Praha, 16. května 2023 – Ultra Premium Brands, přední český distributor a zástupce mnoha značek prémiové alkoholu se původně zaměřoval především na vyhledávání, dovoz a prodej do barů a restaurací. Postupem času se však rozhodl rozšířit své pole působnosti a svou kamennou prodejnu Warehouse#1 přenesl i do online prostředí, kde vytvořil vlastní komerční e-shop s identickým názvem. Aby vyhověl všem požadavkům současných zákazníků, spojil síly s technologickou společností Designdev, jež na základě zákaznické analýzy a výzkumných metod dlouhodobě provádí expertizu webu a doporučuje soubor úprav k optimalizaci. Během spolupráce se povedlo navýšit konverzní poměr již o 24 %.
Mnoho českých firem se během pandemie rozhodlo využít trendu online nákupů. Ultra Premium Brands, prodejce a distributor prémiových lihovin, nebyl výjimkou a sortiment luxusního alkoholu nabídl skrze internetový obchod. Potřeby zákazníků e-shopů napříč různými segmenty se však dynamicky mění a je nutné, online nabídku i vlastnosti webu neustále přizpůsobovat aktuálním požadavkům návštěvníků. Se správnou optimalizací Warehouse#1 pomáhá technologická společnost Designdev, která na základě důkladné zákaznické analýzy doporučuje e-shopu různá vylepšení či soubory dílčích úprav ke zdokonalení výsledného uživatelského zážitku. Průběžnou expertízou se Designdevu podařilo navýšit konverzní poměr už o 24 %.
“Ve spolupráci s týmem vývojářů z FG Forrest jsme se zaměřili na zlepšení několika klíčových aspektů e-shopu, což mimo jiné přineslo také hezké zvýšení konverzního poměru. Konverzní poměr je vlastně míra toho, jak úspěšně e-shop proměňuje návštěvníky stránek na své zákazníky. Jednoduše řečeno ukazuje, kolik procent návštěvníků e-shopu provede nějakou požadovanou akci, což je v tomto případě nákup produktu. Takový výsledek je jasnou ukázkou toho, jak kontinuální optimalizace na základě analýz a vyslyšení zákaznických potřeb, může přinést do podnikání zásadní změny,” vysvětluje Michal Voják, CEO společnosti Designdev.
Po určení konkrétních cílů s klientem společnost Designdev provedla právě zákaznický výzkum, aby lépe poznala cílovou skupinu e-shopu. Získané informace následně zvalidovala a doporučila soubor úprav k implementaci. Výzkum zahrnoval sběr dostupných informací z internetu, statistické údaje z Google Analytics, pozorování chování zákazníků e-shopu s využitím nástroje Smartlook ale i třeba hloubkové rozhovory s respondenty. Mimo to odborníci z Designdev provedli také audit stávajícího webu, který rovněž vedl k získání nových informací a k okamžité opravě drobnějších nedostatků.
“Na začátku spolupráce jsme měli web, který byl krásným katalogem a výkladní skříní prémiových rumů, whisky a dalších destilátů, které exkluzivně dovážíme do ČR. Během pandemie bylo zapotřebí jej změnit v prémiový a komerční e‑shop. Zákazníci potřebovali ujistit, že jsou zde na správném místě, kde se nemusí obávat, zda jim bezpečně a včas doručíme objednávku. Designdev vždy přistupovala k řešením komplexně a celistvě. Brali v potaz to, co chce zákazník, zároveň však věnovali prostor i našim vlastním cílům. Zvolili jsme si dobře. Máme vynikající hodnocení od zákazníků a loňském roce jsme vyhráli dvakrát první místo jako nejlepší e‑shop v prestižních soutěžích WEBTOP100 a IEA22. Spolupráce pokračuje i nadále,” uzavírá Linda Brabcová, e-commerce manažerka Warehouse#1.
O Designdev
Návrhářská a vývojářská společnost Designdev se specializuje na návrh a vývoj digitálních produktů, jako jsou webové či mobilní aplikace, webové stránky a magazíny s velkou expertizou na Produkt a UX design. Věří, že úspěšná tvorba řešení spočívá v nalezení rovnováhy mezi cíli klienta a potřebami jeho skutečných zákazníků. Každému vývoji tak v Designdev předchází detailní analýza chování zákazníků. Díky synergii mezi návrhem a vývojem dokáže dodávat svým klientům mimořádné výsledky. Mezi jejich zákazníky patří například Komerční banka, Heureka, Shoptet, Česká spořitelna, Fortuna, Dr.Max, Česká bankovní asociace, Ulož.to, ŠKODA nebo Harley-Davidson.