S Qerkem můžete platit nejen útratu v restauraci, ale i digitální obsah na platformě Tivio, kterou využívají například DVTV, JOJ play či Oktagon TV

Praha 6. února 2023 – DVTV, JOJ play nebo Oktagon TV – digitální obsah těchto služeb může více než 500 tisíc aktuálních uživatelů Qerka zaplatit prostřednictvím mobilní aplikace a QR kódu z pohodlí gauče. Službu přináší Qerko ve spolupráci s videoplatformou Tivio a jedná se tak o první službu mimo gastronomii, ve které lze pomocí Qerka zaplatit. Uživatelé tak na platformě Tivio uskutečnili jen za minulý měsíc nákup obsahu za více než 1 milion eur.

„Pohodlné placení nemusí najít uplatnění jen při úhradě účtu v restauraci. Je mnoho dalších příležitostí, kde placení přes QR kód dává smysl. Jednou z nich je například placení digitálního obsahu. Rozhodli jsme se proto vstoupit i do tohoto segmentu. Počty uživatelů a proběhlých plateb nám přitom potvrzují, že je zde veliký potenciál,“ komentuje Lukáš Kovač, zakladatel a CEO Qerka. 

Poprvé mimo gastro

Qerko bylo svým uživatelům doposud známé jako mobilní aplikace, skrze kterou mohou zaplatit útratu v restauraci, kavárně či hospodě bez nutnosti čekání na obsluhu. Spolupráce s videoplatformou Tivio je tak prvním krokem Qerka mimo gastronomii. Více než 500 tisíc uživatelů tak může pomocí QR kódu zaplatit například za rozhovory na DVTV, pořady z nabídky JOJ play či sportovní přenosy na Oktagon TV.

Platby za digitální obsah ve spolupráci s Tiviem spustilo Qerko před rokem. Od té doby bylo skrze QR kód uhrazeno více než 400 tisíc plateb o celkovém objemu tržeb (GTV) ve výši 120 milionů korun, letos se očekává minimálně dvojnásobný růst. Skrze Qerko již za televizní služby zaplatilo přes 166 tisíc uživatelů, kteří mohou všechna svá předplatná spravovat přímo v aplikaci Qerka. 

„Tivio se snaží doručit ten nejlepší uživatelský zážitek ve sledování videoobsahu. A tento dobrý zážitek začíná už při placení. Díky spolupráci s Qerkem může uživatel zaplatit za obsah nejen na webu, ale i v televizních aplikacích. Jedná se o ten nejpohodlnější způsob platby pro zákazníky našich partnerů. To dokazují i čísla, kdy více než 20 % všech plateb je provedeno právě v televizních aplikacích – a toto číslo se neustále zvyšuje,“ dodává za Tivio Ladislav Navrátil, CEO Tivia.

„Spolupráce s platformou Tivio otevírá naší jednoduché platbě brány do dalších oblastí, ve kterých jsme stále nuceni platit složitě. Těší nás, jakou popularitu si platby za obsah získaly, a věříme, že do budoucna přilákají spoustu dalších příznivců. Naší prioritou však stále zůstává sektor gastronomie, ve kterém hodláme spektrum svých služeb nadále rozšiřovat,“ uzavírá Kovač.

Více o aplikaci Qerko

Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné „dohromady, nebo zvlášť – a poprosím vás k pokladně“. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Qerko, které disponuje licencí ČNB, umožňuje svým podnikům skutečně poznat své zákazníky, odměnit je za věrnost a motivovat je k návratu. Data o platbách Qerko transformuje do vhledu restaurací o zákaznickém chování a CRM systému, ze kterého je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování. To vše, aniž je narušeno soukromí uživatelů. Oproti platbě kartou dostává obsluha i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují přímo do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, bezpečné a zelené.