Praha, 10. května 2023 – Skupina Active Radio ve spolupráci s agenturou Cognito spustila svou první interaktivní brandovou kampaň s využitím umělé inteligence, a to pro rádio Evropa 2. Kampaň navazuje na úspěšný koncept „Držíme ti flek”, který značka ve své historii úspěšně už několikrát použila a který je postavený na zajímavých vizuálech osobností rádia. Nová verze je však mnohem interaktivnější. Sám uživatel si totiž vybírá z plejády možností a určuje, jak bude vypadat konečný výsledek. V rámci kreativního procesu si volí, na jaké místo chce poslat oblíbeného moderátora.
„Umělá inteligence ve všech podobách nabírá letos na popularitě a my chtěli být mezi prvními, kdo ji využije kreativně pro své marketingové aktivity. Cognito přišlo s konceptem, který skvěle navazuje na současnou komunikaci a posouvá ji o level výš,” popisuje Lubor Zoufal, Head Of Digital ve společnosti Active Radio. Na nově vzniklé microsite mohou uživatelé vytvářet vlastní (více či méně bizarní) vizuály s šesticí moderátorů Evropy 2, například Leoše Mareše na pláži plné růžových prasátek nebo Zorku Hejdovou na narozeninové oslavě s jednorožci.
Kromě generování obrázků je smyslem kampaně umožnit fanouškům Evropy 2 sdílet výsledek na sociálních sítích a zvýšit jejich zapojení. Vizuál spolu s popisem, hashtagem #drzimetiflek i dalšími hashtagy, které rovněž vytváří umělá inteligence, mohou přesdílet, a soutěžit tak o zajímavé ceny.
„Dlouhodobě pracujeme na tom, abychom naše klienty udrželi vždy o krok před konkurencí. AI v různých podobách využíváme interně v rámci tvůrčího procesu, a nyní jsme nabyté zkušenosti aplikovali i do první brandové kampaně pro klienta,“ uvádí Jan Špičák, Marketing Operations Manager z agentury Cognito.
Kampaň byla spuštěna ve středu 10. května. „Slogan Držíme ti flek se stal v průběhu několika let součástí DNA Evropy 2. Neznamená už jen to, že posluchačům vždycky držíme flek v naší partě, ale držíme jim flek na těch nejlepších koncertech, na top filmech, na všech úžasných místech, na které je s Evropou 2 posíláme. V širším smyslu jim držíme flek všude, kde vysíláme a kde si nás naladí,“ doplňuje marketingový ředitel Active Radio Pavel Renčín. Slogan Držíme ti flek má tak odrážet hlavní myšlenku marketingového konceptu, ve kterém jsou posluchači Evropy 2 součástí značky a celé moderátorské party Evropy 2.
Active Radio a.s. je multimediální skupina vlastnící rádia Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Bonton, Rádio Dance, Youradio a Youradio Talk. Patří jí rovněž dětský projekt Pigy. Provozuje řadu online médií, streamingových audio služeb, sdružuje skupiny fanoušků na sociálních sítích a pořádá eventy. Divize NoLimits ročně pořádá akce pro více než 100 tisíc osob. Od roku 2018 patří holdingové společnosti Czech Media Invest.
Agentura Cognito v minulosti pracovala rovněž na nové vizuální identitě pro Rádio Z, na digitálních kampaních pro Frekvenci 1 a v současnosti spravuje digitální kampaně pro aplikaci YouRadio Talk. Cognito dlouhodobě dodává klientům digitální řešení, která přinášejí skutečnou změnu a inovace v řešení klíčových problémů a úkolů v jejich podnikání.