Tisková zpráva, 3. 11. 2022 – Hlavním tématem kampaně Mezinárodní ceny vévody z Edinburghu (DofE), která vznikla ve spolupráci s Karlem Kovářem (Kovy), je každodenní hrdinství. Na kampani se podílel marketingový stratég Martin Ježek a umělec, režisér, Jakub Jahn, který mimo jiné stojí například za nedávným úspěšným spotem neziskové organizace Svoboda zvířat, nebo tanečním filmem New normal v produkci souboru Laterna Magika pro Národní divadlo.
Pro téma každodenního hrdinství se realizační tým rozhodl proto, že právě v těžkých dobách, které mladí lidé za poslední měsíce a roky zažívají, je potřeba dát jim obsah, který poskytne pomocnou ruku a podpoří je. Dá mladým motivaci pracovat na sobě, nastavit si pravidelné aktivity, nevzdat se, a vytrvat. Inspiruje je k tomu pomáhat lidem kolem sebe, šířit dobro, měnit svět. To vše prostřednictvím DofE, jakožto programu neformálního vzdělávání. A právě o tom je nová kampaň Hrdinové každého dne.
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2022/11/DofE_Cesta-k-hrdinstvi-1024x683.jpg)
Kovy v ní vystupuje jako průvodce, který mladé lidi provádí konceptem hrdinství a vysvětluje jim, jak se i oni mohou stát hrdiny každého dne. Záběry na Kovyho se prolínají se vstupy účastníků programu DofE, kteří útržkovitě sdělují, co jim účast v programu dala do života. Celý koncept se nese v duchu výzvy, adrenalinu, odhodlání.
DofE kampaň spouští na svých sociálních sítích, skrze platformy Ámos na školách po celém Česku i prostřednictvím outdoorové reklamy, kterou jim umožnila Nadace BigMedia, spol. s. r. o.
Mezinárodní cena vévody z Edinburghu (DofE)
- Mezinárodní cena vévody z Edinburghu (anglickým názvem The Duke of Edinburgh’s International Award, zkráceně DofE) je prestižním vzdělávacím programem neformálního vzdělávání, který ročně plní 1,3 milionu mladých lidí z více než 130 zemí světa.
- Program má 3 úrovně: bronzovou, stříbrnou a zlatou a může se do něj zapojit každý student nebo žák ve věku 14 až 24 let.
- Podle zvolené úrovně pak program plní 6, 12 nebo 18 měsíců.
- V České republice program funguje 27 let a je do něj zapojeno více než 300 základních a středních škol, dětských domovů, sportovních klubů. Do programu se zapojují mladí lidé z širokého sociálního spektra.
- Účastníci si volí aktivity a cíle ve třech oblastech – dovednosti, pohybu, dobrovolnictví. Na zvolených cílech pak pravidelně pracují. Čtvrtou oblastí je týmová expedice v přírodě, která má vždy konkrétní účel.