Firmy i absolventi škol si často kladou podobnou otázku: Jak získat zkušeného manažera nebo se jim v krátké době stát? Albert vytvořil trainee program, který formou intenzivního jeden a půlročního tréninku a spolupráce s vedením společnosti, účastníky zaškolí. Pokud program úspěšně absolvují, společnost jim nabídne možnost nastoupit na vybrané pozice. První ročník programu ukončila trojice trainees, z nichž dva zůstávají v Albertu dále pracovat jako manažeři sortimentu.
Rok a půl intenzivního tréninku, učení a získávání zkušeností na nejrůznějších pozicích v rámci firmy, to mají za sebou tři trainees z Alberta. Na konci roku 2020 se rozhodli využít příležitost a urychlit si start své kariéry. Svoji cestu retailem začali v prodejnách a obsluhovali v lahůdkách, na pokladnách, vyzkoušeli si pozici zástupce manažera prodejny. Poznali různé formáty obchodů napříč republikou, působili v distribučních centrech, aby pochopili principy logistiky. Prošli si také řadou oddělení na centrále a posledních devět měsíců se připravovali na svou budoucí pracovní pozici.
„Po celou dobu je vedli zkušení manažeři a pro případ potřeby se mohli vždy obrátit na svého buddyho,“ vysvětluje Ctirad Nedbálek, personální ředitel společnosti Albert. „Těší mě, že jsme s účastníky sdíleli své pracovní zkušenosti a oni s námi zase své nové pohledy, názory a nápady,“ doplňuje. To potvrzuje i absolvent programu, Marek Pejšek: „Myslím si, že při tvorbě programu bylo myšleno i na naši zpětnou vazbu na aktivity firmy. Po celou dobu jsem vnímal, že naše názory byly vždy důležité.“
Svůj čas a rady věnovali účastníkům také členové nejvyššího vedení firmy. „Překvapila mě úroveň celého programu a mentoring, v mém případě s viceprezidentkou pro marketing. Přinesl mi spoustu zkušeností napříč firmou. Vyzkoušel jsem si činnosti, které bych si jinak v životě asi nevyzkoušel. Náročnější byla rotace v operativě, ale zároveň jsem díky ní i nejvíce poznal firmu,“ vyjmenovává Marek Pejšek, který už pracuje na pozici manažera sortimentu.
Albert má dlouhou historii spolupráce se studenty, kterým nabízí již 16 let letní stáže, a spolupracuje také s učňovským školstvím. Program pro absolventy probíhá už druhým rokem. Součástí výstupů je také jeho neustálé zlepšování na základě zpětné vazby a strategie společnosti.
O Albertu
- Obchody Albert působí na českém trhu více než 31 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
- Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
- Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará téměř 20 000 zaměstnanců.
- Jako odpovědný obchodník má Albert jasně stanovené ambice a konkrétní kroky v oblasti udržitelnosti.
- Hlavními pilíři strategie „Zdravě a udržitelně“ je neplýtvání potravinami, snižování uhlíkových emisí, redukce obalových materiálů, bezpečnost a udržitelnost produktů, zdraví zákazníků i zaměstnanců, společenská diverzita a podpora komunit.
- Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získala společnost Albert cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.
- Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Od roku 2017 prošla rekonstrukcí a modernizací již více než polovina prodejen Albert v Česku.
- Nadační fond Albert založil Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.