Televizní ceny iDNES.cz ovládly Devadesátky, bodoval i nový Krakonoš. Osobností je Ondřej Sokol.

Osmý ročník tradiční ankety o televizní ceny na portálu iDNES.cz mediální skupiny MAFRA má své vítěze. Událostí loňského televizního roku se podle hlasování čtenářů stal jednoznačně krimiseriál Devadesátky. Získal nejvíc hlasů nejen v kategorii Nejlepší český seriál, ale i nejvíc hlasů vůbec. Oblibu žánru potvrzuje i druhé místo pro třetí řadu seriálu Případy 1. oddělení, kterým Devadesátky volně předcházejí. Případy 1. oddělení se na druhém místě udržely i pokud jde o hlasy napříč všemi kategoriemi. Třetí absolutně nejvyšší počet hlasů obdržela vánoční pohádka Krakonošovo tajemství. Zvítězila zároveň v kategorii Nejlepší televizní film. Redakční cenu pro televizní osobnost roku získal s titulem „Lovec roku“ režisér, herec a moderátor Ondřej Sokol, ocenění převzal v pořadu Rozstřel.

Někdo umí dobře bavit, někdo dobře hrát. Ale sotva by kdo uvěřil, že člověk, který vyhrál cenu Týtý pro osobnost televizní zábavy a moderuje snad už vše kromě alpského lyžování, stvoří nejzajímavější postavu seriálu Devadesátky. Bavit Na lovu je hra; být loven je kumšt.  Takže za mne spíše Kořist roku,“ okomentovala letošní cenu pro televizní osobnost filmová a televizní kritička iDNES.cz Mirka Spáčilová.

Cenu pro televizní osobnost roku, kterou každoročně uděluje redakce iDNES.cz, v minulosti převzali moderátor Leoš Mareš (Bojovník roku 2015), herec Jan Cina (Dříč roku 2016), režisér Jiří Strach (Pohádkář roku 2017), herečka Martha Issová (Herečka roku 2018), textař a scénárista Ondřej Hübl (Autor roku 2019), herec Štěpán Kozub (Světlonoš roku 2020) a moderátor Honza Dědek (Zpovědník roku 2021). 

Mezi nejlepšími televizními minisériemi loni výrazně bodoval počin Podezření s Klárou Melíškovou v hlavní roli. 

Vítězem mezi původními televizními dokumenty zvolili čtenáři sérii Polosvět zabývající se vznikem českého organizovaného zločinu, který přímo navazuje na zmíněné Devadesátky.

V kategorii týkající se nejlepších zahraničních seriálů obsadila první příčku streamovací platforma Netflix díky seriálu Wednesday, který diváky vrátil do světa Addamsovy rodiny.

V kategorii zábavný pořad či reality show si nejvíce hlasů odneslo vyhlášení jubilejního, 60. ročníku Českého slavíka na TV Nova.

Další informace k výsledkům ankety o televizní ceny iDNES.cz najdete ZDE

Příloha:

  • Foto (autor: Radek Vebr, MAFRA) – Herec Ondřej Sokol s cenou redakce iDNES.cz v pořadu Rozstřel 

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,4 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 4,93 milionu čtenářů, což představuje 56,2 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku. 

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem koncernu Agrofert. 

_____________________________________________