21. září 2023 – Dvousetkorunovou slevu na mobilní tarif, internet nebo balíček služeb mohou lidé se zdravotním postižením či napjatým rozpočtem využívat už od začátku letošního roku. Aby pomoc zranitelným byla co nejrychlejší, během léta se výrazně zjednodušil proces žádosti o dotaci právě u lidí s nízkými příjmy. Místo čtvrtletního dokládání výše výdělku nyní postačí vyplnit při aktivaci služby jednoduchý formulář a dodat potvrzení o čerpání příspěvku na živobytí. Vodafone ale myslí i na další zranitelné skupiny, kromě zákonného cenového zvýhodnění nabízí i speciální tarify třeba pro seniory starší šedesáti let.
Cenové zvýhodnění telekomunikačních služeb platí od ledna letošního roku a kromě lidí se zdravotním postižením na něj mají nárok i lidé s nízkými příjmy, které výrazně zasáhla rostoucí inflace a skokový nárůst cen energií. Protože pro ně je včasná pomoc naprosto zásadní, od léta se výrazně zrychlil a zjednodušil proces, jak mohou ti nejzranitelnější o pomoc zažádat.
Zatímco dříve právní předpisy určovaly povinnost každé tři měsíce dokládat příjmy, ze kterých se teprve nárok na zvýhodnění vypočítával, dnes stačí při aktivaci vyplnit jednoduchý formulář a doložit svou složitou situaci potvrzením z Úřadu práce o tom, že žadatel pobírá příspěvek na živobytí. Nárok na dvousetkorunové zvýhodnění pak platí po celou dobu, kdy člověk dávku od státu čerpá. To platí pro nově příchozí, ale také stávající zákazníky Vodafonu.
„Jsme si vědomi, že částka dvě stě korun může každý měsíc citelně ulehčit rodinnému rozpočtu. Když nás Český telekomunikační úřad v minulém roce s novou možností nabídnout toto cenové zvýhodnění oslovil, bylo pro nás samozřejmostí ji podpořit a ulehčit situaci těm, kteří pomoc potřebují. Vítáme, že díky změně zákona je nyní pro naše zákazníky mnohem jednodušší si o podporu zažádat a věříme, že ji díky tomu využije více lidí než doposud. Aktuálně totiž dotaci čerpá zhruba dva tisíce našich zákazníků, což je méně, než jsme začátkem roku očekávali,“ říká Richard Stonavský, viceprezident Vodafonu pro vnější vztahy a regulaci.
Kromě lidí s nízkými příjmy je zákonné cenové zvýhodnění určeno také pro osoby zdravotně postižené s průkazem ZTP, osoby závislé na pomoci jiných lidí, případně také jejich opatrovníky. Zvýhodnění dvě stě korun měsíčně lze uplatnit i pro děti, pokud tedy bude slevu čerpat jeden dospělý se dvěma ratolestmi, roční úspora činí více než sedm tisíc korun.
Dvousetkorunovou slevu na služby je možné využít na mobilní nebo pevný internet, mobilní či pevné hlasové služby, případně na balíček, který některou z uvedených služeb obsahuje. Kromě toho, že zákazníci mohou uplatnit slevu na svůj stávající tarif, je možné dotaci získat i při pořízení nové služby, která by pro ně jinak byla cenově nedostupná.
Více informací o zákonném cenovém zvýhodnění je k dispozici na webových stránkách.
Výhodnější tarify Vodafone nabízí i seniorům
Zákonné cenové zvýhodnění bylo iniciováno státem, Vodafone má ale vlastní nabídku pro další skupiny lidí, včetně těch se zdravotním postižením. Například nejrychlejší gigabitový internet lze díky tomu pořídit s třísetkorunovou slevou oproti běžné nabídce. Vodafone má ve svém portfoliu i další zvýhodněné tarify určené pro seniory nad šedesát let, na které lze mimo jiné čerpat právě i další dvousetkorunovou dotaci.
„Uvědomujeme si, že zejména v seniorském věku je důležité zůstat v kontaktu nejen s rodinou a blízkými. Chceme proto dříve narozeným umožnit, aby si vybrali takový tarif, který využijí naplno a zároveň bude cenově dostupný. Tím ovšem naše podpora nekončí, naše Nadace Vodafone už několik let pomáhá seniorům k samostatnějšímu pohybu v digitálním světě a využívat tak potenciál technologií naplno v rámci programu Digitální odysea,“ dodává Stonavský.
O společnosti Vodafone
Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.
V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.
Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.