Unilever investuje 20 milionů eur do nové továrny na Ukrajině

Praha, 16. března 2023 – Společnost Unilever dnes oznámila, že investuje 20 milionů EUR do nového výrobního závodu v oblasti Kyjeva na Ukrajině. Podpoří tak rostoucí podnikání na Ukrajině a dostojí svému dlouhodobému závazku vůči této zemi. Stavba začne letos, otevření továrny se očekává v roce 2024.

Nová továrna vytvoří cca 100 pracovních míst a bude vyrábět produkty osobní péče včetně šamponů a sprchových gelů pro značky jako Dove, Axe, TRESemmé a Clear. Továrna bude zásobovat především místní ukrajinský trh, ale má i potenciál pro export na evropské trhy v budoucnu.

Továrna bude také postavena podle nejvyšších ekologických standardů s využitím technologií obnovitelných zdrojů energie, což přispěje k cíli společnosti Unilever dosáhnout nulových emisí v celém hodnotovém řetězci do roku 2039.

Vasyl Bovdilov, generální ředitel Unilever Ukrajina, uvádí: „Tato investice ukazuje náš dlouhodobý závazek vůči Ukrajině a jejím lidem, včetně našich zaměstnanců, zákazníků a partnerů. Je to také vhodný způsob, jak si připomenout 30. výročí našeho podnikání na Ukrajině, které oslavíme koncem tohoto roku. Náš nový výrobní závod vytvoří nová pracovní místa, zvýší naši výrobní kapacitu, a především bude sloužit potřebám ukrajinských spotřebitelů vysoce kvalitními a udržitelnými produkty.“

Unilever v současnosti zaměstnává na Ukrajině více než 100 lidí.

Od vypuknutí války na Ukrajině se Unilever zaměřuje na zajištění bezpečnosti a potřeb ukrajinských zaměstnanců a jejich rodin.

Společnost Unilever věnovala na humanitární pomoc Ukrajině více než 15 milionů EUR a také základní produkty značek Unilever místním lidem. Úzce spolupracuje s agenturami OSN a místními nevládními organizacemi na pomoci tam, kde je to nejvíce potřeba.                              

V humanitární pomoci Ukrajině bude Unilever pokračovat i nadále.

O společnosti Unilever

Unilever je jedním z předních světových dodavatelů produktů pro krásu, osobní péči, péči o domácnost, a také potravin a zmrzliny s prodejem ve více než 190 zemích a produkty, které každý den používá 3,4 miliardy lidí. Zaměstnává 127 000 zaměstnanců, v roce 2022 jsme vygenerovali tržby ve výši 60,1 miliardy EUR. V domácnostech po celém světě najdete přibližně 400 značek, včetně ikonických světových značek jako Dove, TRESemmé, Rexona, Axe, Hellmann’s, Knorr, Magnum, Domestos, Savo a Surf, a dalších značek jako Seventh Generation či The Vegetarian Butcher.

Naší vizí je být globálním lídrem v udržitelném, zodpovědném a progresivním podnikání.                       Unilever Compass, naše udržitelná obchodní strategie, pohání náš výkon a udržitelný a odpovědný růst. Zaměřuje se na aktuální výzvy dnešní doby především v oblasti sociální a enviromentální.

Unilever byl založen v roce 1930 a svou českou pobočku zřídil v roce 1991. Unilever v Česku a na Slovensku zaměstnává 330 zaměstnanců.

Více informací o Unileveru naleznete na našich značkách naleznete na www.unilever.com  a www.unilever.cz