Fotografové mediální skupiny MAFRA získali pět ocenění v soutěži Czech Press Photo. Včetně Ceny ČTK

Výsledky 28. ročníku prestižní soutěže Czech Press Photo znamenaly pro mediální skupinu MAFRA a její fotografy opět mnohonásobný úspěch. Jan Zátorský získal 2. místo v kategorii Aktualita – za sérii „Londýn, rozloučení s královnou Alžbětou II. 1926 – 2022“.  Petr Topič, loňský vítěz fotografie roku, bodoval se svými snímky na 2. místě hned ve dvou kategoriích: Reportáž – série „Běženci z Ukrajiny na Hlavním nádraží“ a Každodenní život – série „22. 2. 2022, 22, 22.22“. Martin Veselý obsadil 2. místo v kategorii Člověk a životní prostředí se sérií „Plechová abstrakce“. Cena ČTK – speciální stipendium ČTK pro mladého autora do 26 let – patří Anně Boháčové za sérii fotografií z Happeningu k masakru v Buči.

Stěžejním tématem 28. ročníku Czech Press Photo byl válečný konflikt na Ukrajině a jeho důsledky. Mezi nominovanými díly se dále opakoval motiv z pohřbu britské královny či požáru Českého Švýcarska.  O vítězství se ucházely snímky i série společně v osmi kategoriích. Mezinárodní odborná porota posuzovala více než šest tisíc snímků od 234 fotografů a fotografek z Česka a Slovenska. 

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,4 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 4,93 milionu čtenářů, což představuje 56,2 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku. 

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem koncernu Agrofert.