Praha, Zlín 10. února – Svátek zamilovaných se blíží a pořizování dárků je tak v plném proudu. Elektronika sice není nejtypičtějším dárkem k oslavám Valentýna, řada Čechů se k ní přesto přiklání. V prvním únorovém týdnu za elektronické zboží utratili zákazníci přes terminály Global Payments více než 326 milionů korun. Zájem projevují o drobnou elektroniku, prémiové značky i produkty z kategorie péče o tělo, po kterých vzrostla poptávka o 10 %. Vyplývá to z dat společností Datart a Global Payments.
Poptávka po elektronice je zcela patrná, a to i přesto, že prodejci ani výrobci elekroniky nenabízí speciální valentýnské produkty. „Máme už ale vypozorované, které zboží se k tomuto svátku často kupuje. Jde o menší elektronické výrobky, nejčastěji péče o tělo a vlasy, například epilátory, fény, zastřihovače vousů. Dále zákazníci pořizují sluchátka a do popředí se dostaly také malé fototiskárny,“ říká Olga Dolínková, tisková mluvčí společnosti Datart.
Zájem o menší elektronické výrobky potvrzují i data největšího poskytovatele platebních služeb a technologií na světě, společnosti Global Payments. Ta ukazují, že se průměrná částka za nákup v prvním únorovém týdnu (1.–7. února 2023) pohybovala okolo 2 250 korun.
„Celkový objem plateb ve stejném období pak skrze naše terminály přesáhl částku 326 milionů korun, což je velmi podobný výsledek jako vloni. V porovnání s minulým rokem jen lehce poklesl počet transakcí, konkrétně o 3 % na přibližně 145 tisíc,“ komentuje Ondřej Stříbrský, ekonom ze společnosti Global Payments.
Prodeje elektroniky v kategorii péče o tělo vzrostly o 10 %
Nejžádanějším dárkem je elektronika z kategorie péče o tělo. Zvýšenou poptávku po dárcích z této kategorie ukazuje nárůst jejich prodeje. „Aktuálně jsou prodeje těchto produktů vyšší zhruba o 10 %. Zcela nejoblíbenějšími dárky jsou kulmy a fény na vlasy pro ženy a zastřihovače vousů pro muže,“ upřesňuje Dolínková a dodává, že zákazníci, kteří jako valentýnský dárek volí produkty z kategorie elektro, upřednostňují prémiové značky a jsou ochotni kupovat dražší výrobky.