29. listopadu 2022, Praha – Společnost Thein Security poskytující komplexní služby spojené s ochranou firem v kyberprostoru úspěšně podporuje vzdělávací kampaň #nePINdej! ve spolupráci s Českou bankovní asociací. Kampaň, jejíž hlavním cílem je edukovat širokou veřejnost a upozorňovat na problémy finančních scamů, běží od začátku září a jejím klíčovým prvkem je interaktivní kybertest, na jehož přípravě se bezpečnostní odborníci Thein Security výrazně podíleli.
V současné době počet kybernetických útoků, a především těch zvaných DDoS, v Čechách nekontrolovatelně narůstá. Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) jich v letos říjnu evidoval devatenáct, což je o jeden méně než v rekordním dubnu. Není tak pochyb, že ve firmách i domácnostech již nelze brát kybernetickou bezpečnost na lehkou váhu, protože terčem může být kdokoliv. Nebezpečí dnes číhá bohužel téměř všude, včetně veřejných nezabezpečených wifi sítích, které uživatelé často bezmyšlenkovitě používají a sdílejí tak část svého digitálního soukromí i důležité přihlašovací údaje. Vytvořit falešnou veřejnou wifi síť, která na první pohled působí důvěryhodně a vylákat následně z uživatelů údaje je přitom pro útočníky jednou z nejsnazších cest.
Rozsáhlá celostátní vzdělávací kampaň pod záštitou České bankovní asociace, na které právě spolupracuje mimo jiné i NÚKIB, sklízí od svého spuštění na začátku září nevídaný úspěch. Kyberbezpečnostní experti Thein Security přispěli svým know-how a pomohli z velké části realizovat klíčový prvek kampaně, a to interaktivní vzdělávací kybertest. Ten zábavnou formou testuje znalosti veřejnosti o nejčastějších kybernetických podvodech a upozorňuje na to, jak je rozpoznat od ověřených požadavků.
Z dat z výzkumu realizovaným ČBA vyplývá, že více než polovina (58 %) Čechů se někdy setkala s nějakou formou hackerského útoku, téměř třetina (32 %) zná pak ve svém blízkém okolí někoho, kdo se stal obětí dokončeného útoku. Přitom nejčastěji se lidé setkávají s útoky přes e-mailové zprávy a sociální sítě. Nejběžněji útočníci cílí na poskytnutí přihlašovacích údajů.
“Kampaň #nePINdej! je v podstatě ztělesněním toho, o co nám v Thein Security jde. Zvyšovat bezpečnostní povědomí veřejnosti, šířit mezi firmy informace o tom, co se může stát a představit ty nejběžnější praktiky sociálního inženýrství. Bezpečnostní povědomí se ve firmách i společnosti musí budovat. Jsme pyšní na to, že jsme součástí tak rozsáhlé kampaně v našem oboru a mohli jsme našimi znalostmi přispět k úspěšné realizaci,” nechává se slyšet Irena Hýsková, ředitelka společnosti Thein Security, která se mimo jiné soustředí právě na zabezpečení lidského faktoru formou školení kybernetické bezpečnosti či simulací phishingových útoků
“Phishingové útoky jsou v dnešní době čím dál sofistikovanější a úspěšnost útočníků je bohužel velmi vysoká. Jsou agresivnější, chytřejší a jednotlivé kroky mají předem dobře naplánované. Oběťmi dnes zdaleka nejsou jen senioři, ale kterýkoliv uživatel internetu. Kybertest je výborným vstupním testem na ověření znalostí každého z nás,” dodává Jan Pinta, kyberbezpečnostní expert Thein Security. Součástí testu, který rozhodně nemá za cíl lidi nachytat, je navíc také poučné desatero bezpečného chování na internetu, na jehož tvorbě se Jan Pinta podílel.
Kampaň zaměřující se na edukaci všech věkových kategorií, od školáků až po seniory, v popředí s kybertestem poběží do konce roku a vidět bude mimo jiné třeba i na bankomatech po celém Česku.
O Thein Security
Thein Security, součást skupiny Thein, zastřešuje veškeré její aktivity v oblasti kybernetické bezpečnosti. Thein Security nabízí komplexní služby spojené s ochranou firem v kyberprostoru, včetně prevence úniku citlivých dat, obrany proti sofistikovaným útokům, detekce neznámého malware nebo aktivní ochrany proti DDoS útokům. Jednou z hlavních specializací firmy je vlastní bezpečnostní středisko SOC (Security Operations Center), které je poskytováno těm zákazníkům, kteří se chtějí soustředit na své podnikání, ale současně vyžadují prvotřídní dohled nad ochranou svých dat v kyberprostoru.