Ikonická panenka Barbie, která je na trhu již 64 let, se letos v létě konečně objevila na filmových plátnech. Dlouho očekávaný film již překonal očekávání, když za první víkend v amerických pokladnách utržil 155 milionů dolarů, což z něj dělá největší debut roku 2023. Očekává se, že majitel značky Barbie, společnost Mattel, spolu s mnoha podniky spojenými s touto ikonickou panenkou, budou z nové premiéry těžit.
Mattel (MAT) – Tento výrobce hraček se snaží prokázat svou schopnost proměnit své duševní vlastnictví v ziskové zábavní projekty, jako je právě nedávný filmový hit „Barbie“, a zvýšit tak prodej souvisejících produktů a celkovou hodnotu svých akcií. Úspěch Barbie dodává důvěryhodnost záměrům společnosti Mattel představit na velkém plátnu v budoucnu také další značky. Mattel se chystá využít úspěchu filmu Barbie – dobré výsledky by mohly vést k většímu prodeji výrobků Barbie a povzbudit společnost k vývoji dalšího obsahu souvisejícího s tímto duševním vlastnictvím. Kromě filmu Barbie je v různých fázích vývoje dalších třináct filmových projektů.
Kromě toho je společnost Mattel zapojena do desítek partnerství, která poskytují licence na značku Barbie populárním prodejcům, aby zvýšila povědomí a nadšení spotřebitelů daleko za hranicemi tradiční panenky. Nadšení kolem filmu Barbie na sociálních sítích i v tisku má potenciál snížit v blízkém až střednědobém horizontu potřebu společnosti Mattel vynakládat výdaje na reklamu na své výrobky. Proto bude konečný výsledek filmu Barbie důležitým faktorem při hodnocení těchto vyhlídek ze strany Wall Street.
Zpráva za 1. čtvrtletí 2023 navíc ukazuje, že společnost Mattel je schopna udržet své aktivity a přinášet hodnotu akcionářům. Tržby i upravený zisk EBITDA překonaly očekávání. Hlavním faktorem ovlivňujícím tyto údaje bylo načasování dodávek, které vedlo k přesunu příjmů z druhého čtvrtletí do prvního čtvrtletí. Vedení navíc potvrdilo svůj původní výhled na fiskální rok 2023, což pomáhá minimalizovat nejistotu spojenou s konzistentními odhady pro tento rok.
Vedení rovněž zaznamenalo příznivý obrat zásob a pozitivní vývoj v trendech point-of-sales (POS), které jsou důkazem toho, že společnost Mattel rozšiřuje svůj podíl na globálním trhu napříč hlavními kategoriemi výrobků. To je pádným důkazem toho, že vedení efektivně realizuje své plány organického růstu.
Warner Bros Discovery (WBD) – Investiční strategie WBD je založena především na vysoce kvalifikovaném manažerském týmu, protože vedení společnosti potřebuje téměř bezchybnou exekuci, aby zmírnilo makroekonomické problémy a zvýšenou konkurenci v oblasti streamingu. Vzhledem k relativně slabým výsledkům nedávných filmových premiér se pro mediální společnost ve střednědobém horizontu očekává smíšený výhled. Studio WBD totiž v posledním čtvrtletí nadále zaznamenává pokles upraveného čistého provozního cash flow (EBITDA) na 0,6 miliardy dolarů (-25 % meziročně).
Existují však náznaky, že management svými účinnými opatřeními k optimalizaci nákladů úspěšně řeší problémy, a je pravděpodobné, že výsledky za druhé čtvrtletí roku 2023 by se mohly zlepšit, jakmile se ve třetím čtvrtletí roku 2023 projeví silné výsledky filmu Barbie. Mediální společnost však v posledním čtvrtletí dosáhla v segmentu D2C vyrovnaného hospodaření dříve, než se očekávalo, a to s upraveným ziskem EBITDA ve výši 0,1 miliardy USD (+114,2 % meziročně).
Gap (GPS) – Tato společnost prodává především oděvy a doplňky související s filmem Barbie na základě licenční smlouvy se společností Mattel. Podle společnosti The Business Research Company poroste světový trh s oděvy do roku 2027 tempem 6,2 % ročně a dosáhne velikosti přibližně 830 miliard USD. Výsledky společnosti GPS za první čtvrtletí byly lepší, než se očekávalo, a společnost se drží svého výhledu tržeb na rok 24.
Dosavadní výsledky přesvědčily, že snahy o reorganizaci společnosti GPS se ubírají správným směrem. Trvalé zlepšování růstu tržeb společnosti GPS tažené značkami Old Navy a Gap je jasnou známkou oživení. Zatímco makroprostředí zůstalo nestabilní a výsledky značky Athleta byly i nadále neuspokojivé, očekává se, že hospodaření vlajkové značky Old Navy se začne zlepšovat díky širšímu sortimentu a zvýšenému podílu na trhu s dámským a dětským oblečením. Rovněž schopnost systému GPS změnit situaci, když se zlepší výkonnost značky Old Navy, zvýší se hrubé marže, obnoví se pákový efekt fixních nákladů a trvale poroste volný peněžní tok, navíc humbuk kolem filmu Barbie by mohl dále zvýšit tržby. Společnost GPS by mohla ve střednědobém horizontu zvyšovat zisky o 30 % ročně, protože její restrukturalizační úsilí se vyplatí, a vrátit tak hospodářský výsledek na úroveň blízkou úrovni předcovidového období.
Komentuje Maxim Manturov, analytik společnosti Freedom Finance Europe
O Freedom Finance Europe
Freedom Finance Europe je mezinárodní online makléř známý pod značkou Freedom24. Zajišťuje klientům vše potřebné pro úspěšné investice – přímý přístup na největší akciové světové burzy, profesionální analytiku cenných papírů a komfortní obchodní aplikaci. Freedom Finance Europe je dceřinou společností mezinárodní investiční skupiny Freedom Holding Corp. a akcie holdingu se obchodují na americké burze Nasdaq. Oficiální zastoupení a zprostředkovatelé společnosti se nachází na Kypru, v Německu, Španělsku, Polsku, Francii a Řecku. Jednoduchá investiční aplikace a platforma Freedom24 je od června 2021 dostupná i českým a slovenským uživatelům.
V roce 2022 převedla společnost Freedom Finance Europe ukrajinským charitativním organizacím 6,6 milionu eur na nákup sanitek a humanitární pomoc. V roce 2023 věnovala společnost další 3 miliony eur na zahájení projektu Freedom Space ve spolupráci s charitativní nadací Pomáhejme společně, jehož cílem je zřízení bezpečných přístřešků v 69 školách ve 12 ukrajinských regionech.