Vyjádření Tomáše Lyska, CEO Coworkers.ai k ChatGPT

Výsledky ChatGPT vidíme snad každý den na sociálních sítích. Jde o obrovský posun vpřed k cíli obecné AI a splnění Turingova testu. ChatGPT dokáže vést složitější konverzaci, zvládá více jazyků a orientuje se v mnoha tématech.

Tomáš Lysek, CEO a spoluzakladatel společnosti Coworkers.ai

Nadneseně se dá říct, že ChatGPT umí vše z celého internetu. Učil se totiž na datech z common crawl datasetu, který je de facto kopií internetu. Díky tomuto obrovskému množství dat byli lidé z OpenAI schopni naučit AI model a dosáhnout tak kvalitního výsledku. Je nutné podotknout, že tento model není nikdo kromě velkých hráčů schopen naučit, protože jeho učení probíhalo na superpočítači s 10 000 grafickými kartami.

Dá se ale ChatGPT použít například jako hlasový nebo chatový asistent pro banku nebo pojišťovnu?

Podle mého názoru to možné není. ChatGPT je totiž generativní robot, který vytváří odpovědi na základě předchozí zkušenosti. I kdyby někdo z menší firmy měl k dispozici obří superpočítač a byl by schopen naučit ChatGPT na datech například z pojišťovny, měl by jisté problémy s možností kontrolovat odpovědi nebo výstavbu call scriptu atp.

Představte si, že dáte umělé inteligenci přepisy diskuzí. Umělá inteligence se naučí, že na otázky typu “Jakou máte otevírací dobu?” je správná odpověď “Naše otevírací doba je od 8:00 do 18:00”. Nyní si představte, že se otevírací doba změní. Vy ale nemáte jednoduchou možnost tuto informaci říct umělé inteligenci. Jedinou možností je změnit ve všech přepisech tuto otevírací dobu, nebo robota vypnout, nechat operátory řešit tyto odpovědi a poté bota naučit znovu na základě nových informací.

Jak poté naučíte generativního bota, že se v nějaké situaci ptáte na jiné otázky případně jste změnili jejich pořadí? Opět je nutné buď změnit všechna data, anebo používat pouze operátory, nechat je vybudovat data k učení a poté znovu naučit umělou inteligenci.

Nebráníme se říct, že naši roboti jsou oproti ChatGPT méně komplexní, nicméně mají jasně definovaný use case a můžete jim změnit pořadí otázek i obsah odpovědí.

Víceméně jim kreslíte průběh konverzace, určíte jim, co mají říct a za jakých podmínek. Umělá inteligence poté předává robotovi například informace o tom, že například nyní chce zákazník znát otevírací dobu konkrétní pobočky, tu porovná s flow konverzace a vybere správnou odpověď. Právě proto se nám daří usnadňovat komunikaci se zákazníky v pojišťovnách, bankách, e-commerce projektech či přepravních společnostech.

Autor: Tomáš Lysek, CEO a spoluzakladatel společnosti Coworkers.ai, která je na českém trhu leaderem poskytujícím vlastní inteligentní voiceboty a chatboty