Mladá fronta DNES mezi deníky mírně posílila a zůstává nejčtenějším zpravodajským deníkem, Lidové noviny si udržují stabilní zásah.
Dlouhodobě silný čtenářský zájem zaznamenávají lifestyle tituly pro ženy, týdeník Téma, programové časopisy i gratis tituly MAFRA.
Mediální skupina MAFRA je stabilní jedničkou na domácím tiskovém trhu, jak potvrzují čerstvě publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 2. čtvrtletí 2022 až 1. čtvrtletí 2023. Svými tištěnými tituly aktuálně osloví 3,04 milionu čtenářů. Dlouhodobě velmi silnou pozici si tituly MAFRA udržují napříč segmenty: mezi deníky a celostátními zpravodajskými týdeníky, společenskými časopisy, tituly zdarma, programovými časopisy i tituly životního stylu pro ženy.
Mladá fronta DNES se 400 tisíci čtenářů na vydání je i nadále nejčtenějším zpravodajským deníkem. Deníku Lidové noviny (155 tisíc) se daří udržet silný čtenářský zásah.
Metro (316 tisíc), které nedávno získalo novou podobu, zůstává v pozici nejčtenějšího deníku v Praze a okolí a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma. Další z gratis titulů, týdeník 5plus2, osloví 584 tisíc čtenářů na vydání a je tak nadále nejčtenějším titulem vydavatelství.
Týdeník TÉMA (s nárůstem na 185 tisíc) s významným zásahem ženské cílové skupiny potvrzuje svoji velmi silnou pozici v segmentu celostátních zpravodajských týdeníků, který dlouhodobě vede měřeno počtem prodaných výtisků.
Tradičně významnou pozici skupina MAFRA udržuje zejména v segmentech:
- titulů životního stylu pro ženy díky čtrnáctideníku Žena a život na první příčce (234 tisíc), nárůst čtenářů o 13 % zaznamenal i luxury měsíčník Harper´s Bazaar (na 90 tisíc čtenářů),
- mezi časopisy pro ženy, kde roste obliba týdeníku Tina (160 tisíc) a nárůst čtenářů zaznamenal také čtrnáctideník Napsáno životem (120 tisíc čtenářů),
- v kategorii programových titulů s vedoucím čtrnáctideníkem TV MAX (428 tisíc) a rostoucími tituly TV Plus 14 (115 tisíc) a TV Revue (87 tisíc).
Zdroje:
Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data čtenosti na vydání za 2. čtvrtletí 2022 až 1. čtvrtletí 2023, Kancelář ověřování nákladu ABC ČR, data za duben 2022 – březen 2023
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,04 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,3 milionu návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 4,83 milionu čtenářů, což představuje 55,3 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,3 milionu reálných uživatelů.
Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku.
Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.
Skupina je členem koncernu Agrofert.