Praha, 13. července 2023 – Ačkoliv jsou si Češi a Slováci v mnoha aspektech velmi blízcí, v oblasti nákupu nábytku má každá země svá specifika. Že je pro ně domov a jeho vybavení důležité dokazuje řada čísel, podle nichž 65 % české populace tráví rádi čas doma, pečuje o něj a snaží se jej zvelebovat. Naši slovenští sousedé věnují svému domovu také velkou pozornost, překvapí však číslo 20. Přesně tolik procent slovenské populace totiž bere svůj domov pouze jako místo k přespávání. ASKO – NÁBYTEK se ve svém výzkumu zaměřilo na podobné rozdíly mezi jednotlivými národy a výsledky jsou překvapivé, ukazují to, v čem se s našimi sousedy shodneme, ale i odlišnosti v tom, jak bydlíme a jak k nákupu nábytku přistupujeme.
Češi i Slováci s oblibou vylepšují své domovy
Jak často nakupují Češi a Slováci nový nábytek do svých domácností? Z dat vyplývá, že 67 % českých zákazníků neobměňuje vybavení bytu tak často, jak by mohli. Z toho plyne, že upřednostňují nadčasovost a kvalitu před trendy a novinkami. Na Slovensku je situace trochu jiná. Okolo 30 % zákazníků ASKO – NÁBYTEK nakupuje nový nábytek tak často, jak to jen jde. Obě země mají ale podobné smýšlení v otázce zlepšování svého domova. Více jak polovina českých i slovenských respondentů uvádí, že svá obydlí vylepšují rádi.
Češi i Slováci nejčastěji investují do nábytku do obývacího pokoje a hned v závěsu je mu pak nábytek do ložnice. Které místnosti ani jeden národ nevěnuje příliš pozornosti, je pracovna nebo pracovní kout. Data ukazují, že do nich své finance investují Češi v 15 % případů a na Slovensku je to 12 %. V čem se ale výrazně liší, je označení nejdůležitější místnosti v domě. Slovenští zákazníci v tom mají poměrně jasno – 53 % dotazovaných označilo kuchyni jako nejdůležitější místnost jejich domácnosti. U českých zákazníků to bylo pouze 32 % a Češi dávají přednost obývacímu pokoji.
Tradiční Slovensko vs. trendy Česká republika
Rozdíly nacházíme také po stránce designu. Na Slovensku je daleko více oblíbený klasický styl, a to u 42 % respondentů. V České republice oproti tomu více boduje styl moderní, a to v 67 % případů. Ačkoliv je aktuálním trendem minimalismus, po veselých barvách a výraznějších dekorech sahá až polovina zákazníků ASKO – NÁBYTEK v ČR a na Slovensku je to dokonce více než půlka dotázaných. Z toho vyplývá, že dekorace a doplňky jsou pro oba národy velice důležité a dělají z jejich bytu ten pravý domov.
Jak nakupujeme? Osobní zkušenost je stále velmi důležitá
A jak je to s přístupem k nákupu nábytku celkově? Nakupují oba národy už jen online? Čísla ukazují, že tomu tak úplně není. Čtyři z pěti dotazovaných zákazníků obou národů uvedli, že si zboží chtějí vyzkoušet na kamenné prodejně. To ale neznamená, že by vůbec nevyužívali nákup v e-shopu. On-line nakupuje nábytek a bytové doplňky skoro 27 % Čechů a respondenti ze Slovenské republiky nakupují online ve 23 % případů.
O společnosti
Společnost ASKO-NÁBYTEK, součást rodinné podnikové skupiny PORTA se sídlem v Německu, patří mezi největší tuzemské prodejce nábytku s tradicí již od roku 1991, kdy společnost otevřela první prodejnu v Praze. S heslem „Nábytek pro všechny“ nabízí ve 13 prodejnách po celé České republice kompletní sortiment vybavení domácnosti, bytových doplňků a kuchyní na míru. S cílem umožnit nákup nabízeného sortimentu i on-line, z pohodlí domova, provozuje ASKO-NÁBYTEK od roku 2009 e-shop.
Společnost klade zásadní důraz na spokojenost zákazníků, a proto nabízené služby neustále zkvalitňuje a rozšiřuje. Reflektování nejnovějších trendů se promítá do kontinuální renovace obchodní sítě. Zákazníkovi jsou v prodejnách ASKO-NÁBYTEK k dispozici vyškolení prodejci, kteří nabízejí odborné poradenství s ohledem na možnosti a přání každého klienta. Potřeby náročnějšího zákazníka uspokojí realizace zakázek na míru. Specializovaná kuchyňská studia v každé prodejně poskytují kompletní servis – od 3D návrhu, výroby, až po dopravu a montáž kuchyně.
Další informace o společnosti naleznete na www.asko-nabytek.cz.