Portfolio mediální skupiny MAFRA rozšířil nový web s provokativním názvem AntiYoutuber, který cílí především na Generaci Z. Tato generace mladých, která vyrostla na internetu a žije „online“, v současnosti představuje významnou mediální a kupní sílu. Projekt odstartoval sérií rozhovorů s nejsledovanějšími influencery. Největší zásah zaznamenala kontroverzní hvězda sítě pro mladé Tik Tok, Adéla Pulcová alias Shopaholicadel, která poskytla svůj vůbec první rozhovor médiím. Právě její otevřenou zpověď sledovalo na sítích přes 2 miliony čtenářů všech věkových kategorií.
Nový web AntiYoutuber má jako vedoucí projektu na starosti Petr Konečný, který stál před sedmi lety u zrodu bulvárního webu Expres.cz, dnes jednoho z nejúspěšnějších lifestylových projektů s návštěvností 2 miliony reálných uživatelů. Vedoucí redaktorkou webu je Karolina Bulisová, která dříve působila například v Hospodářských novinách, v domácí redakci zpravodajského portálu iDNES.cz či mezi reportéry deníku Mladá fronta DNES. Dalšími členy redakčního týmu webu AntiYoutuber jsou Barbora Bahníková, Aneta Havránková a Marek Zouzalík.
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2022/09/1600-nahled-webu-AntiYoutuber.cz_result.jpg)
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2022/09/1600-Karolina-Bulisova-vedouci-redaktorka-webu-AntiYoutuber.cz_result.jpg)
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2022/09/1600-Adela-Pulcova-Shopaholicadel_result.jpg)
„Cílíme na mladé, ale můžeme zaujmout i jejich rodiče. Mladí mají své hvězdy a celebrity, které nejsou v televizi. Redakce přistupuje k tématům podobně jako na webech Expres.cz či iDNES.cz, snaží se čtenáře informovat, pobavit, ale ukazuje také odvrácenou stranu světa jejich hrdinů,“ říká vedoucí projektu AntiYoutuber Petr Konečný a dodává: „Dělat obsah pro mladé je ta nejtěžší výzva, asi proto mě to tolik bavilo. Musím přiznat, že zpočátku jsem neznal jediné jméno. Ti, co začínali před lety na Instagramu, jsou dnes v důchodu. Museli jsme se učit od našich budoucích čtenářů, proto jsme vedle redakce vytvořili poradenskou skupinu sestavenou z našich -náctiletých dětí. Věřím, že se to do obsahu webu pozitivně promítlo.“
Obsah webu AntiYoutuber má nepsané kategorie, mezi nimiž nechybí například týdenní přehled o dění na sítích, reakce na streamy z Tik Toku, novinky z gameringu, články o hvězdách MMA či Clash of Stars a další. Web má také vlastní online encyklopedii v layoutu uzpůsobeném pro mobilní telefony, která poskytuje seznam a přehled informací o influencerech a je neustále aktualizována a rozšiřována. V plánu je rovněž audio obsah, především v podobě podcastů.
„Rozhovor s Shopaholicadel měl úspěch jak na webu, tak na našich sociálních sítích. To jen potvrzuje, že o influencery a jejich svět je mezi mladou generací velký zájem. Lidé chtějí vědět víc, než co influenceři ukazují na internetu. A od toho jsme tu my, abychom jim to zprostředkovali,“ dodává vedoucí redaktorka webu AntiYoutuber Karolina Bulisová.
Zdroj dat:
Facebook a Instagram Insights, Tik Tok Analytics. Data za období 1.8. – 31.8.2022
Přílohy:
- foto: Karolina Bulisová, vedoucí redaktorka webu AntiYoutuber.cz
- náhled webu AntiYoutuber.cz
- foto: Adéla Pulcová alias Shopaholicadel
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 4,97 milionu čtenářů, což představuje 56,4 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,5 milionu reálných uživatelů.
Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku.
Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.
Skupina je členem koncernu Agrofert.