Shortlist letošních Effie je zveřejněn. Nejvíc šancí mají agentury McCann, Publicis a Ogilvy

V soutěži reklamní a marketingové efektivity, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), zasedala porota a nyní zveřejnila shortlisty. V nich mají největší zastoupení, a tedy největší šanci na výhru, agentury McCann, Publicis a Ogilvy. 

Nejvíce pomyslných želízek v ohni má agentura McCann Prague, a to s kampaněmi pro Českou asociaci pojišťoven, L’Oréal, Plzeňský Prazdroj a další. Druhým na shortlistu nejčastěji uvedeným přihlašovatelem je Publicis Groupe s osmi projekty a třetím agentura Ogilvy s celkovými 7 projekty. 

Nejčastěji uvedeným klientem je v rámci shortlistů Plzeňský Prazdroj (7), následovaný Českou asociací pojišťoven a ČSOB (obě 4krát).

Do 26. ročníku soutěže reklamní a marketingové efektivity, Effie Czech Republic, byl podán rekordní počet přihlášek, celkem 114. Nezávislá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur a výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR),  rozhodovala na společném zasedání 12. října. Garantem kategorie PR je APRA. Garantem výzkumné části je sdružení výzkumných agentur SIMAR. Partnery  Effie jsou Google, Prima, IPSOS a Behavio Labs.

Výkonná ředitelka AKA, Kateřina Hrubešová, k letošnímu ročníku říká: „Rok od roku počet přihlášek stoupá, což znamená, že se zadavatelé i agentury připravují na svoji účast v Effie dlouhodobě. Ono totiž není možné vyplnit přihlášku bez přípravy a náležité diskuse se zadavatelem. K tomu je třeba získat od zadavatele docela dost informací, dat a podkladů.“

V letošním ročníku se Effie zaměřuje zejména na digitální komunikaci v mnoha formách (video obsah, digitální marketing atd.). Jak uvedl Ondřej Novák, ředitel ASMEA „Význam EFFIE v marketingu stále roste a soutěž to reflektuje. Nicméně i tak poskytujeme prostor plnoformátovým kampaním, kampaním z oblasti PR, obsahového marketingu atd.“ 

Slavnostní předávání cen Effie se uskuteční, stejně jako každý rok, 14. listopadu v Kině Lucerna pod taktovkou moderátora Marka Hlavici. 

O Effie

Effie je zkratka slova Effectiveness (efektivnost) a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Ve dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Kreativita, k níž se přihlíží ve druhém kole hodnocení, je zde chápána v širším slova smyslu: jako inspirativnost strategického řešení a nápaditost komunikačního mixu i jako účelnost a cílevědomost, s nimiž ztvárnění kampaně slouží zvolené strategii.

Effie překračuje hranice reklamy a tradičních médií, protože moderní marketing kombinuje různé komunikační disciplíny a využívá nová média. Podle mezinárodního průzkumu reklamy (GWA) je Effie nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Koná se ve více jak třiceti vyspělých zemích světa a má i dva nadnárodní formáty: Euro Effie, evropskou soutěž o nejefektivnější kampaň, kde podmínkou účasti je úspěšné využití alespoň ve dvou zemích starého kontinentu, a Gobal Effie, kde je podmínkou využití aspoň v šesti zemích světa.

V České republice byl uspořádán první ročník v roce 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. V prvním ročníku soutěžilo 23 kampaní.

Více na www.effie.cz

O AKA

AKA – Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem, a od roku 1997 pořádá EFFIE, nejprestižnější soutěž zaměřenou na efektivitu reklamy s mezinárodním přesahem v ČR.Více na www.aka.cz