Maximální pohodlí a férově zaplacené hospodyně: Youklid mění pohled na služby pro domácnost

Podle psychologických výzkumů i obyčejného pozorování života lze říct, že neuklizený byt plný prachu na dobré náladě a duševní harmonii zrovna nepřidá. Ale co s tím, když na pořádný úklid buď nemáte čas, nebo ho chcete trávit jinak než luxováním a vytíráním? Odpovědí je nová služba Youklid.

„Naší ambicí je změnit pohled na služby péče o domácnost,” říká Adam Krůžela, spoluzakladatel společnosti Youklid, který má za sebou více než desetiletou podnikatelskou zkušenost s úklidovými službami, a to v především v oblasti krátkodobých pronájmů. Tento segment však za koronavirové krize značně oslabil, a tak bylo nutné přehodnotit celkový přístup. „Nechtěli jsme být pouhým agregátorem. Chceme mít své osvědčené interní hospodyně, které mají veškeré legální dokumenty pro výkon práce a jsou adekvátně ohodnoceny. Věříme totiž, že podmínky mají být férové jak pro ty, kteří si službu platí, tak i pro hospodyně, které ji vykonávají,” přibližuje Adam Krůžela filozofii celé společnosti. 

Spolu se svým jmenovcem Adamem Flekem se Adam Krůžela spojil také s dalším společníkem Lukášem Cahou. Ten má ve společnosti Youklid na starosti IT včetně vývoje komplexního interního systému pro plánování. „V první fázi jsme ověřili celý business model a dnes se můžeme pochlubit již stovkami aktivních a spokojených klientů. Neustále rosteme, což nás motivuje k tomu, abychom naši službu stále zdokonalovali,” říká Lukáš Caha. 

Inovace i etika

Kromě důrazu na technologickou vyspělost ale společnost Youklid nezapomíná na kvalitu a férovost služeb. Proto má na svém webu www.youklid.cz  zveřejněný etický kodex, kde se mimo jiné zavazuje, že vždy upřednostní kvalitu úklidu a spokojenost hospodyň. Důležitou roli hraje i transparentnost ve vztahu se zákazníkem – a právě proto je cena úklidových úkonů vždy kalkulována předem. 

„Naší vizí je přinášet vysokou kvalitu služeb pro domácnosti, a to s neustálými inovacemi a za adekvátní peníze. Nesoupeříme s nejlevnějšími službami na trhu. Důležité je pro nás férové ohodnocení našich hospodyň a neustálé zlepšování služeb pro naše klienty,” říká Adam Flek. „Právě hospodyně jsou těmi, kdo tvoří kulturu naší společnosti. Na jejich výběru si dáváme pečlivě záležet a stejně pečlivě dbáme o jejich spokojenost,” vysvětluje přístup společnosti k zaměstnankyním spolumajitel společnosti.   

Velké plány do budoucna

Kromě transparentnosti a férovosti záleží společnosti Youklid také na jednoduchosti služeb. Zákazníkovi tak stačí sdělit adresu domácnosti, vybrat si případné doplňkové služby, vyplnit počet koupelen a obyvatel domácnosti. Z těchto dat lze odhadnout, jak dlouho bude úklid trvat a kolik bude stát. Poté si zákazník vybere termín a službu zaplatí, čímž potvrdí rezervaci konkrétní hospodyně. 

Společnost Youklid rozhodně neusíná na vavřínech. „Od našich klientů neustále získáváme zpětnou vazbu, která nám pomáhá v dalším směřování a zdokonalování služeb. Nyní budeme spouštět možnost dobíjení kreditu. Plánujeme brzy také rozšíření portfolia služeb o mytí oken a čištění koberců,” popisuje plány firmy společník Adam Flek. Kromě toho se chystá spuštění zcela nové služby sanitárního plánu, kdy se za paušální poplatek bude dodržovat komplexní údržba celé domácnosti bez potřeby velkých generálních úklidů.”

Společnost Youklid kromě toho plánuje expanzi mimo Prahu, protože poptávka ze středočeského kraje je čím dál silnější. A další vize do budoucna podle Adama Krůžely? „Silně zvažujeme pokrytí dalších služeb pro údržbu domácností, jako například čištění koberců, mytí oken a bezkontaktní předávání klíčů. To vše chceme poskytovat ve stejném standardu, který jsme si v Youklidu nastavili.”