Brno, 30.3.2023 – Placení pomocí mobilu či hodinek se stává zcela běžným standardem. Klienti Home Creditu realizovali v loňském roce tímto způsobem o 57 % více transakcí než v předchozím roce. Používání mobilní aplikace pro správu svých financí meziročně vzrostlo o 32 %. Jednoduchost a časová úspora přitom není jediným důvodem popularity nových technologií, lidé stále více zohledňují také ekologické přínosy.
Ke správě svých financí mají klienti Home Creditu možnost používat webové rozhraní nebo mobilní aplikaci. 90 % z nich dává přednost právě mobilní aplikaci, neboť je jednoduchá, umožňuje okamžitý přístup kdykoliv klient potřebuje a její používání je bezpečné. Až 65 % klientů se přihlašuje do aplikace pomocí biometrických údajů, což představuje ještě větší ochranu při správě svých financí.
Kromě používání mobilní aplikace roste také počet transakcí přes kreditní karty nahrané v mobilním zařízení. „Plastové karty stále v platbách vedou, ale jejich obliba se každým rokem snižuje, od roku 2020, kdy jsme na trh zavedli jako první nebankovní společnost virtuální kartu, je dnes její preference pětinásobně vyšší než u plastové, a placení pomocí mobilu nebo hodinek roste meziročně o více než 50 %,“ uvádí Alessandro Villa, vedoucí oddělení karet z Home Creditu. Fyzickou kreditní kartu vlastní 85 % klientů Home Creditu a 15 % má virtuální kartu. Podíl používání Apple Pay a Google Pay je v případě klientů Home Creditu vyrovnaný.
Na oblíbenosti používání chytrých telefonů a hodinek má také vliv fakt, že klienti vědí, že je mohou použít v dnešní době v podstatě kdekoliv. I když jsou stále místa, kde se bez hotovosti neobjedou, je Česká republika poměrně napřed, nejenom co se týče poptávky, ale i nabídky bezkontaktního placení. Mobilní terminály začali například používat i pouliční prodejci. Lidé mají mobil vždy po ruce a je pro ně jednodušší přiložit ho k terminálu, než manipulovat s kartou a zadávat PIN nebo dokonce vytahovat hotovost z peněženky. Lidé platí bezhotovostně i částky do 100 Kč.
V případě výběrů hotovosti z ATM prostřednictvím mobilních peněženek eviduje Home Credit meziroční nárůst o 140 % co do objemu a o 144 % v případě počtu transakcí. I zde platí výrazně vyšší bezpečnost bezkontaktního výběru hotovosti z ATM ve srovnání s kontaktním použitím karty, kde může hrozit riziko zkopírování údajů karty.
Společnost Home Credit a.s. byla založena v roce 1997 a dnes je součástí globální fintech skupiny, která ve svém oboru patří k největším na světě. Home Credit pomáhá lidem nejen při nákupech na splátky přímo v obchodech a na internetu, ale nabízí také hotovostní úvěry a úvěry na auta, konsolidaci stávajících půjček nebo kreditní karty. V Česku poskytl Home Credit a.s. v roce 2022 úvěry v celkové výši téměř 13,9 miliard Kč. Více na www.homecredit.cz.
Skupina PPF podniká ve 25 zemích. Investuje do řady odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, média, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši 40,13 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 70 000 lidí (k 30. 6. 2022).