži, jakož i kladný příspěvek z čerstvě nabyté společnosti MetLife v Řecku, a je částečně kompenzováno vyššími odpisy odložených pořizovacích nákladů, provizemi a administrativními náklady.

—————————–

NN Group

NN Group působí v 11 zemích, kde poskytuje služby 18 milionům klientů, o které pečuje 14 tisíc zaměstnanců. NN navazuje na 170letou tradici v oboru finančních služeb a její název je odkazem na pojišťovnu Nationale-Nederlanden, pod jejíž vlajkou NN v minulosti působila i v České republice. NN Group se celkově zaměřuje především na životní pojištění, důchodové spoření a investiční management, v některých zemích ale poskytuje i bankovní a další finanční služby.

NN Životní pojišťovna 

NN Životní pojišťovna působí na českém trhu již od roku 1992, kdy pod názvem Nationale-Nederlanden začala jako první zahraniční pojišťovna nabízet životní pojištění. NN Životní pojišťovna je držitelem ocenění Superbrands 2016, 2018 a 2019, její produkty se pravidelně umisťují na předních místech v oborových soutěžích. Po stříbru mezi životními pojišťovnami ve výzkumu Hospodářských novin „Nejlepší pojišťovna 2018“ získala v roce 2019 nejvyšší titul „Nejlepší životní pojišťovna 2019“ a na stupních vítězů stanula i v roce 2020, kdy obsadila celkové třetí místo. V soutěži „Finparáda.cz – Finanční produkt roku 2018“ se flexibilní životní pojištění NN Smart umístilo na 2. místě v kategorii „Investiční životní pojištění“ a rizikové životní pojištění NN Život na 2. místě v kategorii „Rizikové životní pojištění“. Více informací najdete na www.nn.cz.

NN Penzijní společnost 

NN Penzijní společnost začala nabízet soukromé spoření na penzi v roce 1995 jako jedna z prvních společností v České republice. Za 20 let působení v ČR připsala klientům zhodnocení ve výšce 5 miliard korun. V roce 2013 klientům přinesla inovativní řešení správy soukromého spoření na penzi v podobě on-line portálu Moje NN, který postupně rozšířila i na správu životní pojištění. NN Penzijní společnost je držitelem ocenění Superbrands 2017. V soutěži „Finparáda.cz – Finanční produkt roku 2017“ se NN Penzijní společnost umístila na 3. místě v kategorii „Doplňkové penzijní spoření“. Bližší informace o NN Penzijní společnosti najdete na www.nnpenzijnispolecnost.cz.