Adform vybrán jako exkluzivní partner pro Utiq

Celosvětově působící integrovaná reklamní platforma Adform byla vybrána jako exkluzivní partner na straně nákupu pro nové evropské digitální řešení zaměřující se na soukromí uživatelů Authentic Consent Service, Utiq. Utiq je joint venture čtyř celoevropsky největších telefonních operátorů: Deutsche Telekom, Orange, Telefonica a Vodafone, kteří vyvinuli svou vlastní digitální reklamní platformu jako alternativu k third-party cookies, jejichž podpora bude ukončena v průběhu roku 2024.

Utiq poskytuje Authentic Consent Service a v okamžiku spuštění bude exkluzivně dostupný inzerentům prostřednictvím ID Fusion, univerzálního řešení pro identitu z dílny Adformu.

Dva roky po svém spuštění získalo ID Fusion několik prestižních oborových ocenění a jeho efektivita byla nezávisle potvrzena ze strany auditu PwC. Největší evropští telefonní operátoři, kteří důvěřují ID Fusion, představují další milník pro pokročilé řešení od Adformu, které má marketérům pomoci připravit jejich kampaně na budoucnost, ve které se budou používat first-party identifikátory.

Zatímco velcí, mimoevropští hráči aktuálně masivně sbírají a ukládají data, platforma Utiq je vytvořena tak, aby uživatelé měli větší kontrolu, transparentnost a ochranu svých dat. Pouze explicitní souhlas uživatelů dává brandům možnost komunikovat s nimi prostřednictvím vydavatelů a mediálních domů. Jediná data, která jsou poté sdílena, jsou ve formě anonymizovaného digitálního tokenu, jehož stopa nemůže být sledována. Zákazníci mohou poskytnout nebo odmítnout souhlas na jedno kliknutí a mohou vzít zpět jakýkoliv souhlas, který byl již udělen. 

V rámci pilotního projektu, který byl realizován minulý rok operátorem Vodafone v Německu, byla platforma úspěšně otestována v sítích Vodafone a Deutsche Telekom. Adform do iniciativy investoval už od jejího počátku. Podporoval partnerské operátory při rozvoji řešení a jeho rozšíření mezi brandy a inzerenty.

Jak operátoři, kteří stojí za Utiq, tak Adform sdílejí stejné hodnoty ohledně transparentnosti a soukromí. Na rozdíl od jiných DSP Adform nevlastní nebo neprovozuje vlastní ID, ale je plně ID agnostický ke všem řešením, která se aktuálně nabízí na trhu. Představuje tak perfektní doplněk pro řešení Utiq.

Oliver Whitten, Chief Operating Officer Adformu, k tomu dodává: “Jsme hrdí na to, že si nás Utiq vybral jako exkluzivního partnera pro spuštění a máme radost, že pro první implementaci bude tento převratný Consent Service dostupný prostřednictvím ID Fusion, univerzálního řešení identity od Adformu. Když byl koncept Utiq našimi dlouholetými klienty Vodafone a Deutsche Telekom poprvé představen, těšili jsme se na společnou práci při rozvoji řešení. Věříme, že se jedná o důležitý krok při tvorbě evropského ID a vítězství pro ty, kteří v Evropě nakupují digitální reklamu.”

“Pro většinu lidí vede použití dat ke zmatkům. Ve stejnou chvíli firmy z oboru bojují s neustále se měnícími mezinárodními pravidly pro ochranu soukromí. Každý by měl mít plnou kontrolu nad svými daty. Firmy by měly respektovat požadavky týkající se soukromí. Spuštění Utiq v Německu představuje začátek celoevropské iniciativy, která by měla celý náš obor přivést do zodpovědnějšího digitálního světa a to prostřednictvím souhlasu, který je dobrovolný, jasný a informovaný,” vysvětluje Marc Bressel, CEO Utiq.

Utiq byl oficiálně spuštěn 10. května na Online Marketing Rockstars v Hamburgu. Více informací můžete nalézt zde: https://utiq.com/

O Adformu

Adform je jedinou celosvětově působící, nezávislou a plně integrovanou reklamní platformou stvořenou pro účely moderního marketingu. Unikátní technologie Adform Flow spojuje dokonalou uživatelskou zkušenost s modulární, otevřenou a škálovatelnou architekturou, která umožňuje bezproblémovou správu kampaní po celou dobu jejich životního cyklu. Klientům nabízí vylepšenou kontrolu nad kampaněmi včetně dat, která v jejich průběhu získají. Adform svou technologii vylepšující spolupráci mezi lidmi a stroji rozvíjí již od roku 2002.

Více informací se dozvíte na www.adform.com.