Nositelná elektronika, herní příslušenství i robotické vysavače. Takové budou hity letošních Vánoc podle CZC, české dvojky na trhu s elektronikou. I letos e-shop výrazně posílil předvánoční logistiku a nabídne i prodlouženou otevírací dobu kamenných poboček. Zákazníci navíc mohou nevhodné dárky vrátit až do konce ledna.
Oproti loňskému roku už se letošní Vánoce neponesou ve znamení výpadků dodávek zboží, které vloni zasáhly celý trh. Zákazníci CZC tak mohou vybírat z široké nabídky sortimentu a objem vánočních tržeb by se dle očekávání prodejce měl pohybovat na podobné úrovni jako vloni.
„Loňská sezona byla z pohledu množství objednávek slabší než ta v roce 2020, která byla ovšem výrazně ovlivněna probíhajícími lockdowny a omezenými možnostmi nákupu. Letos očekáváme, že se – vzhledem k současné ekonomické situaci – budeme pohybovat ve stejných objemech tržeb jako v roce předchozím. Věřím, že tomu dopomůže i nabídka zboží, která je oproti loňskému roku, ovlivněnému nižšími dodávkami, mnohem širší,“ dodává Michalela Balarinová, mluvčí CZC.
Wearables i herní příslušenství
I letos CZC očekává v rámci Vánoc největší zájem o produkty z kategorie „gaming“, jako jsou herní periferie včetně židlí nebo herní konzole, spolu s notebooky a grafickými kartami. V kategorii zboží pro domácnost vládnou robotické vysavače a v drobné elektronice „wearables“. Stejně jako vloni se i letos dá očekávat zájem o sluchátka Apple AirPods a stavebnice LEGO z řady Creator Expert, z domácích potřeb pak o robotické vysavače a v elektronice o kategorii „chytré zdraví“ zahrnující chytré váhy nebo hodinky.
Vrácení zboží do konce ledna
Nákupní horečka pravidelně vrcholí týden před Vánoci. Zákazníci, kteří chtějí mít jistotu, že jim zboží dorazí včas, by si ho měli objednat nejpozději do neděle 18. 12. Pokud se rozhodnou vyzvednout si objednávku na jedné z více než 70 poboček CZC, mohou si zboží objednávat do středy 21. prosince do 18:00, pro pražské pobočky pak platí pátek 23. prosince do 12:00. Následné vyzvednutí závisí na otevírací době konkrétní zvolené pobočky. Po dobu adventu nabídnou vybrané pobočky CZC rozšířenou prodejní dobu včetně neděle.
Aby mohli zákazníci nakupovat bez obav, prodloužilo CZC dobu na vrácení nevhodných dárků až do konce ledna a posílilo i logistické kapacity.
„Letos plánujeme na období vánoční špičky nabrat přibližně stejný počet externích pracovníků jako v minulých letech. Jedná se o desítky lidí, kteří vypomáhají ve skladu, v call centru nebo v retailu, který potřebujeme posílit zejména kvůli prodloužené otevírací době našich poboček,“ doplňuje Václav Bejček, ředitel logistiky CZC.
—
O CZC
CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.