Praha, 1. března – Internetový obchod Answear, zaměřující se na módu a lifestyle, chce u příležitosti Mezinárodního dne žen upozornit na nerovnosti v odměňování žen v celé Evropě. Ve dnech 1. až 8. března se proto na vybraný dámský a dětský sortiment vztahuje větší sleva než na pánský. 13% rozdíl odkazuje na skutečné nepoměry v platech v Evropské unii. Prostřednictvím kampaně chce Answear přispět k obnovení diskuse o stále existující nerovnosti mezi pohlavími a podpořit individuální reflexi. Akce se bude týkat 9 trhů Answear. Česká republika má osmý nejvyšší rozdíl ve výdělcích žen a mužů v EU.
Co kdyby ženy nakupovaly o 23 % levněji a muži jen o 10 %? Zní to nespravedlivě? Ženy se s tímto typem nerovnosti potýkají denně. Pojem Gender Pay Gap označuje nerovné odměňování žen a mužů, kteří zastávají stejné pozice, mají stejné povinnosti a vykonávají stejnou práci. Podle údajů Eurostatu z roku 2020 činí rozdíl ve mzdách v Evropské unii 13 %. Česká republika má osmý nejvyšší Gender Pay Gap v EU, tedy 16,4 %. Dle Českého statistického úřadu se navíc výrazně mění s věkem. Nejvyšších 23 % dosahuje mezi 40-44 lety. Rozdíl se projevuje také vzhledem k dosaženému vzdělání, přičemž u vysokoškolských studentek se dostává k hodnotě 24 %. Úplně nejvyšší GPG je znatelný v pracovním sektoru ve finančnictví, kde dosahuje až na 39 %. Příčin tohoto jevu je mnoho, vyplývají jak z kulturních podmínek, tak ze specifik trhu práce. Mezi hlavní patří netransparentnost platů, obtížný přístup k manažerským pozicím, stereotypy týkající se profesní činnosti žen nebo přetížení neplacenou prací spojenou s péčí o děti či domácnost.
Boj proti rozdílům v odměňování žen a mužů vyžaduje vícerozměrná, nekonvenční řešení, ale především vzdělávání a zvyšování povědomí. Právě na to druhé se Answear zaměřuje v nové kampani Den žen. V období od 1. do 8. března si zákazníci mohou zakoupit vybrané dámské (a dětské) výrobky se slevou 23 %, muži pak se slevou 10 %. Rozdíl ve slevě, tj. 13 %, se stává symbolem a odkazem na skutečné rozdíly v platech v Evropské unii. Akce je empatickým vyjádřením podpory a symbolickým pokusem o minimalizaci nerovností, s nimiž se ženy setkávají ve svém profesním životě, a zároveň podnětem k širším aktivitám a diskusím ve veřejném prostoru.
Politiku rovnosti a antidiskriminace uplatňuje Answear i ve svých vlastních strukturách. Ve společnosti, kde ženy tvoří většinu, celých 69,7 % zaměstnanců, se výše odměn na jednotlivých pozicích řídí vzděláním, odbornými zkušenostmi, nasazením a délkou praxe, nikdy ne pohlavím. Během interního auditu provedeného na 31 podobných pozicích se ukázalo, že výdělky žen a mužů jsou srovnatelné a na manažerských pozicích je průměrná sazba žen o 9,6 % vyšší než sazby mužů. Společnost Answear situaci průběžně sleduje a vyvíjí řešení k odstranění případných nerovností.
Nejedná se o první kampaň Answear zaměřenou na ženy, které se se spuštěním nové strategie na podzim 2021 staly hlavní skupinou klientů. Značka s nimi vede dialog a pomocí produktových řad a komunikace je inspiruje k tomu, aby žily odvážně podle svých vlastních představ. Vytvořila pro ně také značku Answear.LAB, pod kterou uvádí limitované kolekce. Ta poslední se zaměřuje na téma sesterstva a navrhla ji polská umělkyně Ania Glik. V České republice jsou ambasadorkami kolekce SISTERHOOD modelka a rovněž zakladatelka stejnojmenného nadačního fondu, Veronika Sovadina Kašáková ve dvojici s kolegyní, svou zástupkyní a kamarádkou Evou Juščákovou, válečná reportérka Lenka Klicperová s novinářkou a publicistkou Markétou Kutilovou, česko-finská běžkyně Kristiina Hannele Mäki s maminkou a atletka a běžkyně Marcela Joglová s kamarádkou.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
O ANSWEAR.COM
Answear.com je inspirativní internetový obchod s vybranými produkty a limitovanými kolekcemi od více než 500 světových značek. Mezi více než 200 000 produkty se nacházejí prémiové značky (Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Hugo Boss, Michael Kors, Valentino, Lacoste, Polo Ralph Lauren, Max Mara, DKNY, Karl Lagerfeld, Versace, Patrizia Pepe, Liu Jo, Pinko), známé sportovní a outdoorové značky (Adidas, Nike, New Balance, Hoka One One, The North Face, Columbia, Salewa), ikonické džínové značky (G-Star RAW, Diesel, Guess Jeans, Pepe Jeans, Levi’s, Lee, Wrangler), a také nové butikové a designové značky, které si v poslední době výrazně získávají na popularitě, jako je Samsoe-Samsoe, Colourwear, The Kooples, Filling Pieces, Tiger of Sweden, Custommade, Muuv a Hoff. Značka Answear byla založena v roce 2011 a díky dynamické expanzi v současnosti působí na 11 evropských trzích a obsluhuje více než 1,6 milionu zákazníků, neustále si získává oblibu díky rychlému dodání a komfortu nakupování. Společnost je od roku 2021 kótována na Varšavské burze cenných papírů.
VÍCE O ANSWEAR.CZ
Web: https://answear.cz/
Facebook: https://www.facebook.com/answearcz
Instagram: https://www.instagram.com/answear_cz/
Youtube: https://www.youtube.com/answearczchannel
Kampaň Den žen: https://answear.cz/s/den-zenKampaň SISTERHOOD:https://answear.cz/s/sister-hood