Klarna oznamuje výsledky za první pololetí 2023: pokořila svůj finanční cíl a nadále překonává tempo růstu e-commerce

Stockholm, 31. srpna 2023 – Klarna, platební a nákupní služba, která plně využívá umělou inteligenci, dnes oznamuje výsledky hospodaření za první pololetí roku 2023. Ty zahrnují i jeden ziskový měsíc na konci druhého čtvrtletí, čímž společnost překonala svůj plán. Uspěla tak ve své strategii zaměření pozornosti jak na růst, tak i na ziskovost. Celá zpráva o hospodářských výsledcích byla zpřístupněna na webových stránkách společnosti pro vztahy s investory.

„Jsem velmi hrdý, že jsme se vrátili do černých čísel a vykázali ziskový měsíc již v Q2 2023, tedy mnohem dříve, než byl náš původní cíl, stanovený na konec tohoto roku. Dnešní výsledky jasně vyvracejí mylné představy o obchodním modelu Klarny a dokazují, že jsme neuvěřitelně agilní a udržitelní a to zejména díky podpoře naší zdravé spotřebitelské základny při přijímání správných finančních rozhodnutí. Někteří tvrdili, že Klarna bude čelit obtížím v náročném makroekonomickém prostředí s vysokými úrokovými sazbami.  Poté, co jsem vedl společnost během finanční krize v roce 2008 jsem však věděl, že máme silný a odolný obchodní model, který nás z této situace vyvede. Navzdory nejistotě jsme dokázali přesně to, co jsme si předsevzali, ”říká Sebastian Siemiatkowski, CEO Klarny.

Návrat k meziměsíční ziskovosti výrazně před stanoveným cílem

Klarna opakovaně prokázala, že její přístup k upisování krátkodobých úvěrů zodpovědným spotřebitelům s důrazem na zákazníka a financováním od obchodníků funguje. Výkonnost úvěrových ztrát se meziročně zlepšila o -41 %, čímž se míra globálních úvěrových ztrát za první polovinu roku zvýšila na 0,39 %. Toho bylo dosaženo při růstu výkonnosti, kdy GMV nadále překonává e-commerce a v Q2 2023 meziročně roste o 14 %, zatímco globální e-commerce zůstala na stejné úrovni, tedy 0 %.*

Tržby se ve druhém čtvrtletí 2023 meziročně zvýšily o 17 % na 5,5 miliardy švédských korun, přičemž u maloobchodních prodejců se ve stejném období zvýšily o 23 %, díky novým obchodním partnerům – nejnověji například Airbnb, Boden, Deichmann, Selfridges, Juventus, AC Milan nebo Uniqlo.

Klarna je i nadále úspěšná na všech trzích, na které vstoupila, přičemž plán zaměřit se na dobití USA v posledních několika letech se i nadále vyplácí. Q2 bylo již třetím čtvrtletím v řadě, kdy firma na tomto trhu vykázala hrubý zisk. USA je jedním z největších spotřebitelských trhů na světě, částečně i díky novému partnerství Klarny s Airbnb, které se v nadcházejících týdnech rozšíří na evropské trhy.

Zvýšení hodnoty pro zákazníky díky umělé inteligenci 

Klarna, první evropská banka poháněná umělou inteligencí, rapidně posiluje svou misi způsobit převrat v retailovém bankovnictví a zaměřuje se na hodnotu zákazníka namísto příjmů z něj. Desítky iniciativ napříč všemi oblastmi – od analytiky přes marketing až po interakce se zákazníky – již prokazatelně ovlivňují výkonnost a zlepšují zkušenost 150 milionů zákazníků po celém světě. Nedávno spuštěné řešení v rámci zákaznických služeb zefektivnilo průběh obchodních sporů pro zákazníky a ušetřilo více než 60 000 hodin ročně. Vývoj v oblasti umělé inteligence přispěl k dalšímu výraznému zlepšení nákladové výkonnosti, kdy celkové provozní náklady před započtením úvěrových ztrát meziročně klesly o 24 %.

Vzrušující uvedení produktů na trh podněcuje spotřebitelskou náklonnost a jejich loajalitu. Nové vyhledávání poháněné umělou inteligencí a osobní nákupní asistent Ask Klarna nyní dokáží vyhledávat mezi 10 miliony produktů.

*Růst digitálního obchodu, Salesforce Shopping Index  

O Klarně

Klarna si od roku 2005 klade za cíl urychlit obchodování, jehož středobodem jsou potřeby spotřebitelů. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony provedených transakcí denně přináší společnost Klarna férová, udržitelná a umělou inteligencí poháněná platební a nákupní řešení, která přinášejí revoluci ve způsobu, jakým lidé nakupují a platí online, a umožňuje spotřebitelům při nákupech efektivněji využívat čas i finance. Inovativní technologie a marketingová řešení společnosti Klarna využívá více než 500 000 globálních maloobchodních partnerů včetně společností jako H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group a Nike. Další informace naleznete na https://klarna.com/.

Klarna je společnost řízená zakladateli, za kterou stojí Sequoia Capital a široká základna mezinárodně významných investorů a institucí, včetně Bestseller, Commonwealth Bank of Australia, Mubadala Investment Company, Silver Lake, Dragoneer, GIC, BlackRock, Wellcome Trust, CPP Investments a Atomico.