Spořitelna vytvořila speciální kolekci oblečení, která upozorňuje na rizika během nakupování a prodeje na internetu

Podvodů na internetových bazarech stále rapidně přibývá. Jen za posledních rok se částka, kterou podvodníci vylákali z klientů jednotlivých bank, více než zdvojnásobila.  Z dat České bankovní asociace vyplývá, že průměrná částka, o kterou lidé během útoků přijdou, je 162 000 Kč a celkové škody dosahují přes dvě miliardy korun. Kyberútočníci už necílí jen na starší generace, ale na všechny internetové uživatele, bez ohledu na věk. 

Česká spořitelna se dlouhodobě věnuje tématu kyberbezpečnosti a nedávno přišla s netradiční on-line kampaní, která si klade za cíl zvýšit povědomí o tomto problému. 

„Být bezpečná a důvěryhodná banka patří mezi základní hodnoty naší značky. Bezpečnost je jedním ze základních pilířů finančního zdraví. Víme, že vůči generickým radám jsou lidé většinou hlušší, nevnímají je. Mohlo by se zdát, že mladých lidí se téma bezpečnosti netýká, ale i mladí patří mezi ohrožené, právě proto, že jsou tak často online. Myšlenku jsme se snažili k mladým lidem dostat formou, která je zaujme a prostřednictvím tváří, kterým naslouchají,“ komentuje Monika Ježková, Digital Engagement Expert, Česká spořitelna. 

Místo nabízeného reklamního prostoru, našla originální a efektivní způsob, jak šířit osvětu a předejít dalším podvodům. Vytvořila mikiny a trička s unikátním designem, který nese jednoduché, a přitom důležité rady, jak ochránit finance na internetu. 

Be safe / collection

A protože se většina podvodů odehrává na online nákupních platformách, rozhodla se aktivaci namířit právě tam. Na Vinted a dalších online bazarech prostřednictvím influencerů zveřejnila jednotlivé kousky z kolekce. Ti je svým stylem nafotili, zveřejnili a nabídli ostatním uživatelům.

Česká spořitelna vybrala nejčastější chyby, kterých se dopouští uživatelé internetových bazarů a poskytla základní rady, jak se jim vyhnout.

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou, naše kořeny sahají až do roku 1825. Naším cílem je vést skrze poradenství jednotlivce, firmy a celou společnost k finančnímu zdraví a prosperitě. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 milionu klientů a zároveň bankou nejdostupnější – disponujeme největší sítí poboček a bankomatů a naše digitální bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní aplikací na českém trhu. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků, ať jde o individuální klientelu, drobné podnikatele, malé a střední firmy až po velké korporace a klienty z veřejného sektoru. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali, že do roku 2025:
    • Pomůžeme všem našim klientům vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje
    • Zpřístupníme kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
    • Pomůžeme milionu našich klientů šetřit si na důchod
    • Poskytneme českým firmám 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst
  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má více než 2 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na děti a mladé lidi, u nichž chce vzděláváním rozvíjet takové dovednosti a postoje, které budou přispívat k jejich větší nezávislosti, soběstačnosti a finančnímu zdraví. Nadace do podpory vzdělávacích projektů investuje každý rok desítky milionů korun.